کد خبر : 232
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

آمادگی حوزه هنری خوزستان در برگزاری فعالیت های هنری در زندان ها

آمادگی حوزه هنری خوزستان در برگزاری فعالیت های هنری در زندان ها

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ،به منظور آشنایی میدانی با اقدامات زندان های اهواز در عرصه نگهداری، طبقه بندی، اصلاح و تربیت مجرمین و همچنین بررسی راهکارهای توسعه تعامل، هم افزایی و تقویت اقدامات هنری در زندان، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی رئیس حوزه هنری

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ،به منظور آشنایی میدانی با اقدامات زندان های اهواز در عرصه نگهداری، طبقه بندی، اصلاح و تربیت مجرمین و همچنین بررسی راهکارهای توسعه تعامل، هم افزایی و تقویت اقدامات هنری در زندان، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان با همراهی حمزه بروجنی سرپرست اداره‌ کل زندان های استان و جمعی دیگر از مسئولین زندان ها از بخش‌ های مختلف فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اشتغال و حرفه آموزی زندان سپیدار اهواز بازدید کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان، در دیدار با سرپرست اداره کل امور زندان های استان، گفت: دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان باید تغییر کند و بدانیم همه زندانیان یکسان نیستند و اولین و مهمترین وظیفه ما این است که مجرم سازی نکنیم.
وی با تقدیر از اداره کل زندان های خوزستان در جهت برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در زندان ها، تصریح کرد: حوزه هنر، حوزه شیرین و دلخواه مردم است و حوزه هنری خوزستان این آمادگی را دارد که نسبت به آموزش زندانیان در عرصه های مختلف هنری اقدام کند.
وی با بیان اینکه هدف ما از این کار اعتقادی و انقلابی این است که باری را از روی دوش مجموعه اداره کل زندان های استان برداریم، اظهار کرد: در تلاشیم سهم موثری را در اصلاح و تربیت زندانیان داشته باشیم و برای این منظور پایگاه هنری را به منظور پرورش استعدادهای هنری زندانیان دایر خواهیم کرد.
رئیس حوزه هنری خوزستان، با اشاره به اینکه تلاش اداره کل زندان های استان در بهبود نگاه اجتماعی به زندان و جامعه پذیر شدن آنان بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: با استعدادیابی زندانیان در حوزه هنر، ابزار تربیتی هنر در زندان ها تقویت شده و تسری خواهد یافت.
وی با بیان اینکه ما می توانیم در میان زندانیان به ویژه قشر نوجوان، نسبت به کشف استعدادها و پرورش آنها اقدام کنیم، افزود: برای این منظور نیاز است در قالب تفاهم نامه با اداره کل زندان های استان جشنواره ای در حوزه های مختلف هنری همچون شعر، تئاتر، موسیقی و … تعریف و سپس بر اساس ظرفیت ها و سلیقه مخاطب، اولویت سنجی کنیم و برنامه هایی متناسب با نیاز آنها داشته باشیم.
حجت الاسلام طباطبایی، با اشاره به اینکه ما این آمادگی را داریم که در برگزاری جشن ها برنامه هایی را در قالب دعوت از شاعران آیینی، استندآپ کمدی، مجری و … داشته باشیم، ادامه داد: می توانیم زندان های شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول و شوشتر را پوشش دهیم.
حمزه بروجنی، سرپرست اداره کل زندان های خوزستان، هم با بیان اینکه هنر را ابزار تربیت و بهنجارسازی زندانیان می دانیم، عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ برنامه تامینی و تربیتی برای نگهداری و اصلاح تربیت زندانیان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه برای کشف و پرورش استعدادهای هنری و غنی سازی اوقات فراغت آنان، انجمن های هنری مددجویان راه اندازی شده است، تاکید کرد: در زندان هنرهای دیداری و شنیداری از ابزار مهم تربیتی و آرامش افزایی فضای روانی زندانیان است.
وی با بیان اینکه فعالیت انجمن های هنری زندانیان گروه های تئاتر و سرود و دایر کردن محافل ادبی و شعر، ره آوردی است که می طلبد در فصل جدید تعاملات دو دستگاه فعال شود، ابراز کرد: زندان نقش مهمی را در کاهش آسیب های اجتماعی داراست و ضروریست همه دستگاه ها به سهم خود ما را در تحقق این هدف مهم یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =


دسته‌بندی نشده