کد خبر : 14977
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۰۷

گفتگو با مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی رشت خانم فاطمه صدقی ثابت

گفتگو با مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی رشت خانم فاطمه صدقی ثابت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تجهیز نیوز، این بار در باب آموزش و پژوهش با یک مدرس دانشگاه به گفتگو پرداخته ایم. خانم فاطمه صدقی ثابت به جز سمت مدرسی، مسئولیت هایی چون مشاور مدیرعامل در امور مالی، امور بازاریابی و فروش محصولات ویژه شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تجهیز نیوز، این بار در باب آموزش و پژوهش با یک مدرس دانشگاه به گفتگو پرداخته ایم. خانم فاطمه صدقی ثابت به جز سمت مدرسی، مسئولیت هایی چون مشاور مدیرعامل در امور مالی، امور بازاریابی و فروش محصولات ویژه شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی، مشاور بیمه های بازرگانی شرکت بنیان انصار آرتا، مشاور ارشد راهبردی شرکت اولدوز تجارت نوین ارس در منطقه قفقاز و آسیای میانه، دبیر شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس ملی تحقیقات میان رشته ای در علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و مطالعات فرهنگی، قائم مقام ریاست کنفرانس ملی تحقیقات نوین در مدیریت توریسم، ایرانگردی و جهانگردی و همچنین ریاست کنفرانس ملی یافته های نوین در علوم مدیریت، حسابداری، اقتصاد، تجارت و بورس ایران را در کارنامه خود دارد.

متن زیر حاصل گفتگوی صمیمانه ما با ایشان است که اینک تقدیم شما خوانندگان محترم می‏شود.

مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد – سردبیر پایگاه خبری تحلیلی تجهیز نیوز

مصاحبه شونده: فاطمه صدقی ثابت: مدرس دانشگاه علمی کاربردی رشت

۱. حسینی علی آباد: لطفا مختصرا خود را معرفی نمایید.

صدقی ثابت: فاطمه صدقی ثابت هستم متولد تهران، ساکن استان سرسبز گیلان شهر رشت، مدرس دانشگاه ، محقق و مشاور حوزه بازاریابی، بیمه و کسب و کار ، به مدت ۱۰ سال مشغول به تدریس در رشته مدیریت هستم.

۲. حسینی علی آباد: از دوران دانشگاه برای ما بگویید و اینکه مقاطع تحصیلی را در کجا و چگونه گذرانده اید.

صدقی ثابت: کاردانی حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی رشت ، کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی بندر آستارا، و دارای دو کارشناسی ارشد ؛ در رشته های مدیریت بازرگانی – بازاریابی از دانشگاه آزاد اسلامی رشت،  و مدیریت بازرگانی-بیمه از دانشگاه آزاد اسلامی رشت

با افتخار همه مقاطع را در دانشگاه آزاد اسلامی گذراندم.

۳. حسینی علی آباد: لطفا به کتب و تالیفات نگاشته گردیده توسط سرکار عالی در حوزه مدیریت نیز اشاره نمایید.

صدقی ثابت: بنده دارای ۲ کتاب چاپ شده هستم

یکی با عنوان «فناوری خویش خدمت » و دومی «فنون ارتباط موثر در محل کار»

همانطور که می دانیم حرکت نظام بانکی به سوی فناوری های خویش خدمت سوق پیدا کرده، به عنوان یک استراتژی به مشتریان به سازمانها به ویژه سازمان های خدماتی چون بانک معرفی شده است و لذا تألیف این کتاب را بر خود لازم دانستم.

کتاب دوم که عرض نمودم در مورد فنون ارتباط موثر در محل کار می باشد ، ارتباط فرآیندی پویا و یا پیوسته بر همگرایی و اعتمادی متمایل است که در آن با استفاده از گفتار، نوشتار، علایم و رفتار، فکر ، پیام یا اطلاعات مبادله می شوند در این کتاب به چگونگی برقراری ارتباط درست با اطرافیان خود، در هر جایگاهی که هستیم پرداخته شده است.

۴. حسینی علی آباد: لطفا از سوابق نگارش مقالات خود برای ما بگویید.

صدقی ثابت: از زمانیکه اولین مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی- بیمه می گذراندم از یک استاد ارزشمند که در کلاس بدون هیچ چشم داشتی از ایشان آموختم.

و تاکنون توانستم با یاری خداوند ۳ مقاله چاپ شده در نشریات داخلی و همچنین ۱۸ مقاله کنفرانسی در کنفرانس های داخلی و خارجی به چاپ برسانم.

۵. حسینی علی آباد: شما در حال حاضر وضعیت کنونی رشته مدیریت و پیشرفت هایی که در این رشته صورت گرفته را چگونه ارزیابی می نمایید.

صدقی ثابت: رشته مدیریت واقعا رشته ای مورد نیاز و کاربردی در هر جامعه ای می باشد، مخصوصا در کشور ایران ، در حدود ۱۰ سال اخیر می توانم بگویم که واقعا در رشته مدیریت تلاش های مطلوب و کاربردی صورت گرفته ، مخصوصا اینکه گرایش های خوبی در این رشته که مناسب نیاز جامعه ما می باشد اضافه شده و این جای بسی خرسندی می باشد.

