کد خبر : 8994
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

مدیر عامل آبفا خوزستان خبرداد:

آبرسانی به یک‌هزار و ۱۰۱ روستا در سال جاری در خوزستان/ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در دستور کار است

آبرسانی به یک‌هزار و ۱۰۱ روستا در سال جاری در خوزستان/ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و تأسیسات آبرسانی سردار شهید قاسم سلیمانی که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اظهار کرد: این طرح آب را با ظرفیتی حدود ١٠ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۱۹ روستا

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و تأسیسات آبرسانی سردار شهید قاسم سلیمانی که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اظهار کرد: این طرح آب را با ظرفیتی حدود ١٠ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۱۹ روستا مسیر قلعه سحر و شهر الهایی می‌رساند.

وی عنوان کرد: در چندماه گذشته یک‌هزار و ۱۰۱ روستا آبرسانی شده‌ است که ۶١۵ روستا یا فاقد آب یا در حدود ۲، ۳ ساعت بوده که ۶٣ هزار خانوار با ٢۴۴ هزار نفر را تحت پوشش داشتند.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: ۴٨۶ روستا با ۴٨ هزار خانوار و جمعیتی بالغ‌بر ١٨۶ هزار نفر که در حد چند ساعت آب داشتند نیز اکنون آب پایدار ٢۴ ساعته دارند.

وی بیان کرد: اجرای ۵۴٠ کیلومتر خط در ۴٩٠ روستا، راه‌اندازی ٢۵ ایستگاه پمپاژ در ١٧ شهرستان، خریداری و نصب ۲۵٠ الکتروپمپ از کارهای انجام شده در سال جاری است.

کرمی نژاد با بیان اینکه ٢٣ حلقه چاه حلقه چاه در ٨ شهرستان و ٩٣ روستا احداث شده، عنوان کرد: ٧٠ تصفیه‌خانه لایه روبی و ۵۴ تصفیه‌خانه نیز بازسازی کامل شده‌اند.

وی افزود: ظرفیت تأمین آب ما به ٢۵٣ هزار متر در شبانه‌روز رسیده و هزینه‌ای بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال در یک‌هزار و ۱۰۱ روستای مذکور هزینه شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه پروژه‌ای به نام پروژه محرومیت‌زدایی در دستور کار است، تصریح کرد: این پروژه برای اولین بار در دولت اجرا می‌شود که ١٨٩ پروژه یا روستا سهم ما بوده که با انجام صرفه‌جویی با این اعتبار می‌توان آب یک‌هزار و ۱۸۹ روستا را تأمین کرد.

کرمی نژاد عنوان کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شد و مقرر شد بسیج سازندگی این پروژه را انجام دهد.ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =


دسته‌بندی نشده