کد خبر : 1675
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۲۹

پس از برداشت شکر مصرف کنندگان خرده و عمده می توانند این محصول استراتژیک را با قیمت مناسب و ارزان تر از امروز دریافت کنند

پس از برداشت شکر مصرف کنندگان خرده و عمده می توانند این محصول استراتژیک را با قیمت مناسب و ارزان تر از امروز دریافت کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، محمود شمیلی، شب گذشته (یکشنبه ۱۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی و کشاورزی ایران، حدود ۴۰ درصد شکر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، محمود شمیلی، شب گذشته (یکشنبه ۱۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی و کشاورزی ایران، حدود ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور را تولید می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سوزاندن مرزاع نیشکر باعث آلودگی هوا می شود بیان کرد: مزارع نیشکر را شُش های زمین هستند چرا که در هر هکتار مزرعه سبز نیشکر حدود ۲۵۰ تن دی اکسید کربن از هوا جذب می شود، به طوری که هیچ گیاهی به این اندازه در جذب دی اکسید کربن از هوا موثر نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: حدود ۱۸ هزار و ۸۵۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول هستند و بالغ بر ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت اشتغال دارند که با احتساب خانواده های آنان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مجموعه ارتزاق می کنند.

شمیلی از کاهش قیمت شکر پس از برداشت محصول خبر داد و تصریح کرد: پس از برداشت شکر، مصرف کنندگان خرده و عمده می توانند این محصول استراتژیک را با قیمت مناسب و ارزان تر از امروز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور از طریق چغندر قند تامین می شود، یادآور شد: برداشت نیشکر و چغندر قند امسال نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود اما تاثیری بر کیفیت و کمیت محصول و همچنین قیمت در بازار نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت توسعه نیشکر خوزستان، ادامه داد: علاوه بر اشتغال مردم ۱۴۸روستای استان در شرکت های توسعه نیشکر، حدود ۷۵۰ نفر از ایتام این روستاها تحت پوشش مجموعه قرار داده شده اند.

وی با بیان اینکه میز و تخته برای مدارس همجوار شرکت های توسعه نیشکر و همچنین لوازم التحریر دانش آموزان در زمان تحصیل فراهم شده است، تاکید کرد: در سال جاری حدود ۴۰ پزشک در ۲ نوبت توسط شرکت های توسعه نیشکر به روستاها اعزام شدند و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، از تولید ۵.۵ میلیون تن نیشکر تا اوایل سال ۹۸ خبر داد و گفت: از این مقدار بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر سفید تولید و روانه بازار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =


دسته‌بندی نشده