کد خبر : 482
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

   اعلام اعتبارات پایدار اشتغال شهرستان های امیدیه، ماهشهر و کارون

   اعلام اعتبارات پایدار اشتغال شهرستان های امیدیه، ماهشهر و کارون

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم خوزستان وبه نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، نهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که امروز در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزارشد، به  سه شهرستان که نیاز به مداخله و بررسی از سوی کارگروه اشتغال استان برای جذب منابع

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم خوزستان وبه نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، نهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که امروز در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزارشد، به  سه شهرستان که نیاز به مداخله و بررسی از سوی کارگروه اشتغال استان برای جذب منابع دارند، اختصاص داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در این نشست با پیگیری طرح های مصوب اشتغال روستایی و فراگیر (ارسال شده به بانک)  سه شهرستان امیدیه، ماهشهر و کارونگفت: روال کار بر این است که رییس اداره کار شهرستان، طرح هایی که در بانک ها وقفه خورده یا با موانع احتمالی مواجه هستند را معرفی کنید تا مشکلات بررسی شود.

سید علی بحرینی مقدم در این نشست با بررسی وضعیت طرح های شهرستان امیدیه گفت: میزان اعتبار اشتغال پایدار روستایی شهرستان امیدیه ۸۱میلیارد ریال، معادل ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، طرح های ارسال شده به بانک ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب ۳۸ طرح که قاعدتا با توجه به روندبررسی طرح ها توسط بانک ها، این مقدار طرح ارسالی، میزان کافی از طرح نیست و حداقل باید یک و نیم تا دو برابر بودجه تخصیص یافته، از این شهرستان طرح به بانک ها معرفی می شد.

بحرینی مقدم ادامه داد: ۲۳ طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شده که از این میزان طرح ها، ۱۳ طرح با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منعقد شده و ۶ طرح با ۸۰۰میلیون تومان پرداخت شده است که با توجه به این که طرح اشتغال پایدار روستایی، پایان شهریورماه به اتمام می رسد لذا باید در این فرصت کم باقی مانده در این زمینه تلاش بیشتری شود.

وی در بخش دیگر این نشست در خصوص طرح های شهرستان ماهشهر گفت: میزان اعتبار اشتغال پایدار روستایی شهرستان ماهشهر  ۷ میلیارد تومان  بوده که  ۳۲ طرح با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک ارسال شده، طرح های مصوب شده ۷ طرح با اعتبار ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، طرح های منعقد شده ۵ طرح  با اعتبار ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح های پرداخت شده ۱۱ طرح  با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده است که از کل اعتبار ۷ میلیاردی تا به امروز، مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

بحرینی مقدم در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که پایان شهریور ماه، پایان طرح اشتغال پایدار روستایی است و تخصیص دوم اعتبارات هم بستگی به عملکرد هر شهرستان در فاز اول دارد لذا اگر تلاشی در این راستا صورت نگیرد عملا شهرستان ماهشهر، بهره آنچنانی از این فرصت اشتغال نبرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: ضعف دستگاه های شهرستانی باعث می شود که  به طور مثال طرحی که تخصیص زمین ندارد مصوب شود و همه ما باید پروژه ای را از زیر صفر به پرداخت تسهیلات برسانیم.

وی تاکید کرد:  قرار بر این شد که در این کارگروه، طرح هایی ارائه شود که پرونده آن طرح ها تکمیل شده باشد، متاسفانه علیرغم توضیحات کامل در خصوص شرایط دریافت تسهیلات، طرح های ارائه شده چالش برانگیز است. فرماندار شهرستان باید این موارد را پیگیری کند که کار به این موارد نرسد . متقاضیانی که مشکل دارند را اداره کل کار پیگیری کند.

نماینده فرماندار ماهشهر هم در این نشست گفت: همه دستگاه های اجرایی همکاری مستمر را دارند و متقاضیان هم پرونده تشکیل دادند اما متقاضیان در بعضی از بانک ها با مشکل مواجه شدند، بعضی طرح ها در ادارات کل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان بلاتکلیف مانده است و این مشکل اصلی متقاضیان ماست اما خوشبختانه بانک ها در حوزه صنعت عملکرد خوبی داشتند .

معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی  در ادامه، میزان اعتبار اشتغال پایدار روستایی شهرستان کارون را ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طرح های ارسال شده به بانک در قالب ۳۱ طرح و مبلغ ۴۱ میلیارد تومان بوده، طرح های مصوب ۱۲ طرح به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال  و طرح های منجر به عقد قرارداد ۹ طرح با ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، طرح های پرداخت شده در بانک هم ۹ طرح با اعتبار ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: کارون یک شهرستان های کم برخوردار تر نسبت به دیگر شهرستان هاست که نرخ بیکاری این شهرستان از میانگین استان بالاتر است، انتظار حمایت بیشتری از این شهرستان کم برخوردار است، نهادها و سازمان ها و بانک ها مشارکت بیشتری داشته باشند و در پرداخت ها تعامل بیشتری صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =


دسته‌بندی نشده