کد خبر : 4629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۳:۱۸

کتانباف یا شاعری؟

کتانباف یا شاعری؟

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم, پرسنل و کارگران شریف و زحمتکش شهرداری اهواز هنوز روزهایی را به یاد دارند پیش از آمدن موسی شاعری که حداقل ٣ ماه یا بیشتر حقوق معوقه داشتند و برخی سازمان ها نیز تا ۵ ماه حقوق پرسنل خود را نداده بودند؛ چرخه درآمد در شهر آنچنان کند شده

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم, پرسنل و کارگران شریف و زحمتکش شهرداری اهواز هنوز روزهایی را به یاد دارند پیش از آمدن موسی شاعری که حداقل ٣ ماه یا بیشتر حقوق معوقه داشتند و برخی سازمان ها نیز تا ۵ ماه حقوق پرسنل خود را نداده بودند؛ چرخه درآمد در شهر آنچنان کند شده بود که امیدی به آینده شهرداری و عمران شهر نبود به طوری که کتانباف شهردار وقت بارها اذعان کرده بود اگر بتواند حقوق کارکنان را پرداخت کند هنر بزرگی کرده است. سال ٩٧ درآمد سالیانه شهرداری در دوره کتانباف (شهرداری که به گفته حامیانش دریایی از تجربه بود و بیش از ٢٠ سال سابقه شهردار شدن و مدیریت شهرداری در در رزومه کاری خود داشت) حدود ٧٠٠ میلیارد تومان بود! در زمان کتانباف درآمد شهرداری طوری بود که به سختی حقوق پرسنل تامین می شد، چه برسد به اینکه با آن پروژه های عمرانی، فرهنگی، رفاهی و تفریحی اجرا کرد. همین بود که در ٢سال مدیریت منصور کتانباف شهر به قهقرایی از ناتوانی ها و سختی ها فرو رفته و کارگران شهرداری حداقل ماهی یکی و دو بار به دلیل عدم دریافت حقوق معوق جلوی درب شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز اعتصاب می کردند. متاسفانه سوء مدیریت و لجبازی در شورای شهر نیز باعث شد همه اهرم های فشار بر کتانباف خنثی شوند. عاقبت پس از ٢ سال و اندی کش و قوس های فراوان و علیرغم کارشکنی ها، اکثریت شورا به استیضاح کتانباف رای دادند و ایشان عزل کردند. هر چند در آن زمان گزینه شاعری به مذاق برخی خوش نیامد، اما آمدن شاعری بزرگترین فرصتی بود که شورای پنجم بدست آورد تا بتواند از این طریق به آنچه در طول دو سال کتانباف از دست داده بود برسد. موسی شاعری جوان و با انگیزه در ١٠ ماه مدیریتش بر صندلی مدیریت شهری اهواز توانست همه حقوق های معوقه ی کارگران و پرسنل که کتانباف قادر به پرداخت آن نبود را بپردازد. در تاریخ شهرداری در طول این چند سال اولین بار بود که پرسنل، کارگران و اکثر پیمانکاران با لبانی خندان به سوی تعطیلات رفتند، در حالی که اگر در زمان کتانباف بود پرداخت این همه بدهی به کارگران و پیمانکاران فقط در حد یک رؤیا می توانست باشد.

اکثر منتقدین، عملکرد شهرداران را بر اساس درآمدهای سالیانه بررسی می کنند، در زمان کتانبافی که ٢٠ سال شهردارچی بود درآمد شهرداری اهواز فراتر از ٧٠٠ میلیارد تومان نرفت ولی در زمان شاعری جوان و به قول منتقدان او بی تجربه و آن هم در روزگاری بسیار سخت که کشور دچار سخت ترین تحریم ها بود و رکود بازار مسکن رکورد زد و مردم در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی بودند و در تلخ ترین ایام روزگار را بخاطر ویروس کرونا سپری می کردند بیش از یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. از همه این ها که بگذریم فعال کردن بخش خصوصی برای اجرای پروژه عظیم شهرک سلامت (برای اولین بار در طول تاریخ خوزستان) و آمدن قرارگاه خاتم الانبیاء برای انجام بزرگترین پروژه های عمرانی به اهواز نشان از ایجاد فضایی امن، سالم و رقابتی برای تغییر چهره شهر را می دهد.

در موضوع پروژه قطار شهری اهواز که از آرزوها و خواسته های به حق شهروندان محسوب می شود سال ها بود که به دلایل عدم نقدینگی، عدم انسجام مدیران شهری و بی لیاقتی مسئولین شهری و ارشد خوزستان غیر فعال بود و کارگران پروژه مترو ماهانه بخاطر عدم دریافت ٢ سال حقوق های معوق خود دست به اعتصاب می زدند ولی خوشبختانه اخیرا با پیگیری ها و تلاش شبانه روزی موسی شاعری به زودی اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی دولت در اختیار شهرداری اهواز قرار می گیرد و فاز اول این پروژه نیز به احتمال زیاد در سال ٩٩ به پایان می رسد.

*نگاهی به لیست پروژه هایی که موسی شاعری شهردار اهواز پس از آمدنش آغاز یا فعال کرد :

* ١- کلنگ زنی مسیر ارتباطی پل ششم به اتوبان ماهشهر ( دو باند رفت و برگشت به عرض۳۶ متر و طول حدود ۷ کیلومتر )

٢- کلنگ زنی مسیر جاده ساحلی از پارک شهروند تا خروجی زرگان حدود ۱۵ کیلومتر

٣- کلنگ زنی مسیر جاده ساحلی روبروی کوی مشعلی

۴- کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهید بندر

۵- کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه آزاد

۶- کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری

٧- کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح جانبازان (زردشت)

٨- کلنگ زنی زیرگذر ۱۸ متری چهارم کیان آباد

٩- کلنگ زنی پروژه ۴۴ متری ارتباطی اتوبان قدس با میدان امام رضا (ع) کیانشهر

١٠- تکمیل سرای محله فرهنگیان

١١- کلنگ زنی پارک بزرگ پرندگان و باغ گل ها با مشارکت بخش خصوصی

١٢- کلنگ زنی منحصر به فرد ترین پروژه پرده آبی کشور در اهواز

١٣- اجرای پروژه آسفالت محله به محله که تاکنون بیش از ۱/۲۰۰/۰۰۰ متر مربع از سطح شهر آسفالت شده و بیش از یک میلیون متر مربع نیز قرارداد منعقد شده و در آستانه اجرا می باشد.

١۴- کاشت انبوه درخت نخل و گونه های متنوع گیاهی

١۵- افتتاح اولین سرای محله مشارکتی اهواز *و صدها پروژه کوچک …* *در پایان …*

مسلما شورای پنجم شهر و شاعری، ماندگار ترین عملکرد را در طول تاریخ شهرداری اهواز رقم زدند؛ بسیاری از پروژه هایی که سال ها راکد و غیر فعال بودند فعال و به بهره برداری رسیدند و کلنگ اجرای بسیاری از پروژه ها به زمین زده شد و شهروندان مطمئن باشند قبل از پایان دوره شورای پنجم، اهواز را متفاوت تر از قبل مشاهده خواهند کرد.

 

یادداشت: حسن سلامت دوم – سردبیر روزنامه نسیم خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =


دسته‌بندی نشده