کد خبر : 16544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۲

استاندار خوزستان: شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم با مشوق های مالیاتی به شرکت های دانش بنیان /شرکت نفت و گاز اروندان الگوی خوبی در اجرای قانون جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان در استان است

استاندار خوزستان: شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم با مشوق های مالیاتی به شرکت های دانش بنیان /شرکت نفت و گاز اروندان الگوی خوبی در اجرای قانون جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان در استان است
استاندار خوزستان گفت: تسهیلات و مشوق های مالیاتی که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده موجب شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم در بخش صنایع میشود.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری هنر قلم به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان روز یکشنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۲)  به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور علیرضا زراسوندی، رئیس پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، ابوالفضل باقری، مشاور اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر راضی جلالی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان،دکتر عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه و مهندس امید نصیری رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان و با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان جزو قشر جوان نخبه ما هستند و باید مورد حمایت مدیران دولتی قرار گرفته و زمینه فعالیت آنها در صنایع بزرگ فراهم شود گفت: همچنانکه این قشر در عرصه‌های گوناگون حلقه واسه و گروه میانجی در جامعه هستند مدیران بخش صنعت نیز رابط این جوانان نخبه با دولت باشند.

وی افزود: با توجه به وجود صنایع بزرگ، متوسط و پایین دستی در استان در بخش‌های مختلف شرکت های دانش بنیان این پتانسیل را دارند که در پیشبرد امور بخش صنعت مشارکت داشته باشند.

در ادامه نشست دکتر عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان اظهار داشت: چشم انداز روشن اقتصاد دانش‌بنیان با اجرای قانون جهش تولید دانش‌ بنیان، با تعریف ظرفیت‌های جدید و رفع خلاهای جدی در این حوزه، برای حمایت از فعالیت‌های آن افق روشنی را در اقتصاد دانش بنیان رقم می‌زند.

وی گفت:  تصویب قانون جدید، انتظارات را تا حد زیادی محقق می کند و از مهمترین رویکردهای اجرای این قانون، بسط شرایط حمایتی برای تمام فعالیت‌های دانش بنیانی خواهد بود.

دکتر نویری افزود: میزان معاملات این شرکت مطابق  ماده ۱۶ قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ میزان ۱۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ میزان ۲۵۸ میلیارد تومان بوده که جهش ۱۸/۵ برابری داشته و همچنین میزان معاملات با شرکت های دانش بنیان براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید (تولید باراول) نیز در سال ۱۴۰۱ میزان ۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان رسیده که جهشی ۲۱ برابری داشته است.

در پایان دکتر محراب استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان آن را الگویی برای دیگر شرکت ها و سازمان های مستقر در استان خوزستان در جهت اجرای قانون جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + یک =


دسته‌بندی نشده