کد خبر : 18459
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

تلاش مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر به ثمر نشست؛

دریافت استاندارد «تأیید صلاحیت» برای آزمایشگاه صنایع غذایی

دریافت استاندارد «تأیید صلاحیت» برای آزمایشگاه صنایع غذایی
همزمان با روز جهانی «تأیید صلاحیت»، آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر، موفق به دریافت گواهینامه ملی تأیید صلاحیت استاندارد در زمینه آزمون‌های انواع قند، شکر و مُلاس شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرکل سازمان استاندارد خوزستان، دوشنبه (۲۰ خردادماه) با حضور در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر، ضمن اعطای این گواهینامه، از آزمایشگاه‌های صنایع غذایی، میکروبی و کالیبراسیون این مؤسسه به‌عنوان آزمایشگاه منتخب استان و دارای شرایط ایزو ۱۷۰۲۵ بازدید کرد.

علی داودی در این بازدید ضمن قدردانی از همکاری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با سازمان استاندارد، به نقش مهم آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر در کنترل کیفیت محصولات و خدمات پرداخت و از همکاری این شرکت با سازمان استاندارد در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی قدردانی نمود.

وی همچنین به نقش مهم آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر در کنترل کیفیت شکر تولیدی کارخانه‌های نیشکری، کنترل شکر ورودی به خوزستان و کارگاه‌های بسته‌بندی قند و شکر استان اشاره کرد و در ادامه به شرح روند ارزیابی آزمایشگاه‌ها توسط ارزیابان مرکز ملی پرداخت.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر نیز ضمن تبریک اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵، بیان کرد: استانداردسازی عملیات‌ها و فرایندهای کشاورزی، صنعت و آزمایشگاه‌های مرتبط با آن دو بخش در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، همواره در دستور کار این مؤسسه است.

آقاجان بهادری افزود: تدوین کتاب «مجموعه دستورالعمل‌های عملیات زراعی تولید نیشکر» مشتمل بر استانداردهای عملیاتی و فرایندی، تولید نیشکر در خوزستان، در این راستاست.

همچنین در این بازدید، مسعود جوینده‌کار معاون تحقیقات و پایش صنعت و زینب عباباف رئیس آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر، به تشریح بخش صنعت و آزمایشگاه‌های مربوطه، توانمندی، امکانات، تجهیزات و مستندات آزمایشگاه‌ها پرداختند.

رئیس آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر در تشریح روند اخذ این گواهینامه، گفت: پس از بازرسی و ارزیابی به‌عمل‌آمده توسط ممیزان مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، از آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، این آزمایشگاه موفق به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت (ISO IEC/17025) در زمینه آزمون‌های انواع قند، شکر و ملاس شد.

بر اساس این گزارش، حفظ و نگهداری اعتماد به زنجیره تأمین، اطمینان‌پذیر بودن نوآوری و فنّاوری جدید و رفع موانع تجارت از دلایل نام‌گذاری روز جهانی تأیید صلاحیت است که توسط مجمع بین‌المللی تأیید صلاحیت و اتحادیه همکاری تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها برای اعتباربخشی ایجاد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + پنج =


دسته‌بندی نشده