کد خبر : 15039
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۱۷

پسادکترا اقتصاد بین الملل در نخستین همایش توانمندسازی گردشگری لرستان: بسترها برای مشارکت نخبگان در تبیین و تدوین چشم‌اندازهای گردشگری استان تقویت شود

پسادکترا اقتصاد بین الملل در نخستین همایش توانمندسازی گردشگری لرستان: بسترها برای مشارکت نخبگان در تبیین و تدوین چشم‌اندازهای گردشگری استان تقویت شود
دکتر سید پدرام موسوی، پسادکترا اقتصاد بین‌الملل، دکترای مدیریت استراتژیک و مشاور ارشد خدمات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان تهران، به‌عنوان سخنران ویژه نخستین همایش ملی مدل‌ها و روش‌های توانمندسازی گردشگری استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: «این مهم است که بسترهای لازم برای مشارکت نخبگان استان در تبیین و تدوین چشم‌اندازهای گردشگری استان تقویت شود».

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تجهیز نیوز و روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر موسوی در این همایش که روز شنبه، ۲۰ اسفندماه در سالن اجتماعات شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد بحران در زمینه گردشگری شد و رونق گردشگری را در جهان کاهش داد».

وی توضیح داد: «برای اینکه بتوانیم دوباره رونق گردشگری را به دوران قبل از شیوع کرونا بازگردانیم بایستی مدیریت پسابحران را تقویت کنیم».

پسادکترا اقتصاد بین‌الملل افزود: «امروز شاهد استفاده جوامع از شبکه های اجتماعی مجازی هستیم و فردگرایی هم رشد یافته است که در حوزه های گردشگری هم خودش را نشان می‌دهد».

دکتر سیدپدرام موسوی ادامه داد: «ما باید بتوانیم مطالعات علمی گردشگری را متبنی بر هویت ایرانی، اسلامی، گسترش دهیم».

دکتر موسوی افزود: «لرستان باید بتواند میراث فرهنگی و میراث معنوی خود را به جهان معرفی کند و بتواند تبادل فرهنگی ملی و فراملی در زمینه گردشگری داشته باشد».

وی توضیح داد: «حوزه گردشگری لرستان باید با برنامه‌ریزی بتواند نسبت به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای رونق این صنعت اقدام کند».

دکترای مدیریت استراتژیک ادامه داد: «امروزه گردشگری یک صنعت در جهان است و استان لرستان نیز از نظر گردشگری باید در مدار توسعه پایدار قرار گیرد».

دکتر سیدپدرام موسوی گفت: «در زمینه برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری استان لرستان بایستی از مشارکت نخبگان اهل فن، استفاده شود».

دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته هم اشاره کرد که برای رونق گردشگری بایستی زیرساخت‌های مختلف فیزیکی نیز تقویت شود.

پسادکترا اقتصاد بین الملل پیشنهاد داد مرکز مطالعات آینده‌پژوهی در استان لرستان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، گردشگری، میراث فرهنگی و میراث معنوی استان تشکیل شود.

دکتر سیدپدرام موسوی تصریح کرد: «بایستی فرهنگ جذب سرمایه‌گذار گردشگری هم تقویت شود و این از جمله کارهایی است که باید اتاق‌های فکر و نخبگان استان در آن مشارکت داشته باشند».

دکتر موسوی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش ملی سپاسگزاری کرد؛ زیرا در راستای تقویت تلاش‌های علمی برای ارتقای راهکارهای رونق گردشگری استان لرستان است.

گفتنی است این همایش ملی با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دانشگاه لرستان، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان، استانداری لرستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان و سایر سازمان ها و نهادهای استان لرستان برگزار شد.

همچنین کارگاه‌های گوناگون آموزشی متناسب با موضوعات همایش برگزار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 1 =


دسته‌بندی نشده