وضعیت دزفول از نظر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است

وضعیت دزفول از نظر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است

امید بن عباس، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش مجموعه علوم پزشکی و همکاری تمام مجموعه‌های نظامی، انتظامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های خدماتی و اجرایی، گروه‌های جهادی و مردم وضعیت شهرستان دزفول از نظر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است.

امید بن عباس، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش مجموعه علوم پزشکی و همکاری تمام مجموعه‌های نظامی، انتظامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های خدماتی و اجرایی، گروه‌های جهادی و مردم وضعیت شهرستان دزفول از نظر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیش‌ازپیش ویروس کرونا از چند روز گذشته تعطیلی تمام مراکز تفریحی، گردشگری، فرهنگی و تاریخی در دزفول برای ایام نوروز ابلاغ شده و با همکاری دستگاه‌های متولی پذیرش هرگونه مسافر در مهمانسراها، مدارس و کمپ‌های نوروزی ممنوع شده است؛ ضمن اینکه با همکاری مأموران اجرایی شهرداری از برپایی هرگونه چادر در پارک‌ها و معابر عمومی شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، بیان کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت تالارهای عروسی و برگزاری هرگونه تجمع از قبیل مراسم مذهبی، فرهنگی، نماز جمعه و نماز جماعت و سایر مراسم در نقاط مختلف شهرستان ممنوع شد.

بن عباس با اشاره به برگزاری جلسات مستمر از سوی شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان، تصریح کرد: از هفته گذشته نیز تعطیلی آرامستان های دزفول اعلام شده و برای فردا و پنجشنبه آخر سال نیز همچون هفته گذشته محدودیت‌های ترافیکی در اطراف آرامستان ها اعمال خواهد شد.

بن عباس با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا دستورات و موارد بهداشتی از سوی علوم پزشکی به مراکز خرید و هایپرمارکت ها ابلاغ شده، گفت: این مراکز رها شده نیستند و از ابتدا ملزم به رعایت دستورات کارشناسان و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و کاهش ساعات فعالیت بوده‌اند؛ لذا تاکنون مشکلی در این مکان‌ها مشاهده نشده است و از سویی امروز نیز در جلسه شورای تأمین شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی این اختیار داده شد که با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در صورتی که تشخیص دهد مراکز خرید و هایپرمارکت های دزفول باید تعطیل شوند، این دستور اجرا خواهد شد.

وی از ممنوعیت پذیرش مسافر در باغ ویلاهای شهرستان از امروز تا ۱۵ فروردین خبر داد و افزود: این ممنوعیت امروز در جلسه شورای تأمین شهرستان مصوب شده و صاحبان باغ ویلاها ملزم به رعایت آن هستند؛ بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی صاحبان باغ ویلاها از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضا برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول همچنین با اشاره به تصویب ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه از امروز تا اطلاع ثانوی، عنوان کرد: این ممنوعیت نیز در جلسه شورای تأمین شهرستان تصویب شده است؛ لذا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در این مراکز با حمایت دستگاه قضا با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

*مردم تخلفات را گزارش دهند

بن عباس با بیان اینکه تمامی ممنوعیت‌ها برحسب نظرها و بررسی‌های کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: ممنوعیت فعالیت برخی صنوف همچون کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، پاساژها و دیگر صنوفی که جزو مراکز تجمعی محسوب می‌شوند نیز از سوی علوم پزشکی در دست بررسی است و هر زمان جمع‌بندی لازم صورت گرفت، دستورات و ابلاغیه‌های لازم صادر خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت باشگاه‌های ورزشی زنانه و مردانه، زمین‌های چمن و اماکن ورزشی طی روزهای گذشته در دزفول، تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان دستگاه‌های مختلف پس از اعلام ممنوعیت‌ها بازرسی‌های لازم را از اماکن تعطیل شده به عمل خواهند آورد و در صورت مشاهده هرگونه تخطی از قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با تأکید بر لزوم همکاری مردم با ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده فعالیت اماکن و مراکزی که دستور تعطیلی آنها صادر می‌شود، مراتب را به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع دهند؛ بنابراین مردم باید تخلفات واحدهای صنفی را به اتاق اصناف و اداره صمت، فعالیت اماکن ورزشی را به اداره ورزش و جوانان، برگزاری تجمعات و نماز جماعت در اماکن مذهبی و بقاع را به اداره اوقاف، تجمع و برپایی چادر در پارک‌ها و معابر شهری را به شهرداری و تجمع در اماکن تاریخی، فرهنگی و پذیرش مسافر در باغ ویلاها را به اداره میراث فرهنگی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا با بررسی موضوع با متخلفان به شدت برخورد شود.

*آغاز کنترل بهداشتی مسیرهای ورودی شهرستان

بن عباس همچنین در خصوص مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان به منظور وارد نشدن مسافران نوروزی، گفت: هفته گذشته برخی استانداران و فرمانداران اقدام به مسدود کردن مسیرها کردند اما بر اساس ابلاغیه وزارت کشور که در تاریخ ۱۶ اسفندماه صادر شد این ممنوعیت‌های خودسرانه لغو شد.

