کد خبر : 15080
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۵۶

۲۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری میبد در ۱۴۰۱ محقق شد

۲۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری میبد در ۱۴۰۱ محقق شد
شهردار میبد گفت: ۲۳۵ میلیارد تومان از ۲۵۱ میلیارد تومان بودجه مصوب شده شهرداری میبد در سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه ریزی انجام شده محقق شده‌‌است و تحقق مابقی آن نیز تا ۲۹ اسفند در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد مجید بهارستانی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان افزود: در یک سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان برای آزادسازی پلاک‌های در معبر اختصاص یافته بود که با توجه مدیریت همکاران در شورای اسلامی شهر و شهرداری بیش از ۲ برابر بودجه تخصیص داده شده تا ۵۰ میلیارد تومان آزادسازی پلاک داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته یک تعداد کارهای استخوان در زخم نیز انجام شده که از جمله آنها بازگشایی کوچه شایان ۲۱ بود که سالهای زیادی مردم چند محله از گذر سه متر و ۲۰ تایی عبور می کردند و اکنون با آزادسازی معبر خوبی شده‌است و رفع آزادسازی‌های دیگر در این مسیر برای تسهیل عبور و مرور مردم ادامه دارد.

شهردار میبد با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته حجم پروژه‌های عمرانی انجام شده حکایت از توانایی پرسنل شهرداری و همراهی شورای اسلامی شهر دارد ،ادامه داد : در یک سال و نیم گذشته بیش از ۷۰ پروژه عمرانی شروع شده که تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی نیز از جمله پروژه باغ‌راه زمان بر است و باید توسط شوراها و شهرداران بعد به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی خیابان نایینی و انجام موارد عمرانی این پروژه خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌ها شامل چند پروژه زیر سازی و آسفالت و فضای سبز است و در ارتباط با همه پروژه‌های در دستور کار و انجام شده و در حال انجام ،  شهرداری رویکرد عدالت محوری داشته‌است و به صورت همزمان پروژه‌های زیادی به فاصله ۵۰۰ متر در سطح شهر در حال عملیاتی شدن است.

بهارستانی در ادامه اظهار کرد: برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های بازآفرینی در بافت‌های ارزشمند تاریخی در محلات فیروزآباد ، کوچُک ، راسته بازار، شهیدیه  ، مهرجرد و محمود آباد اختصاص داده شده‌است و تعدادی از آنها انجام شده‌است.

وی  تصریح کرد: شاید مردم در ارتباط با پروژه هایی که به صورت همزمان در حال انجام است ،  به شهرداری خرده بگیرند که البته باید توجه داشته باشند که هر یک از پروژه‌ها  پیمانکار جداگانه دارند و تعدادی نیز به صورت امانی توسط پرسنل شهرداری انجام می‌شود.

وی همچنین به بیش از ۳۰ میلیارد تومان ماشین آلات خریداری شده برای انجام کارهای امانی و زیرساختی و کاهش هزینه های شهرداری اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر میبد نیز با بیان شروع اقدام شورای شهر در ارتباط با کمک گرفتن از نخبگان شهر و مشاوره با آنها در امور شهری گفت: هم شهرداری و هم شورای اسلامی شهر و کمیسیون خدمات شورای شهر اجرای برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی مرتبط با فضای سبز و طرحهای مطالعاتی و مدون در این حوزه‌ها دارد.

جواد فیاضی در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ هم اظهار کرد: بودجه سال آینده با ۴۱۰ میلیارد تومان بسته شد و مقرر شده برای افزایش درآمد شهرداری کمیسون‌های درآمد تشکیل شود و تمهیداتی از ابتدای سال اندیشده شود که به درآمد مورد نظر شورا و شهرداری برسیم .

وی اضافه کرد : از کل بودجه مصوب شده برای سال ۱۴۰۲ ،  ۷۹ درصد بودجه عمرانی اختصاص داده شده به پروژه های عمرانی و ۲۱ درصد نیز به هزینه های جاری اختصاص یافته و مبلغ خوبی نیز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده‌است.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ، معضل مصوب نشدن طرح‌های تفصیلی و جامع شهر میبد و مشکلات به وجود آمده برای شهروندان به خاطر آن ، نبود پارک مناسب برای بانوان در شهر از جمله موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست نرم افزار جامع شهروندی میبد من نیز رونمایی شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =


دسته‌بندی نشده