اطلاعات پروژه های شهرداری اهواز در سامانه “پایش سرمایه‌گذاری” ثبت می شود

اطلاعات پروژه های شهرداری اهواز در سامانه “پایش سرمایه‌گذاری” ثبت می شود

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان از راه‌اندازی سامانه “پایش سرمایه‌گذاری” در استان خبرداد و گفت: به کمک این سامانه می‌توانیم نمایی کامل از وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرستان‌های مختلف در استان را داشته باشیم. حمزه خسروانی، با اشاره به برگزاری یک جلسه با شهرداران مناطق هشتگانه

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان از راه‌اندازی سامانه “پایش سرمایه‌گذاری” در استان خبرداد و گفت: به کمک این سامانه می‌توانیم نمایی کامل از وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرستان‌های مختلف در استان را داشته باشیم.

حمزه خسروانی، با اشاره به برگزاری یک جلسه با شهرداران مناطق هشتگانه اهواز اظهار کرد: به منظور جمع‌آوری اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری، پروژه‌های انتفاعی که ذینفع نهایی آن‌ها بخش خصوصی است یا از محل منابعی غیر از منابع عمومی دولت در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز در حال اجرا هستند، سامانه‌ای با عنوان سامانه “پایش سرمایه‌گذاری” طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه از مناطق شهرداری‌های اهواز درخواست شده است تا نسبت به وارد کردن اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری این کلانشهر در سامانه پایش سرمایه‌گذاری اقدام کنند، افزود: این سامانه با هدف امکان رصد پیشرفت فیزیکی، مالی و همچنین مسائل، مشکلات و مواردی که ممکن است پروژه را با توقف، تدفیل یا تاخیر در عملیات اجرایی روبه‌رو کند، راه‌اندازی شده است.

خسروانی تصریح کرد: پس از ثبت‌نام در این سامانه یک داشبورد مدیریتی در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت تا تصمیم‌گیری‌های کلانی که در حوزه سرمایه‌گذاری برای کلانشهر اهواز انجام می‌شود، مبتنی بر اطلاعات درج‌شده در پایگاه داده این سامانه باشد.

وی ادامه داد: پیش از این همه دستگاه‌های اجرایی استان، اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری را وارد کردند و اکنون و در مرحله آخر ورود اطلاعات، شهرداری‌ها باید نسبت به این کار اقدام کنند و در گام اول با شهرداری کلانشهر اهواز هماهنگی‌های لازم انجام شد.

خسروانی عنوان کرد: در برنامه‌ای که تدوین شده، قرار است سایر شهرداری‌های استان نیز به این سامانه افزوده شوند و اطلاعات پروژه‌های خود را در حوزه شهری وارد کنند. بر این اساس می‌توانیم نمایی کامل از وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرستان‌های مختلف در استان را داشته باشیم.

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان ضمن شرح بخش‌های مختلف سامانه پایش سرمایه‌گذاری اظهار کرد: این سامانه به موتورهای گزارش‌سازی مجهز است و گزارش‌های موضوعی و تلفیقی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین مجهز به داشبورد مدیریتی و داشبورد عملیاتی است؛ داشبورد عملیاتی در اختیار مدیران پایه قرار می‌گیرد تا نسبت به ورود اطلاعات پروژه‌ها اقدام کنند و داشبورد مدیریتی نیز در اختیار مدیران کلان برای دسترسی و نظارت بر اطلاعات در حوزه‌ها یا مناطق مختلف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه، بهره‌برداری شده و مورد تایید در ارکان ملی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر این سامانه به عنوان پایلوت در استان خوزستان اجرا می‌شود و پس از خوزستان، سایر استان‌ها نیز می‌توانند از این پروژه بهره‌برداری کنند. در حال حاضر به چند استان دیگر دسترسی داده شده و آن‌ها نیز می‌توانند از این پروژه بهره‌برداری و اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری را وارد کنند.

خسروانی ادامه داد: یکی از مشکلات استان این است که بانک اطلاعاتی اقتصادی که تمام فعالان اقتصادی در آن باشند، وجود ندارد تا بتوان به راحتی از اطلاعات آن بهره برد یا آن‌ها را به‌روز کرد. هدف از این سامانه آن است که بانک اطلاعات جامع اقتصادی استان را تهیه کنیم. در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده تا اطلاعات اقتصادی استان در آن درج شود تا هر کسی نیاز به اطلاعات داشت از این سامانه استخراج کند.

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با بیان اینکه این سامانه یک مبنا برای نظام تصمیم‌گیری در حوزه سرمایه‌گذاری است، گفت: این سامانه برای شهرداری‌ها مشخص می‌کند که پروژه‌های در حال ساخت در چه وضعیتی هستند و مشکلات هر پروژه چیست.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 4 =


دسته‌بندی نشده