کد خبر : 1672
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۲۰

کسب رتبه اول یکی از مهم ترین دستاوردهای در سال ۲۰۱۶ فرودگاه اهواز در خاورمیانه در زمینه عملکرد پروازی

کسب رتبه اول یکی از مهم ترین دستاوردهای در سال ۲۰۱۶ فرودگاه اهواز در خاورمیانه در زمینه عملکرد پروازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان، محمدرضا رضایی شامگاه (شنبه۱۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای فرودگاه اهواز در سال های اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد پروازها و ترمینال ها، در سال ۲۰۱۶ فرودگاه اهواز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان، محمدرضا رضایی شامگاه (شنبه۱۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای فرودگاه اهواز در سال های اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد پروازها و ترمینال ها، در سال ۲۰۱۶ فرودگاه اهواز در خاورمیانه و همچنین آفریقا در زمینه عملکرد پروازی رتبه اول را کسب کرد.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان، با بیان اینکه این فرودگاه روزانه ۴۰ پرواز رفت و برگشت به تهران را دارد، تصریح کرد: هر سال بالغ بر ۹۰ پرواز و بیش از پنج هزار زائر و حجاج در فرودگاه اهواز سرویس داده می شوند.

وی شرایط خاص و صنعتی بودن خوزستان و همچنین افزایش تردد مسافران را از دلایل بزرگتر شدن فرودگاه های استان عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل افزایش پروازها و مستقل شدن فرودگاه آبادان در میان فرودگاه ها، این فرودگاه از رتبه ۲۶ به رتبه هشتم فرودگاه های کشور ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه رتبه چهارم را در کیفیت و تعداد پرواز در کشور دارد، عنوان کرد: روزانه ۹۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه اهواز انجام می شود و در میان فرودگاه های آسیا و آفریقا رتبه اول را کسب کرد.

وی از افزایش چهار برابری سالن های فرودگاه اهواز خبر داد و ابراز کرد: سالن های ترمینال در فرودگاه از چهار هزار متر به ۱۶ هزار متر افزایش پیدا کرده و سال آینده ترمینال خارجی فرودگاه راه اندازی می شود.

وی به احداث فرودگاه جدید اهواز با مشارکت استانداری خوزستان و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اشاره کرد و اذعان داشت: زمین فرودگاه جدید اهواز از مساحت یک هزار و ۱۲۰ هکتار به ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان، گفت: بودجه این فرودگاه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است که سال آینده ساخت این فرودگاه به یک شرکت فعال در این زمینه، واگذار خواهد شد تا هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =


دسته‌بندی نشده