گفتنی است این ائتلاف از پشتوانه حمایتی  افراد و چهره های مطرح استان همچون؛ سید رسول صالحی (مشاور حقوقی شورای شهر)، مهندس عبدالنبی شیربیگی(شهردار اسبق شهر اهواز)، دکتر جلویانی(ریاست خانه احزاب استان)، دکتر سیروس داودی( ریاست خانه سمن های استان)، دکتر افشار پرویزی(ریاست خانه مطبوعات استان)، مهندس بهمن یوسفی(پیشکسوت شهرداری اهواز)، حاج محمد حویزاوی(شهردار اسبق خرمشهر)، مهندس پیمان بیرگانی (فعال اجتماعی سیاسی)، دکتر داریوش آرمات(ریاست انجمن بهبهانی ها) و همچنین  مهندس سامان فرامرزی(کارشناس ارشد شهرداری اهواز) برخوردار ست.

سامان فرامرزی دبیر این ائتلاف در ابتدای نشست عنوان کرد: ما اساس پیشرفت را در مطالبه گری می دانیم، افزایش مشارکت شهروندی یعنی ارتقای توان تصمیم سازی این مقوله چنانچه نظام مند،هدفمند و مبتنی بر نفع و خرد جمعی باشد با بهره مندی از فرآیند های علمی و تخصصی منتج به رشد،بالندگی و توسعه می شود.

وی افزود: از آنجا که مدیریت شهری را یک جریان فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی می دانیم، لذا باید تمامی این ظرفیت ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا به مولفه های مطلوب دست یابیم. این مجموعه با بهره مندی از توان نخبگان، فرهیختگان، اصحاب رسانه و مطبوعات با برگزاری چندین جلسه تخصصی و تحلیلی نسبت به ظرفیت های کاندیدا ها و دستاورد احتمالی حضور آنها در شورای شهر برای شهر وندان اقدام نمود و قصد دارد با این مداخله مطلوب، در شناساندن افراد اصلح به شهروندان گامی موثر بردارد. انشاالهدر صورت تحقق این امر شهر و شهروندان اهوازی شاهد پیشرفت هایی در آینده خواهند بود.

 

جایگاه شورای شهر اهواز بسیار پایین است

علی حاتمی نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز در این نشست با اشاره به ماده یک قانون شوراها عنوان کرد: این بخش از قانون اشاره مستقیم به کارکرد شورا در موضوعات فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: متاسفانه به صورت معمول قبل از برگزاری انتخابات شورای شهر گروه های اجتماعی و سیاسی بسیاری تشکیل می شود، اما مدتی پس از مشخص شدن نتایج این انتخابات این گروه ها ناپدید می شوند.

حاتمی با بیان اینکه قانون شوراها به منظور پیشبرد سریع اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرها شکل گرفته، عنوان کرد: بر اساس روال معمول مشکلات موجود در سطح شهرها باید با نظارت مستقیم شهروندان مرتفع شوند.

این نامزد انتخابات اظهار کرد: متاسفانه در این زمان جایگاه و میزان شورای شهر اهواز که همان شورای مرکزی استان محسوب می شود، بسیار پایین است. در دوره های اخیر افرادی با اهداف خاص وارد این شورا شدند که بایکدیگر هم دل نبودند و همین مسئله باعث شد تا مشکلات زیادی در سطح شهر به وجود بیاید و تاوان این اشتباهات را نیز شهروندان پس دادند.

 

اهواز باید به یک شهر پویا، آرام، هوشمند و مدرن تبدیل شود

معصومه منصوری دیگر نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز با حضور در این نشست عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در کلانشهر اهواز نبود پیوست فرهنگی در پروژه های شهری و همچنین عدم مشارکت دو سویه بین مردم و دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

وی افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل عملکرد نادرست برخی مدیران شهری، شهروندان اهوازی به اکثر مدیران فعال در این حوزه بی اعتماد هستند.

 

 

منصوری هدف خود را از حضور در این کارزار انتخاباتی ایجاد فضایی ایمن و آرام برای شهروندان عنوان کرد و گفت: دغدغه من در این زمان رسیدگی به وضعیت شهروندان علل الخصوص قشر محرومان و آسیب دیدگان است.

