کد خبر : 16226
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

افزایش پوشش بیمه‌ای برخی دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج

افزایش پوشش بیمه‌ای برخی دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از افزایش پوشش بیمه‌ای برخی دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت خوزستان، دکتر رضایی گفت: پوشش جدید دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای سه بیماری کانسر، دیابت و هپاتیت C افزایش پیدا کرد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به پوشش جدید دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای سه بیماری کانسر، دیابت و هپاتیت C، اظهار داشت: دو قلم داروی مربوط به درمان کانسر، شامل داروی پالبو سیکلیب و داروی فولوسترانت، به تازگی با پوشش ۷۰ درصدی تحت پوشش صندوق حمایت ازبیماران خاص و صعب العلاج، قرار گرفتند.
رضایی افزود: چهار داروی ترکیبی پر مصرف در درمان بیماران دیابتی که هزینه به نسبت بالایی برای بیماران مبتلا به دیابت داشتند، شامل: امپاگلیفلوزین+لیناگلیپتین (گلایپاور®)، امپاگلیفلوزین+مت فورمین (سینوریپا®)، سیتاگلیپتین+مت فورمین (زیپمت®) و لیناگلیپتین+مت فورمین (لیروپریم®)، تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفتند.
وی گفت: پوشش بیمه‌ای داروی سفوبوویر (Sofosbuvir) در بسته جدید دارویی در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C که پیش از این ۷۰ درصد بود به ۹۰ درصد افزایش یافت. همچنین دو داروی ترکیبی داکلاتاسویر + سوفوسبوویر (Daclatasvir+Sofosbuvir) و سوفوسبوویر + لدیپاسویر (Sofosbuvir+Ledipasvir) تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: تجویز دارو‌ها از طریق نسخه نویسی الکترونیک، لازمه بهره مندی از حمایت‌های بیمه‌ای جدید است و بیمار باید در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده باشد.
ایشان خاطرنشان کرد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از خدمات صندوق حمایتی، به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.
از حدود ۵ میلیون نفر در استان حدود۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =


دسته‌بندی نشده