کد خبر : 13943
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۸

هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود

هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود
کلام روشن حق در رگ های تنیده هستی جاری شد و معجزه پدید آمد! معجزه ای که نه کهنه می شود نه تاریخ انقضاء دارد. قرآن این معجزه ی عظیم الهی در تمام ادوار تاریخ همه انسانها را به راستی و رستگاری فرامی خواند. از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت بوده و هست و در این میان مسابقات قرآنی یک ارزش است که به ترویج فرهنگ قرآن در جامعه کمک شایانی می کند.
به بهانه برگزاری مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به سراغ رییس برنامه ریزی و آموزش فرهنگ و معارف اسلامی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سیدهاشم موسوی نسب رفتیم. مردی که کلام را با نام خدا آغاز می کند و به معرفی خود با این عنوان ثمین و گرانبها بسنده می کند: خادم قرآن کریم.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیزجنوب، موسوی نسب خادم و حافظ کلام وحی است و درباره برکات مؤانست با قرآن کریم می‌گوید: قرآن تمامِ زندگی من است. حاضر نیستم آن را با هیچ چیز عوض کنم. قرآن کشتی نجات طوفانهای مهیب زندگی است که ما را به ساحل امن سعادت می رساند و به روح و جسم انسان آرامش و انبساط خاطر می دهد.

این حافظ کلام وحی، باورش از اعجاز قرآن را در گلوی واژه ها می ریزد و ادامه می دهد: قرآن برای من حیات و ممات است و اگر تا آخرین لحظه عمر خداوند را برای این نعمت سپاس گویم بازهم حق شکرگزاری را به جا نیاوردم همان طور که معمار کبیر انقلاب اسلامی می فرماید ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه این که قرآن کتاب ما است به سجده رویم هنوز از عهده برنیامده‌ایم.

رییس برنامه ریزی و آموزش فرهنگ و معارف اسلامی می گوید: قرآن چشمه جوشان معرفت است؛ چشمه ای که  تشنگان معرفت را زلال عشق می نوشاند. ما باید همیشه عطشناک به این چشمه باشیم و نگذاریم قرآن مغفول و مهجور بماند.

وی معتقد است که حیات بشری متصل به قرآن و عترت است و هر جایی که دو بال قرآن و عترت در کنار هم قرار بگیرد، نجات دهنده و رهایی بخش خواهد بود.

مسئول اجرایی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه در شرکت ملی مناطق نفتخیز می گوید: شرکت ملی مناطق نفتخیز اقدامات چشمگیری در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در شرکت انجام می دهد؛ همه دست به دست هم داده اند تا این کار شایسته به ثمر برسد از مدیرعامل محترم گرفته تا سایر افرادی که پشتیبانی کردند و امیدواریم خداوند متعال یاریگر ما باشد تا در این مسیر سربلند و تاثیرگذار باشیم.

رییس برنامه ریزی و آموزش فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می گوید: به لطف خداوند تاکنون شش دوره از این مسابقات را برای کارکنان و خانواده ها برگزار کردیم و این دوره هفتمین دوره ی مسابقات به شمار می آید؛ دوره ای که با تفاوت های جالبی همراه است؛

نخست این که امسال بخش ویژه فرزندان کارمند را به مسابقات اضافه کردیم. دو دیگر اینکه به تمام شرکت کنندگان در این مسابقات هدایایی جهت تشویق اهدا خواهد شد.

رییس برنامه ریزی و آموزش فرهنگ و معارف اسلامی کلیه کارکنان و خانواده های آن ها را به شرکت در این مسابقه قرآنی دعوت می کند و می گوید: این مسابقات در رشته های صحیح خوانی، قرایت تقلیدی، قرایت ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ عمومی، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و قصه گویی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این مسابقات می توانند با واحد معارف اسلامی به شماره تماس ۲۲۹۰۵، کانون قرآن شهرک نفت به شماره تماس ۶۳۱۱۵ و امور فرهنگی منطقه مسکونی کارون به شماره ۷۶۳۳۸ تماس حاصل نمایند. آخرین مهلت ثبت نام نیز ۳۰ دی ماه می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =


دسته‌بندی نشده