این فعال شهری با بیان اینکه شورا یک نهاد مردمی و متعلق به مردم است، اظهار کرد: امیدوار هستیم تا بتوانیم اعتماد شهروندان را به سیستم دولتی و مدیران شهری در اهواز بازگردانیم.

وی تصریح کرد: اهواز باید به یک شهر پویا، آرام، هوشمند و مدرن تبدیل شود؛ در همین راستا به روحیه مطالبه گری شهروندان نیز نیازمند هستیم.

 

دوره ششم شورای شهر باید دوره گذر از امیال شخصی باشد

قیس رفیعی عضو ائتلاف شهروند پویا و نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز با حضور در این نشست عنوان کرد: متاسفانه در این زمان مناطق محروم بسیاری در شهر اهواز وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

وی افزود: در دوره های گذشته شورای شهر نگاه توسعه محور و محرومیت زدا در بین مدیران شهری وجود نداشت اما دوره ششم شورای شهر باید دوره گذر و گذار باشد. گذار از امیال و اهداف شخصی و رسیدن به منافع عمومی، اعضای شورای شهر باید اختلافات شخصی را کنار بگذارند.

 

 

رفیعی با اشاره به عدم توسعه متوازن در شهر تصریح کرد: متاسفانه در این زمان بسیاری از مناطق شهر اهواز همچون محله زرگان حتی زیر ساخت ابتدایی یک شهر را ندارد؛ در اولین قدم باید به مشکلات مناطق محروم رسیدگی کرد.

وی اظهار کرد: شهر اهواز مشکلی در زمینه تامین منابع مالی ندارد بلکه در زمینه مدیریت منابع دچار ضعف است. اعضای شورای شهر باید تعارف و مصلحت را کنار بگذارند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

رفیعی با اشاره به لزوم شایسته سالاری در سیستم مدیریت شهری اظهار کرد: بی شک ربودن فرصت از یک فرد متخصص در اصل نوعی سرقت محسوب می شود.

وی در انتها نیز عنوان کرد: شهر اهواز نباید تنها به شهر شب زنده دار شهرت داشته باشد؛ باید اهواز را به شهر روز تبدیل کنیم.

 

یکی از وظایف شورای شهر شهروند سازی است

زاهد مهمدی دیگر عضو ائتلاف شهروند پویا نیز با حضور در این برنامه عنوان کرد: افراد بسیاری در ششمین دوره از شورای شهر وارد انتخابات شورا شدند و در همین خصوص شعارهای بسیاری نیز داده شده اما مشکلات شهر در این بین تنها بیان شد و راه حلی برای آنها ارائه نشده است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در این کارزار وارد شدند، در حوزه فعالیت خود متخصص هستند و به همین دلیل نامزدهای راه یافته به شورای شهر اهواز باید از ظرفیت این نخبگان و متخصصین بهره ببرند.

ممبینی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر شهروند سازی است، عنوان کرد: به طور حتم در صورتی که در اداره شهر از ظرفیت های اجتماعی بومی به خوبی استفاده نشود، بسیاری از مشکلات شهر حل نشده باقی خواهند ماند.

 

 

وی تصریح کرد: شهر اهواز در این برهه زمانی به شهروند جسور و مطالبه گر نیاز دارد، شهروندان باید بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و شورای شهر در این خصوص باید شانه به شانه شهروندان به پیش برود.

نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز اظهار کرد: در کلیه جوامع توسعه باید به صورت فکری هم انجام شود و در همین خصوص لازم است شهروندان اهوازی را در کلیه امور شهری مشارکت دهیم. در ششمین دوره از شورای شهر اهواز نباید مردم و نخبگان پشت درهای بسته شورا قرار بگیرند، بلکه باید خود نهاد شورا از این افراد در زمینه پیشبرد امور دعوت به عمل بیاورد.

وی با اشاره به لزوم تحقق اصل شایسته سالاری در سیستم شهرداری اظهار کرد: متاسفانه در این زمان سیستم به گونه ای است که اجازه رشد به افراد متخصص و کاردان داده نمی شود، این رویه باید اصلاح شود.

