کد خبر : 4646
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

شعله های حاشیه به سوی شاعری زبانه کشید/ عضو شورا باید پاسخ رای مردم را بدهد

شعله های حاشیه به سوی شاعری زبانه کشید/ عضو شورا باید پاسخ رای مردم را بدهد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ دوره‌ای بود که منصور کتانباف شهردار اهواز؛ و شورای سوم منحل شده بود. آن زمان منصور کتانباف عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد به این دلیل که هیچ‌کدام از رفتارهای غرض ورزانه ی شورایی، سد راهش نبود. پس از او سید خلف موسوی شهردار اهواز شد و ۲۱ نفر

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ دوره‌ای بود که منصور کتانباف شهردار اهواز؛ و شورای سوم منحل شده بود. آن زمان منصور کتانباف عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد به این دلیل که هیچ‌کدام از رفتارهای غرض ورزانه ی شورایی، سد راهش نبود. پس از او سید خلف موسوی شهردار اهواز شد و ۲۱ نفر از اعضای شورا را هم در کمین خود داشت اما سیدخلف دو کارکرد: یکی اینکه به خواسته های ۲۱ نفر از اعضای شورا پاسخ مثبت می داد، و دوم این که تیم رسانه‌ای خوبی در کنار خود داشت، خلاصه اینکه محل امن خوبی برای خود دست و پا کرد و دیگر به هیچ نقدی پاسخ نمی داد، البته بسیار هم خونسرد بود و اینگونه ۴ سال، صندلی مدیریت شهری را رها نکرد تا دوره مدیریتش تمام شد اما شورای شهر، دوره بعدی مدیریتش را تمدید نکرد.

این بار اعضای شورا تصمیم گرفتند جمالی نژاد را از اصفهان بیاورند و بر صندلی شهرداری بنشانند که گویا طبق رخدادهای درِگوشی، برخی افراد که به تازگی مجلس نشین شده‌اند، اقدام به تهدید جمالی‌نژاد کردند و او را از میدان مدیریت شهری به درکردند. اعضای شورای شهر، منصور کتانباف، سید علی بحرینی مقدم و محمد صفری را گزینه مدیریت شهری کردند که کتانباف این بار با ۱۳ رایِ شورا، شهردار اهواز شد اما این دوره، میدان برای مانور دادن اندیشه های مدیریتی کتانباف گسترده نبود و شورای شهر هر بار با یک دردسر، سد راه اقدامات کتانباف می‌شدند البته در طول یک سالی که محمدجعفر فلسفی رئیس شورا بود اوضاع برای کتانباف خوب بود خلاصه اینکه شورا او را محدود کرد و او نتوانست همانند دوره اول مدیریتش، موثر عمل کند و استعفا داد که محمدجعفر فلسفی مانع هرچه استعفا و استیضاح شد تا اینکه پس از محدودیت های فراوان، شورا این بار کتانباف را معزول کرد و موسی شاعری با ۱۱ رای موافق شهردار اهواز شد.

حال، به دوره ای می رسیم که موسی شاعری پس از یک ماه سرپرستی، حکم شهردار اهواز را از وزیر کشور دریافت کرد. سه ماه ابتدایی را با کمترین حاشیه ها سپری کرد اما کم‌کم شعله های حاشیه‌سازی روشن شد و زمانی زبانه کشید که موسی شاعری به خواسته‌ها و سهم خواهی ها تن نداد، از طرفی برخی رسانه ها هم که نانشان بی روغن شده بود به مخالفت با شاعری جوان برخاستند. نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم اما انگار از این که شاعری روی صندلی شهرداری نشسته، جای آنها را اشغال کرده است! به گونه ای که خود را در قامت شهردار می بینند و گویی شاعری، نا به جا و غیر معقول بر جایشان نشسته است!

عضو موافق شهردار سابق در شورا هم به عضو مخالف شهردار حاضر تبدیل شد و در هر کوی و برزنی به هر دلیلی، حتی آبستن بودن و نبودن سگ‌های ولگرد هم به دنبال استیضاح موسی شاعری بود، به طوری که یک رفیق هم در شورا برای خود دست و پا کرده بود و مخالفت ها را تا طرح سوال از شهردار رساندند که پس از پاسخگویی قاطع موسی شاعری، آنها که در اصل، هدفی برای قانع شدن نداشتند باز هم خود را به خواب زده و توضیحات شهردار اهواز را کافی ندانستند.

موضوع مدیریت شهری و حاشیه هایش، به جایی رسید که محمدجعفر فلسفی که به شدت از رفتن کتانباف آسیب دیده بود، به فکر افتاد تا جایگاه رسانه‌ای خود را پررنگ تر کرده و از درِ قدرت رسانه‌ای وارد شد تا بلکه بتواند با قدرتِ اول شهر مقابله کند اما دریغ از ذره ای تاثیر بر موسی شاعری!

فلسفی عضو شورای شهر، این روزها خود را به در و دیوار می‌زند تا بلکه بتواند با حرفهایش در جبهه های مختلف، هر فرد رسانه‌ای را با اندیشه هایش همسو کند و در جبهه مخالفت با شهردار اهواز قرار بگیرد، تلاش می‌کند از کم اهمیت‌ترین رخدادها و حوادث طبیعی شهر، کوه بزرگی از مشکلات را جلوه دهد تا بلکه در شبکه‌های اجتماعی خود را دلسوز مردم نشان دهد، از خودش در بین مردم عکس می‌گیرد، به سایت دفن زباله می رود تا بگوید که به مسئولیتش عمل کرده است غافل از اینکه در جایگاه فعلی خود، هیچ عملکردی ارائه نکرده است اما اگر شهردار اهواز بر اساس نگاه شفاف‌سازی، عملکرد ارائه دهد، خرده می گیرد که به جای وقت گذاشتن برای مصاحبه و ارائه عملکرد به مردم؛ به شهر برسد! او (فلسفی) یک رسانه ای است اما هیچ اعتقادی به افکار عمومی ندارد و اهمیتی به پاسخگویی به مردم و رسانه نمی دهد!

باید گفت: آقای فلسفی، پایان دوره شورا است به هر دری زدن برای انتخابات آینده از سوی شما طبیعی است اما امیدوارم در محضر خداوند پاسخ صندلیِ اشغال کرده و رای مردم را بدهید که با شعار خدمت گزاری، هیچ خدمتی به مردم نکرده اید بلکه شهر را برای مردم و مدیران آشفته کرده و نگذاشتید مردم طعم شیرین خدمت رسانی را بچشند.

 

یادداشت: فرزاد قاسمی فعال اجتماعی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =


دسته‌بندی نشده