جاسم صاکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز:
خبرنگار: حدیث کریمی
همکاری خانه و مدرسه، سنگ بنای تربیت نسل آینده در اهواز

زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان در اهواز نواخته شد؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز: خانواده، مدرسه و دانشآموزان ارکان یک مثلث تربیتی هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، در مراسمی با شکوه، “مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز” با خیرمقدم به اولیای، مهمانان، شخصیتهای روحانی و همکاران ارشد
زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان در اهواز نواخته شد؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز: خانواده، مدرسه و دانشآموزان ارکان یک مثلث تربیتی هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، در مراسمی با شکوه، “مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز” با خیرمقدم به اولیای، مهمانان، شخصیتهای روحانی و همکاران ارشد اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، فرا رسیدن «هفته پیوند اولیا و مربیان» و همچنین «هفته تربیت بدنی» را به حاضران تبریک گفت.
جاسم صاکی گفت: حضور پررنگ والدین را نمادی از دغدغهمشترک همگان برای امر مقدس تعلیم و تربیت و نشانهای امیدبخش برای آینده دانستند .
دانشآموزان، سرمایههای اجتماعی و آیندهسازان
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در ادامه، دانشآموزان را «سرمایههای اجتماعی» و «آیندهسازان مملکت» خواند و تصریح کرد: که دغدغه اصلی همه دستاندرکاران، تربیت و هدایت این سرمایههای ارزشمند است.
صاکی با تواضع و احترام فراوان، از حضور اساتید و بزرگوارانی در جمع تقدیر کرد که بسیاری از آنان خود از دانشآموختگان همین مرز و بوم و نماد موفقیت این نظام آموزشی هستند.
تقدیر از مدیران مدارس و نقش پیوند اولیا و مربیان
این مراسم، فرصتی بود برای تقدیر ویژه از مدیران دبیرستانهای الزهرا و حضرت معصومه(س) که با مدیریت تحولآفرین خود در تنها دو سال، نه تنها در عرصههای آموزشی و پرورشی، بلکه در زمینه زیباسازی و نوسازی ساختمانهای تاریخی مدارس نیز موفقیتهای چشمگیری کسب کردند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تأکید کرد: «پیوند فقط یک نام نیست، مفهومی است که رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم در سایه حضور پررنگ شما اولیا محقق میشود».
خانه و مدرسه، دو بال پرواز
او در تشریح رابطه خانه و مدرسه اظهار داشت: «خانه و مدرسه، دو بال هستند که تمام اهداف آموزش و پرورش با این دو بال اوج میگیرد». تجربیات گذشته ثابت کرده است هرگاه مشارکت اولیا در امور تحصیلی و تربیتی فرزندان پررنگتر بوده، دانشآموزان به نتایج بهتری دست یافته و به «بالاترین درجات» رسیدهاند. این همکاری نزدیک، تضمینکننده ارتقای کمی و کیفی فرآیند تعلیم و تربیت است.
مثلث تربیتی و لزوم استحکام پل ارتباطی
صاکی، رابطه بین خانواده، دانشآموز و مسئولین آموزشی را به یک مثلث تربیتی تشبیه و هشدار داد که نبود یا ضعف هر یک از این اضلاع، آموزش و پرورش را با مشکل و نقصان جدی مواجه میسازد. ادامه داد: در این ساختار، خانواده پلی ارتباطی و مستحکم بین مدرسه و دانشآموز است که باید در تصمیمگیریهای مدرسه نقش آفرینی کند. اسلام نیز برای خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه بزرگ انسانی جایگاهی بسیار رفیع قائل است .
رسالت خطیر آموزش و پرورش و هشدار درباره آسیبهای اجتماعی
وی با اشاره به رسالت منحصر به فرد آموزش و پرورش که «سر و کارش با انسان است»، خاطرنشان کردند که این نهاد، یک انسان خام را تحویل میگیرد و موظف است علاوه بر سوادآموزی، در ابعاد مختلف او را پرورش دهد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز هشدار داد: که اگر دغدغه اصلی همه اولیا، دانشآموزان نباشد، «آسیبهای اجتماعی» فراوانی گریبانگیر جامعه خواهد شد. بنابراین، پاسداری از ارزشها و آرمانها باید هر روز و با همراهی همه خانوادهها انجام شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