کد خبر : 5300
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

چسباندن نان به تنور التهابات شهری/ آیا پای منافع در میان است؟

چسباندن نان به تنور التهابات شهری/ آیا پای منافع در میان است؟

شاید بحث های حاشیه ای بخواهد شهرداری را از حرکت متوقف کند اما برای اینکه قطار امید و توسعه ی شهر به سوی اهواز نوین، مسیر خود را طی کند؛ مسئولان شهری باید در مقابل حاشیه ها بی اعتنا باشند، زیرا بسیاری از حاشیه سازان، از دامان این حاشیه ها به دنبال منافعی هستند که

شاید بحث های حاشیه ای بخواهد شهرداری را از حرکت متوقف کند اما برای اینکه قطار امید و توسعه ی شهر به سوی اهواز نوین، مسیر خود را طی کند؛ مسئولان شهری باید در مقابل حاشیه ها بی اعتنا باشند، زیرا بسیاری از حاشیه سازان، از دامان این حاشیه ها به دنبال منافعی هستند که وقتی به دست نمی آورند، منتقد می شوند.

موسی شاعری همیشه در سخنانش می گوید” حرکت به سوی اهواز نوین، آرمان ماست” … اما عده ای نمی خواهند به اهواز نوین نزدیک شویم، یا سهم خواهی می کنند یا مانع تراشی می کنند، یا از روی نا آگاهی و کم سوادی و برای بیشتر دیده شدن، حرف هایی می زنند که البته خودشان در انظار عمومی زیر سوال می روند.

چندی پیش یکی از نمایندگان تازه وارد مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری چند موضوع مرتبط با شهرداری اهواز را مطرح کرد که نتیجه سخنانش جز پی بردن جامعه به نا آگاهی و غیر علمی بودنشان، حاصلی در بر نداشت.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی که وظایف کلان تری را به عهده دارد، به نخل های کاشته شده در یک بلوار واکنش نشان داده و گفته:”آیا کاشت نخل در خیابان سلمان فارسی با تایید متخصصان کشاورزی صورت گرفته؟ چرا تعداد زیادی از آن ها خشک شدند؟ کجای دنیا مرسوم است که نخل مثمر را در وسط شهر بکارند؟”

این نماینده مجلس که از قبل در سودای نمایندگی مجلس، مشغول طراحی تبلیغات؛ و در زمان کاشت نخل ها، درگیر تبلیغات نمایندگی اش بود و نمی دانست در شهر چه خبر است؛ و تا مدتها پس از رفتن به مجلس هم درگیر آموزش فرهنگ مجلس نشینی بود، حالا با مشاوره غلط از افراد سودجو و یا از روی نا آگاهی و بدون علم در نشست خبری شرکت کرده و گفته ایها الخبرنگاران، موسی شاعری خطا کرد و نخل کاشت!!

یکی باید به اطلاع جناب نماینده برساند که نخل ها را موسسه تحقیقات نخل و میوه های گرمسیری با نظارت علمی خود کاشت نخل ها را از مراحل شناسایی، کاشت و نحوه آبیاری تا دو سال به عهده گرفت و در صورتی که نخل خشک شد بدون هیچ هزینه ای نخل جدیدی جایگزین خواهد شد. ضمن اینکه به این نماینده که هر روز در رسانه ها فعال است باید پیشنهاد داد یا به کشورهای پاکستان، عراق، عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس، یا کشورهای شمال آفریقا و ایالات متحده ی آمریکا و در نیمکره ی جنوبی که نخل به‌طور پراکنده دیده می‌شود، سفر کند و ببیند که نخل را در کجاها می کارند یا اینکه کمی مطالعه کند تا آگاه شود که گاهی نخل زاهدی را برای زیبایی بلوارها می کارند.

باید به این نماینده مجلس متذکر شد که به جای پرداختن به کاشت نخل ها در یکی از خیابان ها یا بلوارهای شهر یا انتقاد از بهسازی یک میدان، بهتر نیست به موضوعات کلان که در حیطه وظایف نظارتی نمایندگان است، بپردازید؟ زیرا شان نمایندگی و وکیل الرعایا بودن، با موضوعات محلی و خردِ مدیریت شهری فاصله دارد، مگر اینکه پای غرض ورزی ها در میان باشد، یا اینکه بخواهد مثل بسیاری دیگر از منفعت طلبان، کیسه خواسته هایش را به سمت شهرداری اهواز باز کند!

این نماینده مجلس از طرفی هم گفته بود:” موسی شاعری ۱۴۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری در مهر شهر به قیمت ۱۸۸ میلیارد تومان واگذار کرده و سؤالم این است که «کجای اهواز زمین را متری ۸۰۰ هزار تومان می‌دهند؟” اما در همین خصوص فرماندار اهواز در گفت و گو با یک خبرگزاری اعلام کرده بود: “این ادعا که شهرداری زمین ها را متری ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسانده صحت ندارد. جمال عالمی نیسی عنوان کرده بود:” قیمت زمین ها توسط شش کارشناس رسمی تعیین و برای هر متر بالای ۲ تا ۳ میلیون در نظر گرفته شده است. فرماندار اهواز با تاکید بر قانونی بودن مزایده این زمین ها گفته بود: روند مزایده این املاک کاملا قانونی و بررسی ها انجام شده و مدارک و مستندات نیز دال بر اینکه شهرداری تمام مراحل قانونی را طی کرده موجود است”.

 

البته پس از گذشت چند ساعت از انتشار مصاحبه، فرماندار اهواز که احتمالا تحت فشارهای جناب نماینده قرار گرفته، سخنان خود را از سوی خبرگزاری تحریف عنوان کرد و آن خبرگزاری هم بدون هیچ حذف و کاستی، صوت مصاحبه فرماندار اهواز را در رسانه خود منتشر کرد تا جامعه بداند که تحریفی از سوی خبرگزاری مذکور انجام نشده و هرچه انتشار یافته، دقیقا بی کم و کاست عین سخنان فرماندار اهواز بوده است.

راستی فرماندار اهواز چرا پیگیر حق پایمال شده ی مردم اهواز در خصوص تخلف عضو شورای شهر اهواز نیست؟ که علیرغم این که در قانون به محل سکونت اعضای شورا در محل خدمت تاکید شده اما مشخص شد که یکی از اعضای شورای شهر اهواز در تهران سکونت دارد، و هیچ پیگیری برای این تخلف انجام نشد و پاسخی هم در این خصوص از سوی فرماندار اهواز به افکار عمومی داده نشد!

خلاصه، این شهر، چنین مسئولانی در خود دارد که برای منافع خود، هر حرف بی اساسی را در جمع رسانه ها مطرح می کنند و می خواهند که این گونه جامعه را به التهاب بکشانند تا بلکه در کشاکش این التهابات، نان خود را در تنور بچسبانند، غافل از این که مدیرانی که دغدغه مردم و توسعه شهر را دارند آگاه از این التهابات، تن به هر خواسته ای نمی دهند، زیرا این حاشیه سازی های معنادار را از زمان شهردار شدن موسی شاعری تا به امروز به کرات دیده ایم اما خوشبختانه شهردار اهواز مسیر خدمات رسانی به مردم را در پیش گرفته و با اقداماتش به همه ثابت کرده که خدمت به مردم از هر بحث و حاشیه ای ارزشمندتر است.

نوشتاری به قلم: آرمان نیک اندیش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =


دسته‌بندی نشده