کد خبر : 701
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱:۰۹

هزینه موکب ها به طور خودجوش با مردم است/ ما به هیچ وجه به موکب ها کمک نمی کنیم

هزینه موکب ها به طور خودجوش با مردم است/ ما به هیچ وجه به موکب ها کمک نمی کنیم

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم خوزستان، صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه نشست خبری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه به ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با محوریت موضوع استقرار مواکب اربعین حسینی در پایانه های مرزی استان خوزستان برگزار شد.   طی این نشست

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم خوزستان، صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه نشست خبری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه به ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با محوریت موضوع استقرار مواکب اربعین حسینی در پایانه های مرزی استان خوزستان برگزار شد.

 

طی این نشست سید محمود موسوی ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: پیاده روی اربعین حرکتی بازدارنده و اثرگذار است که با شروع آن کانون توجه در جهان می شود.

 

وی افزود: مهمترین آثار این حرکت مردمی و خودجوش بودن آن است

 

موسوی اظهار کرد:  استان خوزستان از سال ۱۳۹۲ تا کنون میزبان زائران امام حسین(ع) از اقصی نقاط کشور و همچنین ۹۳ کشور خارجی است.

 

وی در خصوص برنامه ریزی برای رفت و برگشت زائرین  خاطر نشان کرد: از اندیمشک تا تا چذابه بالغ بر  ۱۳۰ موکب مشغول فعالیت و از چزابه تا کربلا نیز بیش از ۶۰ موکب خوزستانی از فردا عازم کربلا می شوند. امسال یک موکب توانمند نیز در سامرا مستقر کردیم.

 

موسوی در ادامه اذعان کرد: ۹۰ درصد موکب ها در پایانه شلمچه مستقر شدند و ۱۰ درصد مابقی فردا آماده می شوند. مواکب به طور رسمی از روز سه شنبه ۵ تا ۲۵ صفر به مدت ۲۰ روز، به زائرین خدمات ارائه می دهند.

 

وی در خصوص واگذاری مواکب تشریح کرد: با جابجایی پایانه مرزی چذابه به مکان جدید از ۳۰۱ موکب تا کنون ۲۱۶ تعداد از آنها به صورت ثبتی به مدت ۲۰ سال واگذار شده است. ساخت و ساز و هزینه و اداره این مواکب با خود موکب داران است. ولی برای  نمای بیرونی طراحی خاصی در نظر گرفته شده است که در آینده انجام خواهد شد که به صورت هماهنگ باشد.

 

موسوی ادامه داد: موکب داران ۲ سال فرصت دارند تادر زمین واگذار شده طبق طراحی مهندسی ساخت و ساز کنند. ولی حق اجاره، فروش آن را ندارند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات ضمن اشاره کرد: این زمین ها به ۳ شکل و متناسب با میزان جمعیت پذیرایی شونده واگذار می شوند.

 

سید محمود موسوی تاکید کرد: این موکب ها فقط در اختیار موکب داران و عواملشان است و برای اسکان خواب زائران، ۶ اردوگاه  فرهنگی در چذابه دیده شده در مکانی به مساحت ۲۵×۲۳ که کلیه خدمات را به زائرین ارائه خواهد داد.

 

وی اشاره کرد: این ۶ اردوگاه به بسیج نفت، بسیج شرکت فولاد خوزستان، استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و بسیج دانشجویی واگذار گردیده است.

 

موسوی تاکید کرد: تمام فرآیند ساخت و ساز مواکب مردمی است ، هیچ کمکی به مواکب از جانب ما نمی شود. ۸۰۰ موکب رسمی و شناسنامه‌دار در خوزستان وجود دارد و  ۵۰۰ موکب هم در حال شناسنامه دار شدن می باشند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه حمل و جابه‌جایی مواد مخدر و اشیای ممنوعه در عراق جرم محسوب می شود گفت:  مواد مخدر حتی کدئین تبعات قانونی سختی در پی دارد.

 

وی در تأکید بر ایمنی مواکب و بیمه آنها ، گفت: بحث امنیت زائران بسیار مهم و سامانه مواکب موسوم به مسلم تشکیل شده است.

 

در پایان گفت: در صورتی که مواکب از نظر مراجع امنیتی و نظارتی مشکل داشته باشند، طور حتم جمع آوری می شوند.

 

انتهای پیام/

منبع ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =


دسته‌بندی نشده