کد خبر : 9485
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

نماینده مردم دشت آزادگان درمجلس شورای اسلامی:

آموزش فنی وحرفه ای باید پرچمدارحلقه اتصال صنعت وآموزش باشد/ تاکیدبر انجام کارجهادی در حوزه مهارت آموزی

آموزش فنی وحرفه ای باید پرچمدارحلقه اتصال صنعت وآموزش باشد/ تاکیدبر انجام کارجهادی در حوزه مهارت آموزی
نماینده مردم دشت آزادگان درمجلس شورای اسلامی گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مبنای آموزش مهارتی را بر تربیت وتوانمندسازی نیروی انسانی ماهر ومتخصص صنعت نفت قرارداده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ در جلسه بررسی راهکارهای گسترش تعامل بین شرکتهای نفتی و مراکز آموزشی که با حضور قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی، جلیل بیت مشعلی مدیرکل آموش فنی و حرفه ای خوزستان و مسئولین شرکت های نفتی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد برگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش مهارتی و ضرورت تعامل بین مراکز آموزشی و صنعت عنوان کرد: آموزش فنی وحرفه ای باید پرچمدارحلقه اتصال صنعت وآموزش باشد.

 

عضو کمیسیون انژری نفت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:باتوجه به طرح های نفتی پیش بینی شده برای منطقه و فقدان نیروی ماهر تربیت نیروی انسانی ماهر ومتخصص ضرورت دارد.

 

ساعدی افزود بر تامین تجهیزات و مواد مصرفی کارگاه های مهارت آموزی مراکز آموش فنی و حرفه ای شرکتهای نفتی غرب کارون تاکیدکرد.

 

جلیل بیت مشعلی مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان درادامه بیان کرد: مراکزآموزش فنی و حرفه ای سوسنگرد وهویزه اقدام به برگزاری دوره برای تعداد ۱۰۲ نفر در غالب ۶۱۲ نفر دوره براساس نیازسنجی شرکتهای میادین نموده که پس از معرفی بنظر می رسد کسی جذب نشده است.

 

بیت مشعلی با تاکید انجام کارجهادی در حوزه مهارت آموزی در استان آمادگی اداره کل را دارد با استفاده از ظرفیت های موجود، یک مرکز مهارت بنیان را در شهرستان دشت آزادگان تعریف نماید که طرح آن نیز آماده و به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: اجرای آموزش مهارتی مستلزم تجهیزات و مواد مصرفی است که ضرورت دارد شرکتهای نفتی در این مسئله ورود کرده و مواد مصرفی مورد نیاز این آموزشها را تامین نمایند.همچنین با توجه به اهمیت ویژه مربیان در این طرح ، شرکتهای نفتی می بایست در خصوص تامین حق الزحمه مربیان مشارکت جدی نمایند.

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان درخاتمه عنوان کرد: شرکتهای صنعتی علاقه مند به فعالیت در زمینه آموزش مهارتی برای ارتقای مهارت شاغلین نسبت به راه اندازی مراکز جوار اقدام واز معافیت مالیاتی ومزایای قانونی بهره مندشوند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =


دسته‌بندی نشده