 

در دوره های گذشته شورا از آرا مردمی صیانت نشد

مظفر یوسفی نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز با حضور در این نشست عنوان کرد: متاسفانه در دوره های گذشته شورا مخصوصا در دوره چهارم و پنجم از آرای مردمی در انتخابات صیانت به عمل نیامد.

وی افزود: مهم ترین وظیفه شورا در این زمان انتخاب شهردار کاردان و متخصص است و پس از این انتخاب باید بر اساس مسئولیت اصلی خود که همان نظارت بر عملکرد سیستم شهرداری است، به بررسی مشکلات شهروندان بپردازد.

یوسفی تصریح کرد: شورای شهر باید بتواند با تعامل مناسب به دنبال افزایش منابع مالی برای سیستم شهرداری باشد. اعضای کمیسیون های درآمدزای شورای شهر باید به دنبال تعامل سازنده باشند.

 

اهواز تبدیل به یک شهر بی هویت شده است

ایمان علیرضایی نیز نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز با حضور در این برنامه گفت: متاسفانه در این زمان شهرداری اهواز با پدیده شهر فروشی به دنبال افزایش منابع مالی خود است که این روش بسیار نادرست است.

وی افزود: فعالیت های صورت گرفته در سطح شهر باعث شده تا اهواز به یک شهر بی هویت تبدیل شود؛ ساخت و سازهایی کارشناسی نشده که تنها سیمای شهری را مخدوش کرده است.

 

 

علیرضایی با اشاره به نبود تنوع بافت جمعیتی در شهر عنوان کرد: نسل آینده شهروندان اهوازی چه گناهی کرده اند که باید برای آنها به عنوان میراث یک شهر بی هویت را بر جای بگذاریم.

این عضو ائتلاف شهروند پویا اظهار کرد: متاسفانه استاندار برج سازی نیز در این شهر به خوبی رعایت نمی شود. بسیاری از مشکلات پیش آمده در این خصوص به این دلیل است که شورای شهر به وظیفه ذاتی خود که همان نظارت بر عملکرد شهرداری است، توجه خاصی ندارد.

 

جا به جایی شهردار در شورای پنجم انرژی بسیاری از این نهاد گرفت

رضا علیجانی نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز با حضور در این مراسم عنوان کرد: برگزاری این چنین نشست هایی باعث می شود تا مشکلات شهر به خوبی بیان شوند. البته در بیان مشکلات باید دقت بیشتری صورت بگیرد و همه معضلات فعلی شهر را بر دوش شوراهای قبل نیندازیم.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته نه فقط در دوره قبلی شورا، عدم ثابت مدیریت شهری بیشترین آسیب را به شهر اهواز وارد کرده است. به طور حتم هر زمان که یک مدیر شهری در سطح کلان عزل و یا نصب می شود، تبعات این جا به جایی بر کل یک مجموعه وارد می شود.

 

علیجانی با بیان اینکه جا به جایی شهردار در شورای پنجم انرژی بسیاری از این نهاد گرفت، عنوان کرد: انتخاب شهردار باید به صورت شفاف و در صحن علنی شورا و همچنین با حضور رسانه ها صورت بگیرد. در حال حاضر شهر اهواز بیش از این توان ندارد تا از چنین مسئله ای آسیب ببیند.

 

لزوم بهره بردن از نیروهای توانمند در مدیریت شهری

ایمان لورابی دیگر عضو ائتلاف شهروند پویا نیز ضمن حضور در این جلسه با بیان اینکه انتخاب یک شهردار پاکدست و متخصص یکی از چالش های پیش روی شورای شهر اهواز است، عنوان کرد: در سال های گذشته اشتباهات بسیاری در خصوص این انتخاب از سوی اعضای شورای شهر انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه در دوره های چهارم و پنجم شورای شهر بیش از ۴۵ انتصاب در سیستم شهرداری در سطح مدیریت انجام گرفته است. نباید بگذاریم این چنین حرکت های آسیب زایی در دوره ششم شورا نیز تکرار شود.

