به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایمازنیوز، دکتر ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم‌اندیشی با رئیس جهاددانشگاهی اردبیل که  با حضور مولایی، فرماندار این شهرستان برگزار شد، از افتتاح دفتر جدید جهاددانشگاهی در این شهرستان در دهه فجر سالجاری ابراز خرسندی کرد و گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در تمام زمینه‌ها قابل تقدیر است و امروز در جامعه نیز به فعالیت‌های این نهاد انقلابی بها داده می‌شود و از فعالیت‌های آن در شهرستان گرمی نیز حمایت می‌کنیم.

وی از حمایت در قالب تجهیز، راه‌اندازی و تامین اعتبار طرح پایلوت نیمه صنعتی تولید عصاره کانکریت، ابسولوت توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح اگر در شهرستان گرمی محقق شود زمینه توسعه این شهرستان در زمینه گیاهان دارویی فراهم خواهد شد.

اسماعیلی مهارت‌آموزی را حلقه مفقوده در کشور عنوان کرد و ادامه داد: امروزه بسیاری از مدارک دانشجویان و دانش‌آموزان ما بعلت نداشتن مهارت در کشور کاربرد ندارد و با توجه به اینکه سیستم آموزشی نظام در این زمینه فعالیت چندانی نداشته است به عینه می‌بینم کشور در بسیاری مواقع از مدارک اخذ شده توسط افراد مختلف به علت نداشتن مهارت منتفع نیست.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در زمینه مهارت‌آموزی آماده حمایت و همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت خود در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و آموزش‌های مهارت‌محور در راستای مهارت‌افزایی در استان و کشور استفاده کند و با توجه به تدوین بودجه برنامه هفتم توسعه این نهاد انقلابی و علمی می‌تواند برنامه‌های کلان خود را برای تصویب اعتبار سنواتی ارائه دهد.

اسماعیلی به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: در استان کارهای خوبی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده است که در خصوص تامین بازار این طرح نیز باید فکر اساسی انجام شود. باید بازار داخلی و خارجی این طرح تامین شود در غیر اینصورت این طرح موفقیت چندانی نخواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز، در این نشست گزارشی از فعالیت‌های واحد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مرکز رشد ارائه داد و از برگزاری موفق طرح ملی مشاغل خانگی در سطح استان خبر داد .

مهران اوچی اردبیلی به فعالیت‌های این نهاد در حوزه سلامت و باروری و طرح جامع گردشگری در راستای ارتقای توسعه فعالیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و توسعه فعالیت‌های این نهاد علمی انقلابی در شهرستان گرمی، ایجاد مرکز جدید آموزشی در داخل شهرستان، ایجاد مزرعه گیاهان دارویی جهت اصلاح الگوی کشت در منطقه را از برنامه‌های جهاددانشگاهی در شهرستان گرمی با کمک مسئولین منطقه اعلام کرد.

اوچی اردبیلی گفت: همچنین با حمایت‌های مسئولین شهرستان بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امکان ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید عصاره کانکریت، ابسولوت و … در این شهرستان امکان‌پذیر است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، از تجهیز مرکز آموزش کوتاه مدت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مشکلات جامعه ریشه در فرهنگ دارد در صورتی که فضای لازم در اختیار جهاددانشگاهی قرار گیرد آماده انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز در شهرستان گرمی هستیم.

اوچی اردبیلی آغاز چهارمین فاز طرح سرباز ماهر را از فعالیت‌های دیگر این نهاد در زمینه مهارت‌افزایی عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینه کارآفرینی و کسب و کار به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود.

وی از اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در سطح استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در راستای برندسازی نقشه‌های فرش بومی شهرستان گرمی در حال جمع‌آوری و نقشه‌کشی نقشه‌های بومی این شهرستان توسط یکی از پیشران‌های این طرح در این شهرستان هستیم که اولین گره فرش با نقشه بومی در نمایشگاه فرش دستباف که در بهمن ماه سالجاری برگزار می‌شود زده خواهد شد و فرش بافته شده‌ی کامل نیز در نمایشگاه فرش که در مرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.