جوابیه مجموعه فرهنگی گردشگری باغ معین به دانشگاه شهید چمران اهواز

جوابیه مجموعه فرهنگی گردشگری باغ معین به دانشگاه شهید چمران اهواز
پیرو درج مصاحبه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در تاریخ چهارشنبه ۱۲/ ۰۲ /۱۴۰۳ پیرامون باغ معین، سعید حسین‌پور مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز که موسیقیدان، محقق، مولف، مدرس و صنعتگر هستند جوابیه‌ای نگارش کردند که عینا تقدیم می‌شود.

بنام خدا، با درود و عرض احترام

خدمت عزیزان کاوشگر و همه مردم شریف خوزستان، خلاصه‌ای از شرح حال مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین را جهت روشن شدن افکار عمومی و رسانه‌ای خدمتتان عرض خواهم کرد. این مجموعه به مدت ۵ سال از دانشگاه شهید چمران اهواز زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری بصورت اجاره‌ای در اختیار اخوی اینجانب (مسعود حسین پور) از سال ۹۶ قرار گرفت.

بدلیل اینکه دانشگاه با مستاجر قبلی خود به مشکلات عدیده‌ای برخورد کرده بود، متأسفانه ملک را به شکل یک مخروبه تحویل بنده دادند که مستندات و عکس‌ها و تمام فیلم‌هایی که حدود ۴ الی ۵ ساعت تهیه شده در روابط عمومی دانشگاه و اینجانب موجود است. در واقع ملکی که روز اول به بنده نشان دادند و قرارداد بستیم و به توافق رسیدیم که قرار بود یک هفته به اینجانب تحویل بدهند، حدود بیست الی بیست پنج روز به تعویق افتاد. و ما یک ملک مخروبه تحویل گرفتیم که حتی در لوله‌های فاضلاب آن گچ و سیمان ریخته بودند که به هیچ وجه قابل بهره‌برداری نبود. با توجه به این شرایط و دعوت از دانشگاه و مدیران وقت، گزارشی از وضعیت مجموعه و اتفاقات رخ داده تهیه شد تا عملیات بازسازی ملک را شروع کنیم و وارد چرخه فعالیت شود و به بهره برداری برسد. مدت تنفسی برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شود قرار شد و در یک صلح نامه برای ۳ ماه در نظر گرفته شد ، البته ۹ ماه بطول انجامید (مساحتی بالغ بر ۳ هکتار با بافت قدیمی مخروبه) که قرار بود این مدتی که ما برای بازسازی و تعمیر و تجهیز برای این ملک مخروبه صرف نمودیم را تنفس در نظر بگیرند و اجاره ای پرداخت نشود، چرا که بدیهی است ما برای منافع دانشگاه و ملک شخصی دانشگاه شهید چمران تلاش و بازسازی و هزینه میکردیم . قرار شد این ۳ ماه به ۹ ماه تبدیل شود و ما مدت زمان بازسازی ملک را به زمانی که دانشگاه شهید چمران اهواز قرار بود ملک را سالم به ما تحویل دهد اضافه کنیم و نیز قرار نبود اجاره ای به مدت زمان بازسازی تعلق گیرد.

در این قرارداد ما متعهد شده بودیم مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان را از هزینه‌ها عهده‌دار شویم، و توافق شد در غالب لوازم و اموال و تجهیزات به میزان مبلغ فوق الذکر برایشان خریداری کنیم و در مجموعه قرار بدهیم و مازاد آن به شکل تهاتر از اجاره بها انجام بگیرد. حدود بالغ بر چهار میلیارد تومان طبق اسناد و صورتحساب‌های موجود و مستند برای این مجموعه هزینه نمودیم. به وضوح پیداست و کارشناسی بعمل آمده طلب اینجانب را تایید می‌نماید که چه میزان هزینه کرده و به ملک فوق ارزش ریالی و دارایی و مرغوبیت اضافه نمودم.

قرارداد اینجانب با دانشگاه ۵ ساله بود و پایان آن هم مرداد ماه ۱۴۰۱می‌باشد. با شروع دوران بیماری کرونا (اسفند ۱۳۹۸) کلیه اجاره‌های بنده تماما پرداخت شده است و کلیه اسناد آن موجود می‌باشد. در دوران کرونا و وضعیت اسفناک جهان و کشور ما، این مجموعه بناچار و به دستور و مصوبه ستاد ملی کرونا برای مدت ۳۰ ماه تعطیلی کامل داشت. که متاسفانه هتل، رستوران، تالارها مشمول خط قرمز اصناف بحساب می‌آمدند. یکسال هم سیل مهیبی آمد که ما را به تعطیلی کشاند و جزو بندهای قرارداد و اتفاقات غیر مترقبه بود که در این زمینه هم تسهیلاتی وجود داشت که در این مورد هم ، دانشگاه با ما تعاملی نداشت، از سیل هم که بگذریم رسیدیم به بعد از کرونا و باز شدن مراکز و مجموعه‌ها. بخشنامه رئیس جمهور و هیئت محترم وزیران و ستاد کرونا، ستاد تسهیل و مصوبه اقتصاد مقاومتی با امضا دادستان محترم، همه این مصوبات و مکاتبات به استانداری خوزستان و دانشگاه شهید چمران ارسال شد اما متاسفانه به این بخشنامه‌ها و مصوبه‌ای که به صراحت اضافه شدن دوره تعطیلی کرونا را به قرارداد جهت جبران خسارت به بخش خصوصی مجوز داده است را مورد توجه قرار ندادند. متاسفانه جناب آخوندعلی به هیچ کدام پای بند نبودند و به دستورالعمل‌های فوق الذکر تمکین نکردند و خلاف قانون عمل نمود. ایشان به هیچ وجه بخشنامه رئیس جمهور و هیچ کدام از مصوبات را قبول ندارند و می‌گوید بنده عطف به ما سبق نمیکنم. ایشان بارها تاکید کرده از روز اولی که شما قرارداد بسته‌اید نه دوره تنفس را قبول دارم و نه تعمیرات را قبول دارم! و از روز اول و حتی دوران کرونا را کرایه می‌خواهم و علاوه بر اینکه این کرایه‌ها را ندادید جریمه هم می‌خواهم یعنی خلاف در خلاف. یعنی در محاسبات خودش، سی ماه کرونا را اجاره لحاظ کرده و برای اینکه اجاره‌های دوران تعطیلی کرونا پرداخت نشده جرایمی هم در محاسبات خودشان آوردند و دم می‌زند از محاسبات!

