کد خبر : 8861
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۵۲

پایگاه خبری هنر قلم از نمایشگاه صنعت نفت اهواز۱۴۰۰ گزارش می دهد؛

کمک سازندگان داخلی به توسعه صنعت داخل در شرایط تحریم و کرونا

کمک سازندگان داخلی به توسعه صنعت داخل در شرایط تحریم و کرونا
چند سالی است که به دلیل شرایط بحرانی بهداشتی جهان و به خصوص اوضاع کشور و استان خوزستان، بیشتر فعالیت هایی که در سطح دنیا و کشورمان و به ویژه خوزستان که یک استان اقتصادی ویژه به شمار می آید دست خوش اتفاقات بد و خوب بوده است....

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی_گزارش؛چند سالی است که به دلیل شرایط بحرانی بهداشتی جهان و به خصوص اوضاع کشور و استان خوزستان، بیشتر فعالیت هایی که در سطح دنیا و کشورمان و به ویژه خوزستان که یک استان اقتصادی ویژه به شمار می آید دست خوش اتفاقات بد و خوب بوده است اما اگر  این محدودیت ها را کنار بگذاریم جوانان متخصص و مدیران فعال در این عرصه نگذاشتند که این اقتصاد به بن بست برسد و دستاورد های خود را بعد از روزهای سختی که برخی از بهترین متخصصین خود را از دست داده در نمایشگاهی تحت عنوان دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ به نمایش بگذارند.

اهداف این نمایشگاه گویای این است که متخصصین علم صنعت نفت و حفاری خوزستان مثل همیشه حرف برای گفتن دارند.

 

*۹۰ درصد شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه سازندگان هستند* 

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این که تولیدات داخلی، کشور را از بسیاری از مشکلات خارج می‌کند و می‌تواند تولید پایدار صنعت نفت را به کل کشور ارزانی بدارد، می گوید: با وجودی که تهدیداتی در رابطه با صنعت رخ داد اما این مردم سختکوش و با اراده کشور، مفتخر شدند این تحریم‌ها را دور و تولیدات داخلی را رقم بزنند.

علیرضا دانشی عنوان می کند: حدود ۲۲۰ شرکت از اقصی نقاط کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که بالغ بر نیمی از آن‌ها از مجموعه‌های دانش بنیان هستند و ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه نیز سازندگان هستند. بنابراین طبیعی است شرایط برای فعال سازی و حرکت‌های رو به جلو صنعت نفت بیشتر در منطقه فراهم شود.

 

  *همت صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان باعث توسعه می شود*

 

صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز، این نمایشگاه را گوشه‌ای از دستاوردهای ایران در زمینه فناورهای مختلف مرتبط با صنعت نفت اعنوان می کند و ضمن ابراز امیدواری از این که شاهد ایجاد تفاهم و ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی باشیم، ادامه می دهد: باید در مسیری حرکت کنیم که در نهایت شاهد صنعت بالاینده با فناوری سطح بالا باشیم، و باید با همت صنعتگران، ملت بزرگ ایران و شرکت‌های دانش بنیان باید بر اساس فناوری‌های روز و سطح بالا کشورمان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

 

  *سهم قابل توجه نفت در تولید ناخالص ملی* 

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان  هم در این نمایشگاه با اشاره به سهم قابل توجه نفت در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم، می افزاید: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، بهره‌مندی این صنعت از فناوری و دانش‌های روز را به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل کرده و سیاست گذاری در این مسیر بر عهده وزارت نفت است.

 

عبدالله عذاری اهوازی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان می کند: بنابراین تاکیدات مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر ساخت داخل و ارتقاء اقلام تولیدی مورد نیاز، راهبردی است که می‌تواند این صنعت را در شرایط فعلی به اهداف و چشم‌اندازهایی که ترسیم شده، نزدیک‌تر کند و در نهایت با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، شاهد تضمین مستمر منافع ملی باشیم و راه‌اندازی کمیته کالاهای ساخت داخل و کالاهای بار اول گویای همین موضوع است.

 

وی ادامه می دهد:  شرکت نفت و گاز اروندان نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران هم‌راستا با سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از ساخت داخل، تلاش دارد تا برداشت از میادین مشترک نفتی در غرب کارون را با اقتدار و بدون وقفه ادامه دهد. این ماموریت شرکت نفت و گاز اروندان در حالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سرعت و دقت در عملیات برداشت، ارتباط مستقیمی با منافع ملت ایران دارد.

 

عذاری اهوازی اظهارمی کند: این نمایشگاه فرصتی است تا سازندگان تجهیزات داخلی به ارائه توانمندی‌های خود بپردازند و با شناسایی نیازهای صنعت نفت، برای رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار اقدام به برنامه‌ریزی کنند که این امر به رفع چالش‌های پیش‌آمده در حوزه اقتصاد کشور منجر می‌شود.

 

*شرکت ملی حفاری ایران به خودکفایی رسید*

 

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران نیز با اشاره به افزایش  توان فنی در مجموعه ملی حفاری، می گوید: ما به جایگاهی رسیده ایم که کشور ایران می تواند به عنوان مستشار علل الخصوص در حوزه کنترل فوران چاه های نفت به سایر کشورهای نیازمند یاری برساند. امروزه ما ادعا داریم در این خصوص یکی از کشورهایی هستیم که حرف اول در دنیا را می زند.

 

گلپایگانی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل تصریح می کند: کشورهای غربی باید بدانند که ما در این زمان در حوزه تولید قطعات و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز در حوزه حفاری همچون؛ کیسینگ حفاری، مته های مورد نیاز حفاری و ولهد ۱۵ هزار ( psi ) به خودکفایی کامل رسیده ایم، تولید همین چند قطعه نشان می دهد در این حوزه به چه پیشرفت هایی دست یافته ایم. در صورتی که کشورهای غربی هیچ گاه تصور نمی کردند که جمهوری اسلامی ایران بتواند در این حوزه به این اقتدار برسد و توانمندی های خود را به دنیا نشان دهد.

 

به گزارش هنر قلم؛ نمایشگاه صنعت نفت خوزستان که پس از دو سال درگیری با ویروس منحوس کرونا و البته تحریم های شدید جهانی برگزار شد، با استقبال تولید کنندگان قطعات صنعتی و تجهیزات و تاسیسات نفتی و همچنین استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان مواجه شد، امید به این که همه جهان از این بیماری رهایی پیدا کند و این نمایشگاه ها در شرایط بهتری برگزار شود تا با عرضه محصولات تولیدی، شاهد رونق تولید و توسعه صنعت داخلی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 1 =


دسته‌بندی نشده