کد خبر : 13778
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز خبرداد:

حدیث کریمی

احداث۴۷ پارک محلی در اهواز

احداث۴۷ پارک محلی در اهواز
سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز از احداث ۴۷ پارک محلی تا سال ۱۴۰۵ در محلات این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری هنر قلم، علی اصغر اسداللهی در نشست خبری که صبح امروز۱۲دی در محل این سازمان ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار دلها اظهار داشت: سازمان پارکهای اهواز سه بخش فنی و اجرایی، فضای سبز و مالی اقتصادی دارد که تمام کارشناسان در این سه بخش تقسیم می شوند.

وی بااشاره به اینکه فضای سبز شهر اهواز بیش از ۶۳ درصدش شبکه آب خام ندارد ادامه داد: برای همین نیاز دارد زیرساخت فضای سبز شاداب که یکی از مواردمورد نیازنیز شبکه آب خام و دیگری بستر خاک مناسب آماده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش شبکه آب خام در این مدت؛ شبکه آب خام کیانشهر به مناقصه رسید طراحی و برآورد شده است؛ این شبکه آب خام نیز منطقه ۶ میدان پلیس و پارک ایثار را تحت پوشش قرار می دهد.

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز بیان کرد: شبکه آب خام منطقه ۸ پیمانکار در حال انجام کار است و حدود ۳۰ درصد کار پیش رفته است و انشاالله تا پایان سال نیز تکمیل می‌شود.

اسداللهی در ارتباط با آب پایه دار و تصفیه فاضلاب گفت: مذاکرات اولیه با شرکتهای دانش بنیان انجام شده و انشالله در سال آینده کلنگ احداث دو تصفیه خانه در اهواز برای تامین آب پایدار از تصفیه فاضلاب شهری انجام شود با همکاری که آب و فاضلاب با شهرداری داشته است و تفاهمی که شورای شهر داشته اند در این موضوع و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ بتوانیم ۶۳ درصد نیاز به آب پایدار را تامین کنیم.

وی در ارتباط با جابجایی درختان بزرگ که بعضی از این درختان در طرح های ترافیک یا عمرانی قرار می گیرند و یا در نهالستان ها کاشته می شوند و زمانی که درخت سنی خوبی برسند و قدرت این را داشته باشد که بتوانند در محیط شهری باشند اظهارداشت:شهرداری نیز دستگاه درخت کن داشته که آن را فعال کردیم و برای مرحله اول درختان میدان جمهوری در طرح بوده اند را جابجا کرده ایم همچنین درختانی که در منطقه ۵ بودند هم جابجا کردیم این جابه‌جایی‌ها درختان به روش علمی و دستگاه درخت کن در حال انجام است.

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز افزود: برای اینکه شهر در اختیار شهروندان باشد و گل و گیاه فقط مختص شب عید نباشد امسال از پایان مهرماه که شروع کار گل کاری بوده میادین شهر و آی لندها گل کاری و درختکاری انجام شده ولی برنامه ریزی ادامه دارد بعد از این سرمای دی ماه دوباره تکمیل کاشت گل ها و گیاهان و درختان را خواهیم داشت به منظور این که مدت زیاد تری از زیبایی و طراوت آنها تا قبل از فصل گرما استفاده شود. همچنین ما نیاز داریم از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و از این بخش تاکنون نیز استفاده کردیم که طی روزهای آینده اولین محموله را از آنها تحویل میگیریم.

اسداللهی از یک سری اقدامات اصلاحی برای شهربازی پادادشهر درحال انجام و انجام شده خبر داد و گفت: اقداماتی مثل سرویس بهداشتی، کفپوش، استاندارد سازی محل، مبلمان، روشنایی و نمازخانه در محدود صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در برنامه اهواز ۱۴۰۵ شهر همدلی نام گذاشته شده برنامه‌ریزی شده تا آن زمان نیز ۴۷ پارک محلی به فضای سبز شهر اهواز اضافه شود جدایی از پارک های حاشیه ای کارون که قرار است باز زنده سازی شود پیش بینی شده که سازمان پارکها در بخش های طراحی، تامین نهاده‌ها و تامین زیرساخت‌های آن و با همکاری مناطق و اجرا در مناطق انجام می شود و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 5 =


دسته‌بندی نشده