کد خبر : 1707
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

چشم انداز ما تحول در تولید محصولات خاص، با کیفیت و متنوع با تمرکز بر ارتقای ایمنی، صیانت از محیط زیست و ارزش افزوده است

چشم انداز ما تحول در تولید محصولات خاص، با کیفیت و متنوع با تمرکز بر ارتقای ایمنی، صیانت از محیط زیست و ارزش افزوده است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی، همایش تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی سال ۹۸ فولاد خوزستان با حضور همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، پروفسور ناصر میرسپاسی، مدیرعامل، رییس و اعضا هیات مدیره، مدیران عامل سابق، معاونین، مدیران و روسای

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی، همایش تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی سال ۹۸ فولاد خوزستان با حضور همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، پروفسور ناصر میرسپاسی، مدیرعامل، رییس و اعضا هیات مدیره، مدیران عامل سابق، معاونین، مدیران و روسای گروه فولاد خوزستان، ۲۲ اسفندماه ۹۷ در فرهنگسرای فولاد خوزستان برگزار شد.
همایون یوسفی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار داشت: فولاد خوزستان یکی از پویا ترین شرکت ها در توسعه اقتصادی استان است و این مجموعه بزرگ صنعتی در حوزه ورزش منشا خیر و برکت بوده و بهترین زیر ساخت های ورزشی در فولاد انجام شده است.
وی گفت: بزرگترین سرمایه گروه فولاد خوزستان اعتماد مردم به این مجموعه می باشد و این اعتماد بیانگر عملکرد مثبت فولاد خوزستان در حوزه تخصصی و تولید و ایفای مسئولیت های اجتماعی است.
در ادامه پروفسور ناصر میر سپاسی پیرامون مدیریت تغییر و تحول در سازمان و استراتژی مدیریت رفتار سازمانی گفت: توجه به نیروی کار و جامعه از عوامل موفقیت در پایداری تولید شرکت های بزرگ می باشد؛ فولاد خوزستان با توجه ویژه به نیروی انسانی و ایفا نقش خود در مسئولیت های اجتماعی، جایگاه مناسبی کسب نموده است.
محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اهداف توسعه ای شرکت، گفت: فولاد خوزستان بعنوان بزرگترین عرضه کننده شمش فولادی کشور با قدمت چهل ساله، هیچ دسترسی به معدن و تامین مواد اولیه و یا کارخانه تولید کنسانتره نداشت؛ و افق سال ۱۴۰۴ بر مبنای تولید ۵۵ میلیون تن، بدون در نظر گرفتن توازن در زنجیره ارزش فولاد منطقی نبود و از سویی شرکت های معدنی در کنار تولید مواد اولیه، از چند سال گذشته به سوی تکمیل زنجیره ارزش خود حرکت کرده و اقدام به فولاد سازی نمودند. شرکت فولاد خوزستان و ذوب آهن نیز فاقد این مزیت بودند؛ با تدبیر هیات مدیره برای تکمیل زنجیره ارزش، تکلیفی بر عهده مدیر عامل سپرده شد و با تلاش و پیگیری تملک شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با ظرفیت تولید ۲/۵ میلیون تن کنسانتره و ۲/۵ میلیون تن گندله، سال گذشته در اختیار ما قرار گرفت.
وی افزود: در ابتدای فعالیت ما در فولاد خوزستان، چشم انداز افزایش تولید را از ۳/۸ میلیون تن به ۵/۲ میلیون تن ترسیم نمودیم و در راه رسیدن به این چشم انداز با حضور معاون اول رییس جمهور کلنگ کارخانه مگا مدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱/۷ میلیون تن به زمین زده شد.