بنده تا قبل از کرونا یعنی بهمن ۱۳۹۸بدهی به دانشگاه نداشتم و تازه طلبی را بابت آن اتاق‌هایی که در اختیار اساتید دانشگاه قرار دادم و اجاره‌ای هم قرار بود به من پرداخت کنند هم از آنها داشتم. دوره کرونا که به پایان رسید ما هر ماه از اسفند ۱۴۰۱ ماهانه هشتاد میلیون تومان اجاره بها بعلاوه ده درصد یعنی هشتاد و هشت میلیون تومان برای پنج ماه متوالی پشت سر هم به حساب دانشگاه واریز کردیم، قرار بود از دانشگاه زمان سی‌ماه مصوبه ستاد کرونا را به قرارداد اضافه کند که متاسفانه نه تنها ایناکر انجام نشد و تمکین نکردند بلکه برعلیه ما شروع به مکاتبات و رایزنی با اداره کل میراث‌فرهنگی کردند تا جواز فعالیت تمدید نشود.

لازم به توضیح است تا قبل از اینکه بنده مستأجر این محل بشوم یعنی سال ۹۶ این محل هیچگونه مجوزی از مرکز و اداره‌ای در سنوات قبل اخذ ننموده بود. لذا با تحریک نمودن اداره کل میراث‌فرهنگی برای تمدید نکردن مجوز هتل سه ستاره باغ معین کوشش کردند تا مجموعه را تحت فشار بگذارند.

با ورود و نامه‌نگاری اداره کل میراث‌فرهنگی و همچنین ورود اداره محترم اماکن منجر به این شد که از مهرماه سال ۱۴۰۲ اختلاف‌ها عمیق‌تر شد و در نهایت ۳ قسمت از مجموعه شامل (سالن مراسمات ، سالن رستوران و یکی از هتل‌ها ) را پلمپ کردند. با این اقدام پنجاه درصد از درآمد ما باغ معین هم کاهش یافت.

لازم به توضیح است که قبل از اینکه زمان قرارداد به پایان برسد بیش از حدود ۵ الی ۶ جلسه با هیئت علمی دانشگاه و همچنین با آقای آخوندعلی و واحد حقوقی داشتم تا بتوانیم قبل از اتمام زمان قرارداد مدت زمان کرونا را هم اضافه کنیم و با آرامش کارمان را جلو ببریم و بتوانیم در زمان قانونی قرارداد تحویل و تحول را انجام دهیم.

در حال حاضر این ملک با مبلغی بالغ بر چهار میلیارد تومان مرمت شده و مثل یک دسته گل آماده بهره‌برداری است و ۸۰ نفر نیرو شاغل دارد، برخی از این پرسنل بی‌سرپرست و در اصل نان آور زندگی هستند و حتی برخی از آنها در این مجموعه ساکن هستند و امرارمعاش می‌کنند. کار می‌کنند. در نهایت برای حدود ۳۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کردم.

براستی نمی‌دانم که این همه پافشاری برای تخلیه و بیکاری این تعداد نیازمند چیست؟ جناب آخوند علی عزیز از کدام قانون و متد در برخورد با ما پیروی می‌کنید؟ مگر شرط مسلمانی تأمل و گفت وگو با برادر مسلمان توام با مهربانی و شفقت نیست؟ برادر عزیز و مسلمان چرا با سخنان کذب و ناروا و دور از واقعیت سعی در فریب افکار عمومی و ناراحتی پرسنل شریف این مجموعه دارید؟

حال ضمن احترام به همه کسانی که در جوابیه بنده از آنها ذکر نام شد، حاضرم جلسه‌ای مستقیم در هر زمان و مکان با حضور همه رسانه‌ها تشکیل شود و از برادر عزیز جناب دکتر آخوندعلی هم دعوت می‌کنم جهت رویت تمامی مستندات مذکور حضور بهم رسانند.

آری براستی: «حرف حساب گوش شنوا می‌خواهد و ما در این مدت نتوانستیم به این گوش شنوا برسیم.»

نازپرورده تنعم نبرد راه بدوست

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

یا علی مدد …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − سه =


دسته‌بندی نشده