به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی الفبا، عزت الله سعادت، مدیر دبستان شهید حاجی زاده از دهستان هپرو شهرستان باغملک با فروش کامپیوتر شخصی اش هزینه کتاب و بیمه ۱۲۰ دانش آموز مدرسه اش را تامین کرد. او در این خصوص به الــفبا گفت: بیشتر دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می کنند از نظر مالی در وضعیت نامطلوبی به سر می برند و خانواده های آنان مهاجر هستند و اواخر اردیبهشت ماه به سوی مناطق ییلاقی کوچ می کنند. این خانواده ها اوایل پاییز وقتی که از کوچ باز می گردند توانایی خرید کتاب درسی و لوازم التحریر مدرسه را برای فرزندانشان ندارند.

 

او با اشاره به اینکه معمولا همکاران فرهنگی شاغل در مناطق عشایری و روستایی هزینه کتاب دانش آموزان مدرسه را می پردازند، گفت: همکاران من همیشه در اول ماه بخشی از حقوق دریافتی خود را به صورت محرمانه به تامین هزینه پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان کم برخوردار اختصاص می دهند.

 

مدیر دبستان شهید حاجی زاده با بیان اینکه تا کنون سه کامپیوتر شخصی اش را برای کمک به دانش آموزان فروخته است و اگر باز هم لازم باشد این کار را انجام می دهد، گفت: انجام چنین فعالیت های خداپسندانه ای محدود به سال جاری نیست و طی سالهای گذشته نیز صورت گرفته است. با کمک همکاران مدرسه طی سالهای گذشته توانستیم ضمن بازدید از خانواده های دانش آموزان و نوآموزان بی بضاعت، آنها را تحت پوشش پوشاک و لوازم التحریر قرار دهیم و به این خانواده ها کمک کنیم.

 

سعادت یادآور شد: فرهنگیان علی رغم اینکه از حقوق و مزایای اندکی برخوردار هستند اما از حقوق کم خود نیز بخشش و ایثار می کنند. من معلمان زیادی را در مناطق محروم می شناسم که به صورت مرتب خانواده دانش آموزان کم برخوردار را تحت حمایت قرار می دهند.

 

او که دارای ۷ سال سابقه کار در مناطق روستایی شهرستان باغملک است، گفت: رسالت معلمان در مناطق روستایی و محروم در مقایسه با دیگر مناطق سنگین تر است و باید معلمان برای آموزش، پرورش و تعلیم و تربیت این دانش آموزان تلاش بیشتری کنند تا استعدادهای آنان به خوبی شکوفا شود. در میان دانش آموزان مناطق روستایی، عشایری و محروم دانش آموزان با استعداد زیادی وجود دارد که لازم است به صورت ویژه نیازهای آموزشی و تربیتی آنها مورد توجه قرار بگیرد.