کد خبر : 1458
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

اصلاح پروانه کسب نانوایان یک فرآیند زمان‌بر است/قیمت واقعی نان ۳۸۰ تومان است

اصلاح پروانه کسب نانوایان یک فرآیند زمان‌بر است/قیمت واقعی نان ۳۸۰ تومان است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، امیر دهقان رئیس اتحادیه نانوایان اهواز، با اشاره به شرط اصلاح پروانه کسب برای افزایش قیمت نان، اظهار کرد: حدود ۶۳۰ نانوایی در شهر اهواز وجود دارد که باید تک‌تک این نانوایی‌ها بازرسی شوند که مشخص شود بر طبق پروانه کسب پخت می‌کنند یا خیر. این موضوع یک

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، امیر دهقان رئیس اتحادیه نانوایان اهواز، با اشاره به شرط اصلاح پروانه کسب برای افزایش قیمت نان، اظهار کرد: حدود ۶۳۰ نانوایی در شهر اهواز وجود دارد که باید تک‌تک این نانوایی‌ها بازرسی شوند که مشخص شود بر طبق پروانه کسب پخت می‌کنند یا خیر. این موضوع یک فرآیند زمان‌بر است و در مدت‌زمان کوتاه عملی نیست.

وی افزود: اگر افزایش قیمت نان را منوط به اصلاح پروانه کسب کنند، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد و نانوایان در این مدت برای تأمین هزینه‌ها به مشکل می‌خورند.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با بیان این‌که مطلوب بودن کیفیت نان تعریف خاصی دارد، عنوان کرد: کیفیت نان شهر اهواز با توجه به وضعیت آب و هوایی، کارگرهای موجود و نرخ نان مطلوب است و اگر مردم از کیفیت نان هر نانوایی ناراضی هستند به ما اطلاع دهند تا بازرسی انجام دهیم و بررسی کنیم.

وی گفت: مردم حق دارند که نانوا بخواهند چانه نان را وزن کند و این حق طبیعی مشتری است. مردم با برخورد مناسب و به دور از تنش از نانوا بخواهند و نانوا هم این کار را انجام می‌دهد.

دهقان با اشاره به این‌که هیچ‌کدام از نانوایی‌های مجاز از جوش‌شیرین استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: اگر نانوایی هم در نان از جوش‌شیرین استفاده کند، از نانوایی‌های غیرمجاز است. اتحادیه نانوایی‌های غیرمجاز را شناسایی و به اماکن اطلاع می‌دهد، برخورد قانونی با این نانوایی‌ها بر عهده اماکن است.

قیمت واقعی نان ۳۸۰ تومان است

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز در خصوص تأکید بر استفاده از آب تصفیه‌کن در نانوایی‌ها در کارگروه گندم، آرد و نان، اظهار کرد: اگرچه استفاده از آب تصفیه‌کن باعث بهبود کیفیت نان می‌شود ولی استفاده از آب تصفیه‌کن هزینه‌های آب و برق مصرفی را دو برابر می‌کند و نانوایان از پس هزینه‌های خود برنمی‌آیند.

وی افزود: درحال حاضر و در شرایطی که قیمت آب و برق تغییری نکند، دستمزد کارگر و وسایل حرفه‌ای ثابت باشد، قیمت واقعی نان در حدود ۳۸۰ تومان است. درحالی‌که در جلسه قیمت نان لواش را ۲۵۰ تومان مصوب کردند.

دهقان با اشاره به این‌که درحال حاضر قیمت واقعی نان پرداخت نمی‌شود، عنوان کرد: اگر حق نانوا خورده شود، نانوا هم نان با کیفیت در اختیار مردم قرار نمی‌دهد. در ۵ سال گذشته نرخ نان در استان خوزستان ثابت بود، حال می‌خواهند سالی ۳ درصد به این مبلغ اضافه کنند. درحالی‌که با اضافه شدن این مبلغ، دستمزد کارگر افزایش پیدا می‌کند و سر سال هم قیمت آب و برق افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: همیشه درآمد از هزینه‌ها در نانوایی کمتر می‌شود و به همین دلیل مجبور می‌شویم کارگر حرفه‌ای استفاده نکنیم و از کارگرهای غیرحرفه‌ای استفاده شود.فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 4 =


دسته‌بندی نشده