گفتگو با مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان؛ عملکرد دو ساله منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان تشریح شد
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان در این خصوص اظهار داشت: دولت سیزدهم از بدو شروع به کار خود در کل صنعت نفت، با انباشت مطالبات و مشکلاتی حوزه منابع انسانی مواجه بود، از این رو
وی ادامه داد: در این دوره کوتاه مجموعه اقدامات انجام شده در بهبود شرایط کار و مزایای کارکنان، اقداماتی همچون بازنگری ابلاغیه تعدیل مدارک تحصیلی، اجرایی شدن ماده ۱۰، افزایش کمک هزینه ودیعه مسکن، استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، ارائه انواع وام کمک هزینه به کارکنان، برگزاری آزمون استخدامی پس از سال ها وقفه، طرح بزرگ تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران، فراهم شدن امکانات و تسهیلات ورزشی برای نیروهای قراردادی، ارکان ثالث و بازنشستگان، ساماندهی پیمان های مستمر از طریق طرح طبقه بندی مشاغل و توسعه سامانه ساپنا، اخذ مجوز پرداخت سقف حقوق از شورای حقوق و دستمزد مناسب با منطقه، شغل و… بوده است.
هاشمی نژاد افزود: این اقدامات خوب همگی به سرعت در منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان دنبال و به نتیجه کامل رسید؛ که این مهم حجم بسیار بالایی کار و فعالیت اداری جهت کارپردازی و حصول نتیجه بر دوش منابع انسانی متحمل کرد، مخصوصاً فرآیند سنگین تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران و اجرای قانون ماده ۱۰٫
وی در این خصوص اضافه کرد: برای هر تبدیل وضعیت تشریفات استخدامی متعددی شامل انجام مصاحبه ها، طب صنعتی، استعلام مدارک تحصیلی، ایجاد کارت حقوق، تغذیه اطلاعات عائله مندی و اولاد، محاسبه مزایا و فوق العاده ها، پیگیری امور بهداشت و درمان، محاسبه و صدور نفت کارت و… صورت میگیرد؛ که تا به امروز از این طریق در شرکت نفت و گاز اروندان حدود ۳۳۰ نفر رسمی شدند و همچنین ۶۸۰ متقاضی در سامانه ایثارگران اقدام به تشکیل پرونده کرده اند که این افراد در انتظار اخذ مجوزهای مربوطه از شرکت ملی نفت ایران خواهند بود. اعمال ماده ۱۰ نیز که به نتیجه کامل رسید در این شرکت پرونده بزرگی بود که برای هر نفر تا ۹ سال سوابق پیشین باید بررسی و محاسبه می شد.
مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه با اشاره به موانع و کمبودهای موجود و مطالبات کارکنان، تصریح کرد: بدنه منابع انسانی شرکت نفت و گاز اروندان از جوان ترین نیروی انسانی در میان شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران تشکیل شده است، که بی شک دستاوردهای حاصل شده در تحقق اهداف تولیدی و توسعه ایی مدیون دانش و پشتکار این سرمایه های جوان و متعهد می باشد، و ما در مجموعه منابع انسانی در جهت ایجاد رضایتمندی و حفظ این نیروهای توانمند در ابتدا با کمبود زیرساختهای خدمات رفاهی، درمانی، ورزشی و فرهنگی و مهمتر از آن نا کارآمدی ساختار قدیمی شرکت مواجه بودیم.
در ادامه هاشمی نژاد با تاکید بر اراده و اهتمام موجود در راستای ارتقا سطح انگیزش و رضایت کارکنان، گفت: در کنار همه اقدامات خوب منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، در این دوره اقدامات مختلفی نیز در زمینه اصلاح ساختار و افزایش خدمات رفاهی و ورزشی کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان انجام گرفته است مانند افزایش منازل سازمانی،افزایش وام و سهمیه رفاهی کارکنان، پیگیری مشکلات بند دال ایثارگران ،اصلاحات هزینه جبران صرف وقت، انجام دوره های متعدد آموزش در سایر شهرها و مراکز آموزشی ، ارائه خدمات رفاهی با قراردادهای همکاری با شرکت های همجوار و … که این پیگیری و اقدامات تا حصول نتایج مطلوب ادامه خواهند داشت.
وی در پایان اظهار داشت: در تصمیم گیری ها در خصوص نیروی انسانی استفاده از نظرات خود افراد و خِرَد جمعی همیشه ملاک عمل بوده، به همین دلیل ما با تعیین نماینده منابع انسانی در مناطق مختلف، و برگزاری جلسات متعدد با کارکنان در این مناطق، ارتباط مناسبی با نیروهای عملیاتی برقرار کردیم، تا بتوان مشکلات را مستقیما دریافت کرده و در تصمیم گیری ها در نظر بگیریم، افزون بر آن حضور همکاران ما در مناطق عملیاتی باعث شناسایی مستمر مشکلات و کمبودها شده است و در رفع و برطرف کردن امورات کارکنان تسریع گردید.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