کد خبر : 470
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست/ دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق

پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست/ دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بعد از اولین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق و قرار گرفتن خوزستان در جمع برترین استان های برگزار کننده، دومین شب فرهنگی خوزستان در این جشنواره، شامگاه گذشته ۹ شهریور ۹۷ با

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بعد از اولین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق و قرار گرفتن خوزستان در جمع برترین استان های برگزار کننده، دومین شب فرهنگی خوزستان در این جشنواره، شامگاه گذشته ۹ شهریور ۹۷ با حضور گسترده مردم در برج میلاد برگزار و پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست.

هموطنان بسیاری از اقصی نقاط ایران در برج میلاد حضور پیدا کردند تا برنامه شب های فرهنگی خوزستان را نظاره گر باشند.

نمایش آیین قهوه عرب ها، ارائه صنایع دستی مختلف از جمله چرم دوزی، بدلیجات، منبت کاری، گلیم دوزی، کپوبافی و حصیربافی، طبخ انواع غذاهای سنتی خوزستان و برپایی سیاه چادر از محورهای اصلی دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق بود.

در این برنامه ابتدا مستند شب فرهنگی خوزستان در تاریخ ۲۳ مرداد برای حاضران به نمایش گذاشته شد و سپس ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ضمن خیرمقدم به مهمانان از توانمندی ها و ظرفیت های این استان صحبت کرد.

اجرای گروه میسان، اجرای دیدار محمودی خواننده محبوب بختیاری، اجرای قطعه بختیاری ـ عربی با اجرای حامد نیسی، اجرای موسیقی محلی بهبهانی و موسیقی محلی لری نیز از جمله مهیج ترین برنامه های دومین شب فرهنگی خوزستان بود.

اجرای موسیقی محلی عربی توسط سعید سیاحی، اجرای زوج شاهنامه خوان بختیاری، اجرای موسیقی محلی دزفول و اجرای گروه بندری مروارید سیاه نیز از دیگر برنامه های دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق بود که شبی شاد و خاطره انگیز را برای هم میهنان رقم زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =


دسته‌بندی نشده