کد خبر : 3335
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

هشت هزار دستگاه اتوبوس از ظرفیت بخش خصوصی برای اربعین‌ اختصاص یافت

هشت هزار دستگاه اتوبوس از ظرفیت بخش خصوصی برای اربعین‌ اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، حبیب اله آصفی در نشست خبری اظهار کرد: بعد از برجام و فشار و تنگناهایی که بر علیه کشور و مردم ایران افزایش یافت ولی دولت در راستای بهبود شاخص ها، کاهش تورم و همچنین فعال کردن سرمایه‌های بخش خصوصی همت بسیاری داشت. وی افزود: همت دولت برای بهبود وضعیت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، حبیب اله آصفی در نشست خبری اظهار کرد: بعد از برجام و فشار و تنگناهایی که بر علیه کشور و مردم ایران افزایش یافت ولی دولت در راستای بهبود شاخص ها، کاهش تورم و همچنین فعال کردن سرمایه‌های بخش خصوصی همت بسیاری داشت.

وی افزود: همت دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی در ایران و دیگر بخش های کشور همه با انجام فعالیت های در راستای دفاع از منافع و امنیت ملی به کار گرفته شد.

جانشین ستاد اربعین خوزستان تصریح کرد: کشوری هستیم که تجربه آزادی را از نظر دیدگاه اعتقادی متفاوت طی ۴۰ سال اخیر به شیوه دیگری تجربه کردیم و همه مردم ایران با تمامی مشکلات به عشق وطن همواره در صحنه های مختلف حضور داشته و در دفاع مقدس نیز با تقدیم بیش از ۲۵۰ هزار شهید ثابت کردند که همیشه به دنبال سازندگی در کشور هستند.

آصفی عنوان کرد: هرچند دشمنان بسیار تلاش کردند که کشور ایران را آشفته نشان دهند ولی مردم حتی در نقاط بحرانی نیز یک همگرایی قوی به نمایش گذاشته و حضور خود را در عرصه‌های مختلف ثابت کردند.

وی ادامه داد: اربعین و ایام محرم جزو مقولاتی هستند که یک بار دیگر باور اعتقادی مردم را محک و به عرصه دینی و اجتماعی آورد.

جانشین ستاد اربعین خوزستان بیان کرد: ستاد اربعین امسال نیز مثل سنوات گذشته با هدایت استاندار خوزستان آغاز به کار کرد و زمان بسیاری برای برنامه‌ریزی در حوزه خدمات رسانی به زائران حسینی صرف شد.

آصفی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار در سطح ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین حسینی در استان خوزستان گفت: امسال با وجود اینکه دولت یکسری محدودیت های مالی داشت و مردم نیز دچار تنگنا بودند ولی کسی عقب نشینی نکرد و همانطور که استاندار خوزستان اعلام کرد حتی اگر استان‌های معین به صحنه نیایند، به بهترین شکل ممکن در حد توان پذیرای عاشقان حسینی شدیم.

وی یادآور شد: حرکت و موجی که در اربعین امسال ایجاد شد با امنیت ملی در ایران و عراق ارتباط مستقیم داشت و بسیاری از مذاهب و ادیان نیز در راهپیمایی عظیم اربعین حضور پیدا کردند.

جانشین ستاد اربعین خوزستان گفت: اربعین آینه تمام‌نمای عشق ایران و دیگر کشورهایی بود که دل در گروی امام حسین (ع) داشتند.

آصفی بیان کرد: زائران بسیاری از کشورهای سریلانکا، هند، پاکستان، لبنان، آذربایجان، لیتوانی و افغانستان در راهپیمایی عظیم اربعین حضور داشتند.

وی با اشاره به بسیج همه امکانات خوزستان برای میزبانی از زائران حسینی اضافه کرد: اگر قادر باشیم که آثار منتشر شده از رویداد اربعین در دیگر کشورها را بررسی و به نمایش بگذاریم آن وقت عموم جهان بیشتر به وحدت و عشق فرای دینی امام حسین (ع) پی می برند.

جانشین ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: وقتی گاندی الهام بخش خود را امام حسین (ع) معرفی می‌کند، این نشان دهنده عمق استراتژیک عشق به عبدالله الحسین (ع) است.