۶. حسینی علی آباد: شما به عنوان مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، جایگاه رشته مدیریت را در این دانشگاه چگونه می بینید.

صدقی ثابت: همانطور که عرض نمودم من به مدت ۱۰ سال در دانشگاه جامع علمی کاربردی با افتخار مشغول به تدریس هستم، در رشته مدیریت در این دانشگاه گرایش هایی وجود دارد که در مقطع کاردانی و کارشناسی قطعا می توان امید داشت که متخصصانی مناسب با آن رشته از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.به عنوان نمونه بخواهم یک مورد بیان نمایم رشته مدیریت توزیع کالا و خدمات ، در این رشته که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می باشد همانطور که می دانیم توزیع کالا و خدمات در جامعه ما به وفور مشاهده می شود و چه بهتر از این که افرادی در این حیطه شغلی مشغول به کار شوند که واقعا تخصص این رشته را داشته باشند و به نظرم دانشگاه جامع علمی کاربردی از عهده این موضوع به خوبی بر آمده است.

۷. حسینی علی آباد: با توجه به اینکه مدرس دانشگاه علمی کاربردی هستید، لطفا از جایگاه پژوهش این دانشگاه برای ما بگویید.

صدقی ثابت: جایگاه پژوهش متاسفانه در این دانشگاه زیاد کار نشده ، با توجه اینکه اکثریت در این دانشگاه به دنبال کسب مهارت هستند خیلی باید تلاش شود تا به درجه پژوهش برسد . من به شخصه در همه ترم های تحصیلی از دانشجویان خود پژوهش را می خواهم و با آنها تمرین پژوهش را خودم به شخصه انجام می دهم تا لااقل گامی هر چند کوچک در این زمینه برای رسیدن به آن درجه عالی پژوهش در دانشگاه جامع علمی کاربردی برسیم.

۸. حسینی علی آباد: حوزه تحقیقاتی و پژوهشی سرکار عالی بیشتر در چه بخش و حوزه ای است و تا این لحظه بهترین دستاورد شما چه بوده است؟

صدقی ثابت: بنده حوزه تحقیقاتی و پژوهشی خود را در زمینه مدیریت کار نمودم و بیشتر در حوزه بازاریابی و بیمه و کسب و کار بوده است.

و توانستم با لطف پروردگار ، پژوهشگر برتر در دومین جشنواره پژوهشگران برتر از سوی شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با همکاری مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد سال ۱۴۰۱ شوم.

۹. حسینی علی آباد: ارتباط شما با دانشجویان چگونه است؟

صدقی ثابت: ارتباطم با دانشجویان عالی عالی است ، و همیشه رابطه دوستانه و صمیمانه ای با آنها دارم و خود دانشجویان هم همین نظر را دارند و خیلی از این بابت خوشحالم که رفتارم دوستانه می باشد و جو خوب و صمیمی در کلاس با هم داریم .

۱۰. حسینی علی آباد: توصیه شما به دانشجویان این رشته (مدیریت) چیست؟

صدقی ثابت: رشته مدیریت به نظرم واقعا باید در این رشته عاشق کار بود ، و فقط به تئوری های درسی بسنده نکرد ، دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند یا در آینده قصد تحصیل در این رشته را دارند باید واقعا با جان و دل به این رشته نگاه کنند چون اعتقاد دارم این رشته را باید اصولی و کاربردی یا گرفت چون افراد تحصیلکرده این رشته سرنوشت جامعه دست آنهاست به همین دلیل است که می گویم باید عاشق رشته مدیریت باشند.

۱۱. حسینی علی آباد: شما در آینده چه برنامه هایی را در نظر دارید و استراتژی آینده شما در مقوله آموزش و پژوهش چیست؟

صدقی ثابت: در آینده در نظر دارم با لطف خداوند و تلاش مقطع تحصیلی بالاتری را طی نمایم و در زمینه تألیف کتاب های مدیریتی و چاپ مقالات بیشتر در زمینه پژوهش که مثمر ثمر باشد کوشش کنم . امیدوارم بتوانم سربلند باشم .

۱۲. حسینی علی آباد: توصیه شما برای موفقیت جوانان، دانشجویان و پژوهشگران چیست.

صدقی ثابت: برای همه جوانان عزیز سرزمینم ابتدا صحت و سلامت از خداوند خواهانم و سپس به همه جوانان توصیه می کنم که مراقب وقت با ارزش جوانی خود باشند و در زمینه پژوهش تلاش کنند ، ما همه باید در زمینه پژوهش برای کشورمان تلاش کنیم باید نام جوانان میهمنمان زبانزد همه در سراسر دنیا در همه زمینه های پژوهشی باشد.

به امید موفقیت همه جوانان ، دانشجویان و فعالان و پژوهشگران سرزمینم

۱۳. حسینی علی آباد: ضمن سپاس فراوان به جهت حضور سرکار عالی در این گفتگو، چنانچه صحبت پایانی دارید بفرمایید.

صدقی ثابت: از شما بسیار سپاسگزارم که این وقت را در اخیتار اینجانب قرار دادید ، بسیار خرسندم از هم صحبتی با جنابعالی، امیدوارم در ذل توجهات ایزد منان همگی در صحت و سلامت و شادکامی باشند و بهترینها نصیب همگی باد.در پناه خداوند مهربان باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =


دسته‌بندی نشده