کشانی با اشاره به تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش با دو محور تملک صنایع بالادستی و حمایت از شرکت های پایین دستی، گفت: به بواسطه تولید پایدار و علی رغم محدودیت بوجود آمده در بورس، سعی نمودیم جهت افزایش تولید و حمایت شرکت های نورد لوله، کاویان، اکسین، رهینا، خلیج فارس و … اقدام نموده و این امر نشانگر نقش محوری فولاد خوزستان در رشد شرکت‌های پایین دستی است.
وی افزود: علی رغم تمامی مشکلات و تحریم ها ظالمانه آمریکا، فولاد خوزستان با تشکیل کمیته مقابله با تحریم توانست با درایت در این خصوص گام بردارد و علاوه بر اینکه کاهش تولید نداشتیم، بلکه روند افزایش تولید و پایداری آن را بهمراه داشت و تولید فولاد خوزستان به ۳/۸ میلیون تن ارتقا یافت؛ که این موفقیت و دستاورد بزرگ حاصل تلاش شبانه روزی و تعهد کارکنان، پیش بینی اوضاع آینده و با ریسک پذیری هیات مدیره و بدنه سازمان امکان پذیر شد.
مدیرعامل فولادخوزستان افزود: با توجه به نقش محوری این شرکت در بخش صادرت، ۷۳ درصد از محصولات خود را به اقصی نقاط جهان ارسال نمودیم؛ و یقینا شرکت های فولادی برای پایداری در تولید، چاره‌ای جز صادرات ندارند.
وی تاکید داشت: البته برای تنوع بیشتر در بازار خارجی باید به محصولات خاص دسترسی داشته باشیم و با دارا بودن مقام اول در بخش صادرات محصول فولادی، آن را تثبیت نماییم و برای رسیدن به این مهم، طرح اسلب عریض برای تولید ورق های خاص در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
وی گفت: البته معیار ما تامین بازار داخل است و اگر بازار داخلی بیش از این کشش داشته باشد، در ابتدا تامین نیاز داخلی انجام می‌شود. شایان ذکر است با ایجاد ظرفیت ۳۵ میلیون تنی و تولید ۲۵ میلیون تن محصول در کشور، تنها ۱۳ الی ۱۴ میلیون تن آن جذب بازار داخلی شد.
وی گفت: در بودجه تحولی سال ۹۸ رشد کیفی مد نظر قرار می گیرد و سند این بودجه ابلاغ و در این مسیر با تکیه بر کارکنان تلاشگر گروه فولاد خوزستان به چشم انداز در نظر گرفته شده دست خواهیم یافت.
مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: توسعه شرکت در کنار مسائل زیست محیطی و رسیدن به صنعت سبز وظیفه ماست و فولاد خوزستان در همین راستا بیش از ۵۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است و سال آینده نیز در این حوزه برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.
کشانی با اشاره به کسب تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی و معرفی شرکت بعنوان سازمان سرآمد کشور و همچنین سازمان برتر در مدیریت جهادی و دستیابی به موفقیت های دیگر در سال جاری، این دستاوردها را نشانگر همت بلند کارکنان و تلاش گروهی در فولاد خوزستان برشمرد و به نمایندگی از هیات مدیره از تمامی کارکنان گروه فولاد خوزستان تشکر نمود.
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین در این مراسم اظهار داشت: باید تمام‌ تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت دو شرکت در راستای توسعه استان بکار بگیریم، با توجه به ظرفیت تولید ورق های خاص در فولاد اکسین و همچنین حمایت فولاد خوزستان و تامین مواد اولیه در آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.
گزارش خبرنگار ما حاکیست، در ادامه این همایش که با اجرای آرمین مرادی مجری توانمند فولاد خوزستان همراه بود، مدیران عامل شرکت های تابعه، معاونین و مدیر استراتژی و تعالی سازمانی نکاتی را در خصوص عملکرد سال جاری و همچنین اهداف سال ۹۸ گروه فولاد خوزستان بیان نمودند.

۲۴۵۴۲۶۴۵

۷۶۸۷۹ ۵۶۸۲

سقاس ۶۷۸۶ ۵۳۶

۷۷ ۷۶۸۶ ۵۳۶۴۷

 

۶۴۷۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =


دسته‌بندی نشده