کد خبر : 13649
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

گزارشی از یک بازارچه خیره متفاوت؛

یلدای مهربانی در ادبستان

یلدای مهربانی در ادبستان
یلدا همیشه با خود شادی می‌آورد، شادی از اینکه قرار است دور هم جمع شویم و هندوانه و انار و آجیل بخوریم و در بلندترین شب سال، حافظ‌خوانی کنیم اما یلدای عده‌ای، رنگ پریده است، انار زندگی این افراد آن‌قدر سرخ نیست.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، در سال‌های اخیر رسم سنتی یلدا، با تجملات نیز آمیخته شده است به طوری که گرفتن یک عکس یادگاری خانوادگی در شب یلدا، چند میلیون تومان آب می‌خورد. در این میان خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعتی هستند که به دلیل گرانی‌ها، قادر نیستند حتی یکی از تنقلات این شب را تهیه کنند و به ناچار از این دورهمی‌های کوچک محروم می‌شوند.
دانش آموزان مدرسه ادبستان اهواز در حرکتی شایسته و ارزش مند، با تقسیم مهربانی‌ها و سبدهای هدیه یلدایی، محفل خانواده‌های نیازمند را در این شب‌های سرد، گرم کرده‌اند.
محمد جعفری مدیر مدرسه ادبستان درباره این رویداد می گوید: شب یلدا با ایام فاطمیه مصادف شده است و تصمیم گرفتیم اقدام به برپایی بازارچه خیریه کنیم و درآمد این بازارچه را صرف دانش آموزان نیازمند کنیم.
این روحانی جوان و خوش فکر معتقد است برپایی این بازارچه سبب شده تا بچه‌ها مدیریت هزینه داشته باشند و سواد مالی آنها تقویت شود.
در ادامه محمدحسین ارجمندیان معاونت پرورشی مدرسه با اشاره به اهداف برپایی این بازارچه در مدرسه می گوید: این بازارچه خیریه دو هدف دارد. اولین هدف با برپایی این بازاچه انجام امور خیریه و کمک به دانش آموزان نیازمند است و دومین هدف از اجرایی این طرح ارتقا سطح سواد مالی دانش آموز است تا با ابتداترین مفاهیم خرید و فروش آشنا بشوند.
او با اشاره به استقبال کم نظیر دانش آموز گفت:حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان مدرسه فروشنده بودند.
خانم شریفی نژاد آموزگار پایه اول مدرسه در قسمتی از غرفه ها با شور و نشاطی دل انگیز حساب و کتاب را به دانش آموزان یادآوری می کند و معتقد است: با برپایی این بازارچه دانش آموزان از همان کودکی با خصلت بذل و بخشش و انفاق آشنا می شوند؛ تا در آینده در زندگی شان از این خصلت استفاده کنند.
خانم میانسالی که خود را مادربزرگ صدرا ۱۰ساله معرفی می کند ضمن تقدیر از این حرکت شایسته بر تداوم برپایی چنین رویدادهایی تاکید می کند و امیدوار است این حرکت در اشل بزرگ تر اجرا شود و الگویی برای آموزش و پروش استان باشد.
مادر دانش آموز کلاس دوم در حالی که مشغول پخش کردن تبلیغات پسرش در بین بچه هاست با خنده ای که روی صورتش نشسته می گوید: خیلی خوشحال هستم که فرزندم در این مراسم شرکت کرده و از کادر مدرسه تشکر می کنم. برپایی این بازارچه خیریه علاوه بر اینکه سبب ایجاد شوق و نشاط بین دانش آموزان می شود و باعث تقویت هوش اقتصادی و مالی آنها می شود.
خانم بزاز در ادامه به روابط اجتماعی فروشنده و خریدار اشاره می کند و معتقد است: نکته حائض اهمیتی که در این بازارچه است روابط اجتماعی فروشنده و خریدار است . علاوه بر اینکه دانش آموزان بسیار خوب توانستند با هم تعامل برقرار کند، زمانی که والدین وارد مدرسه می‌شدند به عنوان فروشنده به خوبی توانستند این تعامل را با والدین دیگر دانش آموزان برقرار کنند.
محمدحسین ۹ساله یکی از دانش آموزانی است که در این غرفه ها ایفای نقش نموده و در حالی که چشم‌هایش از شادی برق می زند اسکناس های حاصل از فروش ساندویچ های فلافل را می شمارد و می گوید: خیلی عالی بود! خیلی کیف کردیم. هم به ما خوش گذشت هم به نیازمندان کمک شد در عین حال تجربه جدید و خوبی را هم چشیدیم که واقعا دل مان می خواهد همیشگی باشد و فقط مختص یلدا نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − 2 =


دسته‌بندی نشده