آصفی با اشاره به برگزاری ۱۰۰ها جلسه در ستاد اربعین حسینی خوزستان و کمیته های زیرمجموع ادامه داد: ماحصل این برنامه ها و همچنین حضور و همراهی پررنگ مردم نمایش راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین امسال بود.

وی با اشاره به شور و نشاط گروه های مردمی و انجمن های مذهبی برای پذیرایی از زائران حسینی گفت: امسال دانشگاه علوم پزشکی نظارت بسیار سختگیرانه ای بر توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی داشت و خوشبختانه بیش از ۱۵ میلیون بطری آب استاندارد میان زائران توزیع شد.

جانشین ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیش از ۶ هزار نفر را برای تأمین امنیت زائران بکار گرفته بیان کرد: ۹۰ درصد جلسات ستاد اربعین خوزستان با هدایت استاندار مدیریت و تمامی بسترهای لازم از سوی دستگاه‌های امنیتی برای تأمین امنیت زائران فراهم شده بود.

آصفی با اشاره به اینکه سر سجده شکر بجا می آوریم که خداوند متعال فرصت نوکری را به همه مدیران استان داد، گفت: دستگیری افراد حامل مواد مخدر در مرزها به صورت خیلی جزئی انجام شده بود ولی در خصوص حمل داروهای غیر مجاز با وجود اطلاعیه های بسیار زیادی که از سوی نیروی انتظامی اعلام شد ولی باز هم برخی زائران کوتاهی داشتند.

وی تصریح کرد: امسال وزارت کشور صدور کارت را با ۶ شکل انجام و با هماهنگی و نظارت استانداری خوزستان توزیع شد ولی به تهران پیشنهاد دادیم که سال آینده همانطور که نیروی انتظامی تامین امنیت را به صورت استانی بر عهده دارد، صدور کارت را نیز بر عهده بگیرد.

جانشین ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه زائران اتباع خارجی همچنان در حال عبور از مرز شلمچه در استان خوزستان هستند، یادآور شد: آن دو روز که ازدحام جمعیت زائران حسینی در مرزهای مختلف، کشور عراق را با مشکل مواجه کرده بود، سپاه پاسداران تمام اتوبوس های خود را بسیج کرد تا در کنار کامیون های لبه دار برای جابجایی زائران در خاک عراق اعزام شوند.

آصفی یادآور شد: امسال عدم تأمین قیر یکی از مشکلات عمده خدمات رسانی بود و اگر قیر به اندازه کافی می رسید حتی تمامی مسیرهای فرعی منتهی به مرزها را نیز آسفالت می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با وجود تمام کمبودها ۳۰ هکتار توسعه پارکینگ ها محقق شد، افزود:
در پارکینگ مرز شلمچه حتی یک مورد سرقت گزارش نشده و در مرز چذابه نیز تنها ۹ مورد سرقت گزارش شده بود که با تلاش کمیته امنیتی سارقان غیر خوزستانی دستگیر شدند.

جانشین ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه اربعین امسال جابجایی زائران حسینی به وسیله قایق در برنامه‌ریزی‌های بین کشور ایران و عراق نبود، عنوان کرد:
بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی کشور موجودی اتوبوس ۱۲ هزار دستگاه بود که چهار هزار دستگاه برای استفاده محلی و هشت هزار دستگاه نیز از توان بخش خصوصی برای جابجایی زائران حسینی در ایام اربعین (برای چهار مرز) اختصاص پیدا کرد؛ از این میان یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس سهمیه استان خوزستان شد.

آصفی خبر داد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت و تنها ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی به ستاد اربعین حسینی خوزستان اختصاص داده شد؛ با وجودی که بدهی عمرانی ستاد در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان بود ولی هر ساله با حضور پررنگ مردم شاهد بهترین خدمات رسانی به زائران حسینی هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود ترافیک جمعیتی در ایام اربعین ولی وقفه‌ای در صادرات نداشتیم؛ هرچند اعلام رسمی مبنی بر توقف صادرات بوده ولی صادرات سبزی، صیفی جات و دیگر کالاهای فاسد شدنی قطع نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یک =


دسته‌بندی نشده