وی ادامه داد: ولی استارتاپها به این شکل نیستند و در ابتدای راه قرار دارند و خیلی از مطالعات نشان داده که بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد استارتاپها در همان مرحله اولیه از بین میروند و درصد خیلی خیلی پایینی از استارتاپها به شرکتهای بزرگی مانند تپسی یا اسنپ یا دیجی کالا تبدیل شدهاند.
محمدیان با بیان اینکه بسیاری از استارتاپها به دلیل مشکلات فراوان در ادامه راه موفق نبودهاند گفت: تامین مالی یکی از اصلیترین موضوعاتی است که استارتاپها همیشه درگیر آن هستند و باعث شده خیلی از استارتاپها از بین بروند. باید این موضوع را درنظر بگیریم که این شرکتها و استارتاپها مراحل سرمایهگذاری و ریسکهای مختلفی دارند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به راه تأمین مالی مناسب برای شرکتهای استارتاپ، تاکید کرد: در مراحل اولیه این شرکتها، فرشتگان سرمایهگذاری و وی سیها با ریسکپذیری سرمایهگذاری میکنند. یعنی در یک پرتفوی از استارتاپها سرمایهگذاری میکنند و مثلا در ده استارتاپها سرمایهگذاری میکنند و میدانند و انتظار دارند تعدادی از استارتاپها از بین بروند ولی یکی از آنها موفق شود.
وی تصریح کرد: در مراحل بعدی بهترین راه صندوقهای سرمایهگذاری جسورانه است، این صندوقها با جذب سرمایه از افرادی که میدانند سرمایهگذاری صندوقها در شرکتهای استارتاپی است؛ با خرید پرتفویی از استارتاپها هم برای این شرکتها تامین مالی صورت میگیرد و هم مردم به صورت غیرمستقیم در در این استارتاپها سرمایهگذاری میکنند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