کد خبر : 17753
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

جشنواره‌ای با طعم شهد شکر

جشنواره‌ای با طعم شهد شکر

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_یادداشت_حدیث کریمی؛ رسانه های استان خوزستان شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، کشاورزی و… فعالیت می کنند، اما تنها بخشی که مستمر با رسانه ها تعامل دارد و در ایجاد رقابت بین رسانه‌ها استان جهت تقویت نوشتاری و اطلاع‌رسانی آنها اقدام به برگزاری جشنواره می‌کند،

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_یادداشت_حدیث کریمی؛ رسانه های استان خوزستان شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، کشاورزی و… فعالیت می کنند، اما تنها بخشی که مستمر با رسانه ها تعامل دارد و در ایجاد رقابت بین رسانه‌ها استان جهت تقویت نوشتاری و اطلاع‌رسانی آنها اقدام به برگزاری جشنواره می‌کند، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

 

 

تبلور این فعالیت‌ها در جشنواره شهد رسانه است. جشنواره ای که اکنون به ایستگاه سوم رسیده و قرار است در شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با مشارکت جوامع محلی و پیرامونی نیشکر برگزار شود.

 

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابت و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا می‌شود.

 

 

همچنین جشنواره‌های شهد رسانه، قاب سبز، بوم سبز و کنگره‌ ادبی شکرستان از بخش های رقابتی این رویداد فرهنگی است که پس از ارزیابی و داوری آثار توسط داوران، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

 

 

از جمله کارهایی که در کنار این جشنواره‌ها برگزار می‌‌شود ایجاد تورهای گردشگری دانشجویی و دانش آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، تور دوچرخه سواری، مسابقه ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی و البته قصه گویی است.

همچنین آموزش خبرنگاران متخصّص حوزه نیشکر از دیگر موضوعات مهمی است که این جشنواره‌ها دنبال می‌کند. آموزش خبرنگارانی متخصّص با شناخت و آگاهی کامل از پیچ و خم‌های صنعت نیشکر می‌تواند به تخصصی شدن رسانه‌ها در تعامل با نیشکر و مسایل مرتبط با آن کمک کند.

 

جشنواره مطبوعاتی شهد رسانه یکی از رقابتی‌ترین جشنواره‌های مطبوعاتی استان خوزستان است که کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی میزبان اولین دوره این رویداد رسانه‌ای بود و دومین دوره نیز در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد. اکنون و در سومین دوره، کشت و صنعت دهخدا میزبان خواهد بود.

 

با نگاهی به اولین دوره جشنواره شهد رسانه می‌توان گفت که علی‌رغم آن‌که نخستین دوره و آغازکننده بود اما از سطح کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

 

داوری مرحله نهایی اولین جشنواره مطبوعاتی «شهد رسانه» با حضور سه تن از اساتید بخش رسانه و مطبوعات کشور برگزار شده بود و مهرداد خدیر، رضا غبیشاوی و کیوان لطفی، ۱۰۸ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره را داوری کردند.

 

 

برگزاری اولین جشنواره شهد رسانه ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یکی از ویژه‌ترین اقدامات جشنواره شکرستان ۱۴۰۰ است. آثار برگزیده و شایسته تقدیر از جهات مختلفی قابل تأمل و بررسی است.

 

 

نخست آن‌که هنوز در کشور عده‌ای اهل قلم بخشی از وظیفه علمی خود را تجزیه و تحلیل عمیق می‌دانند و در چنین جشنواره‌های امکان دیده شدن این آثار تخصصی وجود دارد.

 

 

دوم آن‌که با اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه نیشکر به عنوان متولی جشنواره، همگرایی اهالی رسانه با صنایع افزایش پیدا می‌کند. به ویژه که صنایعی همچون نیشکر جامعه تاثیر بسیاری دارد.

 

دوره جشنواره دوم شهد رسانه همچون دوره پیشین خود اما کیفیت و‌ نوآوری برگزار شد.از نقاط قوت این رویداد سه روزه، اضافه‌بر گزینش حرفه‌ای آثار از سوی هیئت داوران، فضا را برای خلق خلاقانه آثار، منطبق بر نگاهی نو و اصول حرفه‌ای در سومین جشنواره شهد، فراهم خواهد کرد.

 

 

همچنین رقابت ۵۶ روزنامه‌نگار با بیش از ۱۵۰ اثر در بخش‌های خبر، یادداشت، تیتر، مصاحبه، گزارش و بخش‌های ویژه، در جشنواره‌ای تخصصی که رویشی دو ساله دارد، از دید اساتید رسانه، مطلوب است و در مقایسه با دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای حتی رقابت‌های مطبوعاتی در سطح ملی، این کمیت،شگفتی‌ساز است و مطمئنا با این اقبال و استقبال رسانه‌ها، شهد رسانه در سومین سال، به رقابتی‌ترین جشنواره هم از منظر کیفیت و هم کمیت تبدیل می‌شود.

 

 

به نظر می‌رسد رسانه‌های استان با توجه به ظرفیت‌های متعدد موجود به خبرنگاران تخصصی نیاز دارند، اگر این خبرنگاران هم وجود دارند در اقلیت هستند. بنابراین در استانی که توامان نفت، نخل و نیشکر است و در کشاورزی و انرژی از یک‌سو و ترانزیت آبی و خاکی کالا از سوی دیگر، حرف نخست را می‌زند، این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود.

 

 

در چنین شرایطی اقدام شرکت نیشکر به خوبی نمایان می‌شود و چه بهتر است که صنایع دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای تخصصی در زمینه مرتبط با خود برگزار کنند و این فرهنگ ترویج پیدا کند.

 

 

و چه زیبا است اکنون که خبرنگارانی متخصص با شناخت و آگاهی کامل از پیچ و خم‌های صنعت نیشکر که یکی از هدف‌گذاری‌های روابط‌عمومی نیشکر در مسیر شهدِ رسانه است، خروجی سومین جشنواره بین‌المللی شکرستان است.

 

 

در واقع با بهره‌گیری از اساتید برجسته روزنامه‌نگاری و برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ای با طعم شهد شکر برگزار خواهد شد. این کار یکی از برجسته ترین رویکرد در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =


دسته‌بندی نشده