 

 

لورابی با اشاره به بهره بردن از نیروهای توانمند در مدیریت شهری تصریح کرد: در سیستم شهرداری نیروهای متخصص بسیاری در حال فعالیت هستند که لازم از خدمات و تخصص آنها در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای برخی پروژه های عمران شهری در اهواز عنوان کرد: اعضای شورا باید به سمت و سویی بروند تا از منابع ملی برای حل بسیاری از مشکلات بهره ببرند.

 

انداختن بار مسئولیت همه مشکلات شهر بر گردن شورای پنجم اشتباه است

حسین حیدری نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز  نیز با حضور در این نشست عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در دوران انتخابات همه مشکلات را بر عهده شورای شهر قبلی می اندازند؛ این روش تبلیغ بسیار اشتباه است؛ راه درست این است که اگر ایرادات و ضعف های یک مجموعه گفته می شود به نقاط قوت و عملکرد مثبت آنها نیز اشاره شود.

 

 

وی افزود: در شورای پنجم شهر اهواز فعالیت عمرانی بسیاری صورت گرفت؛ اینکه عده ای بگویند در این دوره هیچ فعالیت شاخصی صورت نگرفته در اصل در حق نظام ظلم کرده اند.

 

لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت ها و صنایع بزرگ در اهواز

گلستان نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز ضمن حضور در این نشست گفت: در این زمان معضل اصلی شهر اهواز انتخاب شهردار است. متاسفانه این انتخاب در شهر اهواز تبدیل به یک بحران شده است، روندی که در هیچ از شهرهای هم تراز اهواز رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که یک فرد متخصص باشد می توان از ظرفیت آن در جایگاه شهردار اهواز بهره برد، حتی اگر متعلق به یک استان دیگر باشد.

گلستان با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت ها و صنایع بزرگ در این شهر عنوان کرد: نگاه شورای شهر به این صنایع باید نگاه درآمدی باشد، به طور حتم با یک سیستم مدیریتی یکپارچه می توان در این خصوص به دستاوردهایی رسید.

 

شورای پنجم شهر اهواز در همه بخش ها فعالیت های خوبی انجام داده است

عبدالزهرا سنواتی نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز  نیز ضمن حضور در این نشست عنوان کرد: اینکه بگوییم در شورای پنجم شهر اهواز هیچ فعالیت خاصی صورت نگرفته است، بسیار ناعادلانه است. در شورای پنجم دیدارهای بسیاری با سمن ها و احزاب سیاسی برگزار شد.

وی افزود: در بحث تراکم فروشی نیز باید گفت که سیستم شهرداری بر اساس قانون به پیش می رود و قطعا نمی توان در این خصوص خارج از طرح تفضیلی و جامع قدم برداشت.

سنواتی در خصوص بحث بافت فرسوده شهر اهواز عنوان کرد: متولی بافت فرسوده در شهر دولت است و شهرداری در این خصوص تنها به دنبال تسهیل امور است.

وی در انتها افزود: در شورای پنجم شهر اهواز بیش از ۳ میلیون متر مربع آسفالت انجام گرفته و اغلب کنده کاری های صورت گرفته در شهر متولی غیر از شهرداری دارد.

 

از تمام ظرفیت های مطلوب شهر اهواز استفاده خواهیم کرد

 

حمید مظفری نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز ضمن حضور در این نشست عنوان کرد: اینکه شهر اهواز با معظلات متعددی دست و پنجه نرم می کند که امید است با استفاده از توان چنین مجموعه ای در راستای ارتقا شهر و شهروندان گام برداریم .

 

دفاع از حقوق شهروندان و کارکنان متعهد

 

محمد لفیتی نامزد ششمین دوره از شورای شهر اهواز نیز با حضور در این نشست گفت : دفاع از حقوق شهروندان و کارکنان متعهد و متخصص و عدالت در توسعه متوازن شهری هدف اینجانب می باشد.

گفتنی است : در این نشست از لیست قطعی ائتلاف رونمایی شد؛ اسامی لیست ائتلاف شهر پویا به شرح زیر است:

علی حاتمی

عبدالزهرا سنواتی

حسین حیدری

مظفر یوسفی

قیس رفیعی

معصومه منصوری

حمید مظفری

محمد لفیتی

رضا علیجانی

ایمان لورابی

زاهد مهمدی

ایمان علی رضایی

آقای حسین شفیعی