کد خبر : 1630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

نشست خبری قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام با اصحاب رسانه 

نشست خبری قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام با اصحاب رسانه 

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری هنرقلم،در ابتدای این نشست، علی زهیری لویمی مسؤول روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز، ضمن خیرمقدم به اهالی رسانه از طرف مسؤولان و کارکنان دانشگاه، با تلاوت چند از آیات کلام الله مجید نشست خبری را آغاز کرد و سپس دکتر سودانی، قائم مقام این دانشگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. قائم

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری هنرقلم،در ابتدای این نشست، علی زهیری لویمی مسؤول روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز، ضمن خیرمقدم به اهالی رسانه از طرف مسؤولان و کارکنان دانشگاه، با تلاوت چند از آیات کلام الله مجید نشست خبری را آغاز کرد و سپس دکتر سودانی، قائم مقام این دانشگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

قائم مقام دانشگاه امیر المومنین ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در حال انجام دو اقدام بزرگ برای معرفی دانشگاه امیر المومنین هستیم که همایش بین المللی بررسی گویش ها و زبانها که فراخوان آن به سراسر جهان انجام و با استقبال بی نظیری روبرو شد، اولین اقدام انجام شده بود.
این مقام مسؤول از ارسال ۵۵۰ مقاله برای این همایش خبر داد و اذعان کرد: از این تعداد ۳۰۰ مقاله آن مربوط به خارج از کشور است، ۲۵ کشور شرکت داشته اند و ما سعی کردیم در کنار همایش، بومی گردی برای معرفی اهواز و خوزستان به صورت زندگی ۲۴ ساعته با مردم داشته باشیم تا شناخت خوبی با مردم و ادیان مختلف ایران پیدا کنند .
سودانی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه هزینه ای در این راه متحمل نشده، افزود: این هزینه ها توسط میهمانان همایش پرداخت شده و نماینده ها ۵۰۰ تا هزار دلار هزینه کردند تا بتوانند در این همایش حضور داشته باشند.

 


وی درباره رشته های پیشنهادی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: از ۳۰ رشته پیشنهادی این دانشگاه، وزارت علوم تنها در رشته علوم تربیتی مقطع کارشناسی با درخواست ما موافقت کرده است.
نماینده پیشین ادوار مجلس شورای اسلامی از راه اندازی دفتر دانشگاه امیرالمومنین(ع) در شهرستان شوش خبر داد و گفت: دفتر دانشگاه امیرالمومنین (ع) در شهرستان شوش راه اندازی شده و اکنون برای پذیرش دانشجوی عراقی به وزارت علوم درخواست داده ایم.

 


قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع)، ادامه داد: وزارت علوم در حال پیگیری است که از سال آینده بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم و دفتر اروند نیز راه اندازی شود.
این مقام مسؤول اظهار داشت: ۷۰ درصد دانشجویان ما در مقطع دکتری و ارشد از طلاب حوزه علمیه هستند؛ اما در مقطع کارشناسی تعداد طلاب کمتر است.
این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه‌های شرکت‌کننده خارجی در این همایش جزء دانشگاه‌های رتبه اول دنیا به شمار می‌روند، عنوان کرد: حدود ۲۵ کشور شامل کشورهای، مالزی، سنگاپور، روسیه، ژاپن، عراق، عمان، بحرین، مقدونیه ، الجزایر، پاکستان، تایلند، اقلیم کردستان عراق، سوریه  و… در این همایش بین‌المللی زبان‌شناسی در اهواز حاضر شدند.

 

سودانی با بیان اینکه مدوعین از ۸۰ کشور بودند، افزود: تعداد مدعوین بیش از تعدادی بود که در همایش حاضر شدند اما برخی دولت‌ها اجازه پرواز به آن‌ها ندادند.
وی با اشاره به ارائه و داوری کلیه مقالات ارسال‌شده به دبیرخانه همایش، بیان کرد: هدف از برگزاری همایش معرفی ظرفیت‌های استان به کشورهای جهان بود؛ طی یک برنامه‌ریزی نیز برنامه بومی گردی برای مدعوین گذاشتیم که سبب شد به‌طور کامل با اهواز و استان آشنایی پیدا کنند.

 

وی با اشاره به فارغ التحصیلان مقطع دکتری در سال گذشته، گفت: ۵ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرالمومنین(ع)، با امضای وزارت علوم، فارغ التحصیل مقطع دکتری شدند.

 

قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع)، با اشاره به پذیرفته شدن مقالات اساتید این دانشگاه در کشورهای مختلف، ابراز داشت: در سال گذشته مقالات اساتید دانشگاه امیرالمومنین(ع) در کشورهای مختلفی از قبیل عراق، مالزی، امارات، قطر و… پذیرفته شد و این نشانگر تقویت ویژگی پژوهش در دانشگاه امیرالمومنین(ع) است.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: در سال گذشته کتاب امامت خاصه که از انتشارات دانشگاه امیرالمومنین(ع) و توسط تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری نگارش شده بود، از آن رونمایی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =


دسته‌بندی نشده