کد خبر : 15448
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۱۷

خوزستان سرزمین فرصت‌ها؛ جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستان با حضور رییس جمهور برگزار شد

خوزستان سرزمین فرصت‌ها؛ جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستان با حضور رییس جمهور برگزار شد
جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستان روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم با صرف هفت هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان روز پنجشنبه پس از ورود به استان خوزستان از طریق فرودگاه دزفول، از محصولات تولیدی دزفول بازدید و در کنار کارگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی شماره یک دزفول، جشن احیای این واحدهای غیرفعال استان خوزستان را برگزار کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶۰ واحد غیرفعال استان خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری‌های انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

حمیدرضا فلاح افزود: با احیای این واحدهای غیرفعال، یکهزار و ۷۰۰ شغل جدید در خوزستان ایجاد و زمینه تثبیت ۶ هزار شغل فراهم شد.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای احیا شده صنایع کوچکی هستند که هرکدام اشتغال زیر ۵۰ نفر را در نقاط مختلف استان خوزستان به همراه داشته اند.

فلاح اظهارکرد: برای احیای این واحدهای غیرفعال، هفت هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات و آورده شخصی سرمایه گذاران هزینه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال نیز قرار است ۶۰ واحد غیرفعال استان خوزستان به چرخه تولید برگردند که تلاش می‌شود از تسهیلات بانکی برای فعالسازی این واحدها استفاده شود.

استان خوزستان یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک و ۱۵۷ واحد بزرگ و متوسط دارد.

فلاح همچنین درخصوص احیای واحدهای تعطیل شده دزفول گفت: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و ورود سرمایه گذار جدید، ۱۰ واحد تولیدی غیرفعال در دزفول فعال شد و امسال نیز فعالسازی پنج واحد دیگر در حال انجام است که تلاش می‌شود تا مردادماه دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وی افزود: اقدامات لازم برای بازگردانی پنج واحد تعطیل شده دیگر در دزفول نیز در دست انجام است تا در برنامه‌ای ۲ ساله بتوانیم واحدهای غیرفعالی که توانایی ادامه کار ندارند را یا به صورت اجاره‌ای و یا به صورت مشارکتی با ورود سرمایه گذار جدید فعال کنیم.

مدیرکل صمت خوزستان درخصوص خط تولید کارتن محمد نیز گفت: ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک دزفول غیرفعال بود که سرمایه گذار شرکت کارتن محمد اقدام به خریداری و پس از یک سال و نیم موفق به نصب و راه اندازی خط تولید جدید کاغذ در این شرکت کرد که امروز به صورت نمادین جشن احیای ۱۶۰ واحد غیرفعال خوزستان در این شرکت در دزفول برگزار شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی همراه با ۱۱ وزیر و پنج معاون خود روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شدند.

این هفتمین سفر رییس جمهور و دومین سفر هیات دولت سیزدهم به استان خوزستان است.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، افتتاح طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از پروژه آب غدیر، افتتاح پالایشگاه هویزه، دیدار با مردم اندیمشک و شادگان و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =


دسته‌بندی نشده