کد خبر : 2181
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

افتتاح مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

افتتاح مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عبدالنبی سواعدی در مراسم افتتاح مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که با حضور معاونین ، مدیران آموزشی و کارشناسان برگزار شد عنوان کرد: هدف از راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشجویان یا SCD

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عبدالنبی سواعدی در مراسم افتتاح مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که با حضور معاونین ، مدیران آموزشی و کارشناسان برگزار شد عنوان کرد: هدف از راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی مهارت دانشجویان یا SCD این است که مهارت لازم برای دانشجو و دانشگاهیان ایجاد شود و محدودیتی در زمینه نوع تخصص دانشجو و عضو هیات علمی ندارد تا مهارتی ایجاد شود که فرد متقاضی در آینده بتواند در قالب مهارت کسب شده برای خود کسب و کار پایدار ایجاد کند.

سواعدی با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرینی است بیان کرد: از مراحل چرخه کارآفرینی، آموزش مهارت، آشنایی با فضای کسب و کار، سرمایه و خطر پذیری در قالب دوره های مرکز SCD است.

وی اضافه کرد: در این مرکز دوره های عمومی کارآفرینی، سرمایه گذاری، بیمه و خطر پذیری (ریسک)، قابل تعریف است و دانشجو آماده ارایه ایده می شود.

سواعدی ادامه داد: در مراحل بعدی دانشجویان پس از کسب الفبای مهارت و کارآفرینی در مراکز SCD، ایده خود را با کمک مراکز خلاقیت و رشد دانشگاه‌ها بروز داده و به مرحله عمل و تولید در حد نمونه می رسانند و دانشگاه نیز از نظر مالی و علمی حمایت لازم را به عمل می آورد.

وی افزود: همچنین در قالب ایجاد شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری دانشگاهی ایده های کارآفرینانه به محصول تبدیل شده و کسب و کار پایدار خواهد شد. گفتنی است دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از سال ۱۳۳۴ راه اندازی شد و به عنوان دومین مرکز تخصصی علوم کشاورزی در ایران، هم اکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 4 =


دسته‌بندی نشده