کد خبر : 3765
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

نرم افزار پیش بینی، تشخیص و کنترل فوران چاه های نفت و گاز رونمایی شد

نرم افزار پیش بینی، تشخیص و کنترل فوران چاه های نفت و گاز رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، در آیین رونمایی از این نرم افزار که شماری از مدیران ارشد شرکت و اساتید و دانشجویان دانشکده نفت اهواز حضور داشتند، مهندس سید عبداله موسوی گفت: هم افزایی و همکاری میان این مجموعه با مراکز علمی و پژوهشی کشور دستاوردهای ارزشمندی برای صنعت حفاری داشته است. سرپرست پژوهش و

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، در آیین رونمایی از این نرم افزار که شماری از مدیران ارشد شرکت و اساتید و دانشجویان دانشکده نفت اهواز حضور داشتند، مهندس سید عبداله موسوی گفت: هم افزایی و همکاری میان این مجموعه با مراکز علمی و پژوهشی کشور دستاوردهای ارزشمندی برای صنعت حفاری داشته است.

سرپرست پژوهش و توسعه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت که در تهیه این نرم افزار همکاری داشته است، هنگام رونمایی از این نرم افزار گفت: این فناوری توسط جمعی از متخصصان دانشگاه صنعت نفت طراحی و اجرا گردیده است.

دکتر مصطفی صداقت زاده افزود: این پروژه پژوهشی در قالب طرح های نوآورانه زیر نظر مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران به منظور پیش بینی، تشخیص و پیشگیری از فوران حین عملیات حفاری، لوله بالا و لوله پایین، تعمیر و تکمیل چاه مبتنی بر الگوریتم های هوشمند تهیه شده است.

وی درباره خدمات تخصصی این نرم افزار توضیح داد: پیش بینی و تشخیص آنی و اطلاع رسانی به کاربر و بررسی نشانه های ورود سیال سازندی به چاه از خدمات این فناوری است.

صداقت زاده اظهار کرد: همچنین هوش مصنوعی در پیشنهاد بهترین روش هدایت سیال به سطح زمین از طریق روش های نوین صنعت حفاری و ثبت تاریخچه عملیات حفاری چاه و چاه های مجاور و بهینه سازی محاسبات از دیگر مزیت های نرم افزار به شمار می آید.

سرپرست پژوهش و توسعه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت گفت: از جمله وجه تمایز این نرم افزار بومی شده نسبت به مشابه خارجی محاسبات مهندسی مبتنی بر محدوده رفتاری پارامترهای ساختاری زمین شناسی مخازن هیدروکربوری ایران می باشد.

وی افزود: نرم افزار پیش گفته با در نظر گرفتن نوع، سطح امکانات و تجهیزات موجود در صنعت حفاری کشور در تشخیص و پیشنهاد روش های مقابله با فوران ها طراحی شده است.

صداقت زاده اظهار کرد: این نرم افزار جهت بهینه سازی و آزمایش های میدانی بر روی یک حلقه چاه در میدان نفتی بی بی حکیمه مورد پایش و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 4 =


دسته‌بندی نشده