کد خبر : 10244
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۱۷

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی گیلان به مناسبت آغاز به کار تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی گیلان به مناسبت آغاز به کار تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ـ کاظم نظری: به نام خداوند دوستدار زیبایی و مهر به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از کاشف خبر / انسان موجودی اجتماعی است و تکامل او در تعامل با جامعه شکل می گیرد. جامعه به عنوان محل تضارب آرا، افکار و رویکردهای رفتاری مردم از مهم¬ترین

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ـ کاظم نظری:
به نام خداوند دوستدار زیبایی و مهر
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از کاشف خبر / انسان موجودی اجتماعی است و تکامل او در تعامل با جامعه شکل می گیرد. جامعه به عنوان محل تضارب آرا، افکار و رویکردهای رفتاری مردم از مهم¬ترین بسترهای شکل گیری فرهنگ عمومی است. هنرها در زمان های مختلف کوشیده اند سهمی در ارتقای سلامت زندگی جمعی و روابط اجتماعی داشته باشند. در این میان تئاتر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرها همواره جایگاه ویژه و ارزنده ای در این ساحت داشته است و به جهت قابلیت هایش همیشه مدنظر صاحبنظران علوم اجتماعی برای معرفی و رفع ناهنجاری¬ها و کاستی¬ها ی زندگی شهری بوده است.
جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حالی گام به دهه دوم برگزاری خود می¬گذارد که جایگاه ارزشمند در میان هنرمندان و نمایشگران تئاتر خیابانی ایران و شهروندان هنر دوست لاهیجان به دست آورده است. بی¬گمان حفظ و ارتقای این جایگاه و توسعه حوزه تأثیر و عملکرد این رویداد مستلزم همراهی و یاری بیشتر و بهتر تمام دغدغه-مندان فرهنگ و هنر کشور و به ویژه مدیران و مسئولان شهری و استانی است.
سهیم کردن هر چه بیشتر شهروندان در این رویداد، ضمن افزایش میزان توفیق و تأثیرگذاری، زمینه ساز پایداری و ارتقاء آن نیز خواهد بود. همچنین استمرار فعالیت دبیرخانه جشنواره در طول سال و تعریف برنامه¬ها و رخدادهای پژوهشی، آموزشی و تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی با محوریت مسائل شهروندی و پایش تأثیرات اجتماعی این رویداد می¬تواند نقشه راه شکل گیری یک رویداد هنری با استانداردهای برتر باشد.
صمیمانه از حضور و همراهی تمام هنرمندان پرتلاش، گروه¬های شرکت کننده، مدیران محترم و دغدغه¬مند شهر لاهیجان و استان گیلان و به ویژه شهروندان هنر دوست لاهیجان در برگزاری این جشنواره سپاسگذارم و از پروردگار مهربان برای ایشان پیروزی و سربلندی و برای فرهنگ و هنر ناب ایران اسلامی پایداری و پویایی آرزو می کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =


دسته‌بندی نشده