کد خبر : 3338
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

کارهای بسیاری در حوزه زیرساخت مرزهای خوزستان انجام شد

کارهای بسیاری در حوزه زیرساخت مرزهای خوزستان انجام شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، رضا نجاتی در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اربعین ابتدا در یکی از شهرها شروع و سپس به یک رویداد استانی، ملی و در نهایت امروز بین المللی تبدیل شده است. وی افزود: پیام اربعین در واقع “حب الحسین یجمعنا” است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، رضا نجاتی در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اربعین ابتدا در یکی از شهرها شروع و سپس به یک رویداد استانی، ملی و در نهایت امروز بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: پیام اربعین در واقع “حب الحسین یجمعنا” است که کنگره بزرگ اربعین را به صورت میلیونی و جهانی به نمایش می گذارد.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان با اشاره به اینکه میزبانی از زائران حسینی افتخاری برای خوزستان است، تصریح کرد: اربعینی که در خوزستان شکل گرفته و نتیجه زحمات و تلاش‌های بسیاری است که رسانه نیز بخشی از آن را عهده دار بوده و هست.

نجاتی بیان کرد: امروزه ستاد اربعین به عنوان یک واحد ثابت و رسمی در استانداری خوزستان فعال و جلسات آن منوط به ایام اربعین نیست.

وی عنوان کرد: برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در سال جاری از اتمام اربعین در سال گذشته برنامه ریزی های خود را شروع کردیم.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۲ کمیته در ستاد اربعین حسینی گفت: با توجه به اهمیت بخش فرهنگی یک کمیته به این حوزه و یک کمیته هم به حوزه اطلاع رسانی و رسانه اختصاص پیدا کرد.

نجاتی بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری کنگره جهانی اربعین اطلاع رسانی است چون اربعین به عنوان یک کار فرهنگی شناخته شده و فراهم کردن جمعیت عظیم و میلیونی در این کنگره با هدف انتقال پیام اربعین صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه وظیفه اصلی انتقال پیام فرهنگی اربعین را بر عهده دارند و بازتاب بین‌المللی این رویداد جهانی با کمک خبرنگاران میسر می شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان یادآور شد: با وجود مشکلات یا کم و کسری های احتمالی ولی صفر تا صد خدمات رسانی به زائران حسینی و رویدادها اربعین زیبایی‌های بسیاری داشت.

نجاتی ادامه داد: شهرداری های شیراز با حضور در مرز شلمچه کمک بسیاری به نظافت این مرز داشتند؛ هرچند اقدامات خوب و قابل لمس آنها مشاهده شد اما حجم کار بسیار گسترده بود.

وی اظهار کرد: همکاری مرزبانی ایران و هماهنگی آنها با مرزبانی عراق برای راهی شدن زائران از اتباع خارجی که ویزای آنها از کشور مبدا به صورت جعلی صادر شد نیز امسال بی نظیر بود.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: امسال ۱۱۰ هزار نفر در یک روز از مرز شلمچه عبور کردند و این حجم از زائران حسینی در کنار دیگر ورودی های سه مرز ایران باعث شد تا کشور عراق با کمبود وسیله حمل و نقل مواجه شود.

نجاتی تصریح کرد: حرکت زائران حسینی در سال گذشته یک هفته قبل از اربعین اوج گرفت ولی امسال دو هفته قبل از اربعین شاهد حضور گسترده زائران حسینی بودیم.

وی افزود: در این دو روز با ازدحام جمعیت به منظور کاهش مشکلات زائران حسینی در کشور عراق نسبت به اعزام خودروهای مختلف برای جابجایی آنها اقدام و در این سوی مرز نیز بعد از پذیرایی چند ساعته آنها را برای سفر عتبات راهی کردیم.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان عنوان کرد: برای پذیرایی از زائران حسینی از نظر تامین مواد غذایی، سرویس دهی، حمل و نقل، مسائل ترافیکی و یا آب شرب هیچ مشکلی نداشتیم.

نجاتی بیان کرد: بیش از ۶۰۰ موکب در هر دو مرز شلمچه و چذابه برای پذیرایی از زائران حسینی و همچنین همین تعداد موکب از ورودی های استان تا مسیرهای منتهی به مرز برپا شد.

وی یادآور شد: برای اسکان زائران حسینی ظرفیت خانه‌های مردم، حسینیه ها، مساجد، اماکن اسکان راهیان نور و دستگاه‌های دولتی به کار گرفته شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان اظهار کرد: از مرز چذابه روزانه ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری برای نظافت به کشور عراق اعزام و شب ها نیز به مرز برمی گشتند.

نجاتی با اشاره به تداوم خروج زائران اتباع خارجی گفت: از هر دو مرز استان خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر خارج شدند که از این تعداد ۱۸۰ هزار نفر از اتباع خارجه بودند.

وی یادآور شد: امسال ۲۰۰ چشم توالت سیار در مرز چذابه و حدود ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در مرز شلمچه برپا شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان با اشاره به اینکه اجرای هر یک کیلومتر جاده هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان نیاز دارد، بیان کرد: کارهای بسیاری در حوزه زیرساخت مرزهای خوزستان انجام شد که از آن جمله می توان به اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب از طرح غدیر به مرز چذابه اشاره کرد.

نجاتی با اشاره به بازگشت ۹۲ درصد زائران حسینی به کشور بیان کرد: امسال سیل به زیرساخت های موجود در هر دو مرز استان خوزستان آسیب‌های جدی وارد کرد که برای نمونه می‌توان به زیر آب رفتن قسمت عمده‌ای از جاده مرز چذابه، پاسگاه مرزی و پایانه آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: باید به وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرزبانی و تمامی اعضای کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین خداقوت گفت که از ماه‌ها پیش بسترهای لازم برای تأمین امنیت زائران حسینی را فراهم کردند.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان خبر داد: تیم هایی که قصد خرابکاری داشتند از هفته ها قبل از اربعین دستگیر و تجهیزات آنها نیز توقیف شد؛ همچنین در کشور عراق هم مواردی از این دست خنثی شد.

نجاتی در پایان عنوان کرد: در عراق نیز با تحریک صعودی ها برای تحت تأثیر قرار دادن اربعین تلاش‌های بسیاری شد ولی خوشبختانه هیچ کدام از زائران آسیب ندیده و جمعیت انبوه آنها نیز به بهترین شکل ممکن مورد میزبانی و پذیرایی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =


دسته‌بندی نشده