وی با بیان اینکه مسدود کردن مسیرها جزو اختیارات فرمانداران نبوده و برخلاف سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است، ادامه داد: مسدود شدن راه‌ها در استان‌های شمالی کشور نیز لغو شده و استان‌ها و شهرستان‌ها نباید برخلاف مقررات تصمیم بگیرند مگر اینکه تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

بن عباس با اشاره به آغاز کنترل مسیرهای ورودی شهرستان از نظر مسائل بهداشتی، اضافه کرد: این طرح از امروز با همکاری بسیج، نیروی انتظامی و تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مسیر ورودی اندیمشک به دزفول آغاز شده و از فردا کنترل بهداشتی ورودی‌های شهرستان از مسیر اهواز و شوشتر نیز آغاز خواهد شد.

وی به مردم هشدار داد تا از حضور در مناطق گردشگری شهیون و سردشت خودداری کنند و افزود: کنترل‌های لازم توسط نیروهای هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و تیم‌های بهداشتی در این مسیرها انجام می‌شود؛ ضمن اینکه به مردم در روستاهای هدف گردشگری نیز ابلاغ شده تا از اجاره دادن منازل خود به شهروندان و مسافران خودداری کنند.

*کمبود مواد ضدعفونی و الکل وجود ندارد

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در خصوص اعتراضات مردم مبنی بر کمبود ماسک، تصریح کرد: کمبود ماسک یک مشکل کشوری است هرچند در زمینه تأمین ماسک اولویت ما همواره کادر درمان و بیماران بوده است؛ چرا که استفاده از ماسک برای این گروه‌ها ضروری است و از سویی اقدامات اولیه برای آغاز به کار دو واحد تولید ماسک در شهرستان انجام شده و از ابتدای هفته آینده فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.

بن عباس در خصوص الکل و مواد ضدعفونی نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی کارخانه‌ها در شهرستان دزفول خط تولید خود را به تولید الکل تغییر دادند و در حال حاضر از نظر توزیع الکل در داروخانه‌های دزفول مشکل و کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت دو واحد تولید مواد ضدعفونی در دزفول، اضافه کرد: با نظارت بازرسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این واحدهای تولیدی به‌صورت روزانه مواد ضدعفونی تولید و در بین داروخانه‌های شهرستان با قیمت مصوب توزیع می‌کنند.

*ضدعفونی معابر و ادارات به صورت مستمر

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه گندزدایی و ضدعفونی معابر و ادارات شهرستان با همکاری شهرداری‌ها، نیروهای نظامی، انتظامی و گروه‌های جهادی به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مسائل بهداشتی در واحدهای تولیدی که بیش از ۱۰۰ نفر نیرو دارند نیز رعایت شده و با تأمین تجهیزات پزشکی سلامت نیروها در دستور کار قرار گرفته است.

بن عباس با اشاره به آغاز پیک شیوع کرونا در خوزستان از روز گذشته، بیان کرد: اصل اساسی و اولین رکن در زمینه مبارزه با کرونا «خود قرنطینگی مردم» است؛ لذا لازم است مردم با رعایت بهداشت فردی و عمومی در خانه‌ها بمانند و جز برای کارهای ضروری از منزل خارج نشوند تا با قطع زنجیره انتقال ویروس هرچه زودتر از شیوع بیش‌ازپیش این ویروس جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم از اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در خصوص بایدها و نبایدها در فضای مجازی پرهیز کنند، تأکید کرد: فضای مجازی به صورت مستمر توسط پلیس فتا رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تحرک به منظور برهم زدن نظم و آرامش عمومی و اخلال در امنیت جامعه و تشویش اذهان عمومی با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت؛ لذا مردم اخبار رسمی و صحیح را فقط از مراجع و منابع موثق پیگیری کنند.

بن عباس ادامه داد: ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در هر زمان هرگونه محدودیت و ممنوعیتی که لازم باشد را ابلاغ خواهد کرد و در چارچوب قانون تصمیمات صحیح اتخاذ خواهد شد؛ بنابراین اگر اکنون اوضاع تحت کنترل است به خاطر این بوده که تصمیمات احساسی گرفته نشده و هرگونه دستور و ابلاغیه بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی متولیان امر بوده است و در این راستا اگر ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا در سیاست‌های خود تغییری دهد ما نیز در شهرستان این تغییرات را اعمال خواهیم کرد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم تزریق روحیه امید در بین مردم توسط رسانه‌ها، گفت: رسانه‌ها اطلاعات درست و اخبار صحیح را به مردم ارائه کنند و به عنوان چشم بینای جامعه هرگونه تخلف را به مسئولان مربوطه گزارش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 11 =


دسته‌بندی نشده