کد خبر : 3769
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

یکی از ابزارهای اساسی کاربردی در عملیات حفاری افقی و جهت دار ساخت داخل رونمایی شد

یکی از ابزارهای اساسی کاربردی در عملیات حفاری افقی و جهت دار ساخت داخل رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، این تجهیز تکمیل کننده تکنولوژی محاسبه حین حفاری (MWD) و نمودار گیری در هنگام حفاری (LWD) است. مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت در این باره گفت: این ابزار نقش اصلی در عملیات حفاری افقی و جهت دار و کسب اطلاعات از چاه در زمان حفاری ارایه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، این تجهیز تکمیل کننده تکنولوژی محاسبه حین حفاری (MWD) و نمودار گیری در هنگام حفاری (LWD) است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت در این باره گفت: این ابزار نقش اصلی در عملیات حفاری افقی و جهت دار و کسب اطلاعات از چاه در زمان حفاری ارایه می دهد.

مهدی عرشیان افزود: پالسر مثبت با ایجاد پالس های مثبت مکانیکی وظیفه انتقال اطلاعات از مسیر سیال حفاری به سطح چاه برای بهره برداری کارشناسان حفاری را بر عهده دارد و به کمک این فناوری در فرآیند جهت یابی حفاری، مسیر و مکان لحظه ای مته حفاری در عمق زمین محاسبه شده و اطلاعات جهت تعیین مسیر حفاری به سطح منتقل می شود.

وی اظهار کرد: همچنین این ابزار قابلیت ثبت اطلاعات مربوط به خواص فیزیکی سازند ها در عمق زمین را به صورت نمودار به سطح دارد که در نهایت در پروژه های چاه های توسعه ای و اکتشافی نفت و گاز نقش بسزایی داشته و به صورت کاربردی تر می توان اذعان کرد: این محصول ابزاری برای کاربردهایی مانند حفاری چند مخزن از روی یک سکوی دریایی، کنترل مسیر حفاری به صورت عمودی، چاه های امدادی، عبور از کنار مانده، حفاری در مناطق غیرقابل دسترس نظیر مناطق شهری، گنبدهای نمکی، حفاری از ساحل در زیر دریا است.

عرشیان گفت: این ابزار در تعامل میان متخصصان و کارشناسان اداره عملیات ویژه حفاری، این مدیریت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته و تست های کارگاهی در پروژه های حفاری جهت دار بکارگیری شده است.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از ویژگی های منحصر بفرد این ابزار در مقایسه با ابزار مشابه خارجی به مواردی همچون تحمل دمای بالا تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر خوردگی و سایش، ساخت بر اساس آخرین استانداردها، ضد مغناطیس و قابلیت استفاده تا عمق شش هزار متر اشاره کرد.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات حفاری خوزستان روز جمعه ۲۲ آذرماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز گشایش یافت و تا روز دوشنبه ۲۵ آذرماه همه روز از ساعت ۹ الی ۱۷ میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان به آشنایی با توانمندهای داخلی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 20 =


دسته‌بندی نشده