کد خبر : 6030
تاریخ انتشار : جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

نتایج اولین دوره سراسری شعر آستاره اعلام شد

نتایج اولین دوره سراسری شعر آستاره اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه هنری پایگاه خبری هنر قلم، رشید کیوانی دبیر اولین دوره سراسری کتاب شعر آستاره و مدیر مسئول انتشارات خط تیره با اعلام این خبر اظهار کرد: انتشارات خط تیره از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در حوزه فرهنگ و هنر بومی – محلی ایران و به طور اختصاصی در ایل بختیاری

به گزارش خبرنگار حوزه هنری پایگاه خبری هنر قلم، رشید کیوانی دبیر اولین دوره سراسری کتاب شعر آستاره و مدیر مسئول انتشارات خط تیره با اعلام این خبر اظهار کرد: انتشارات خط تیره از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در حوزه فرهنگ و هنر بومی – محلی ایران و به طور اختصاصی در ایل بختیاری آغاز و اولین بار با خلق کتاب های تیناز و تاراز در آموزش واژگان بختیاری به کودکان این حرکت نو را به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: این بار برای مخاطبان بزرگسال و فرهنگ دوست خود و با همراهی گروهی از اساتید متخصص حوزه شعر بختیاری با افتخار نخستین دوره کتاب سراسری شعر آستاره را آغاز کرده است.

دبیر اولین دوره سراسری کتاب شعر آستاره با اشاره به ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه خبر داد: پس از بررسی هیئت داوران در بخش آزاد پنج اثر، کودکانه سه اثر به عنوان شعر برگزیده و در بخش منتخب ۱۳ اثر انتخاب شده است.

کیوانی ادامه داد: تمامی هزینه های این دوره شامل حق الزحمه داوران، هدایای برگزیدگان، طراحی و چاپ این این اثر به صورت شخصی و بدون حمایت هیچ کدام از سازمان دولتی و یا خصوصی انجام و انتشارات خط تیره تمامی حقوقی مادی و معنوی این اثر را برای خود محفوظ می دارد.

وی بیان کرد: تمامی شرکت کنندگان با مطالعه و آگاهی کامل از شرایط فراخوان کتاب شعر آستاره در این دوره شرکت و تمامی شرایط را پذیرفته و مسئولیت محتوای آثار ارسالی برعهده آن ها است.

دبیر اولین دوره سراسری کتاب شعر آستاره عنوان کرد: آثار دریافتی در سه جلسه با حضور جبار رضایی، مهرداد ناصری و سیده مریم موسوی بررسی، داوری، مورد بازبینی و انتخاب قرار گرفت که از تلاش آنها کمال تقدیر و تشکر را داریم.

کیوانی یادآور شد: با توجه به برگزاری جشنواره های همسو از جمله تَمدار بیت اردل و هُمدُرُنگ باغملک برای جلوگیری از داوری آثار تکراری که حائز رتبه دیگر جشنواره ها بودند هیئت داوران ضمن احترام و اظهار ارادت به پدیدآورندگان این آثار از داوری شعرهای تکراری صرف نظر کرده اند تا زمینه برای نسل های جوان تر و تولید آثار تازه تر فراهم شود.

وی اظهار کرد: از جلوه های برجسته این کتاب مشارکت جدی جوانان و حضور پدیده‌های توانمندی بود که حاکی از ثمربخشی چنین رخدادهای فرهنگی است که در آینده نه چندان دور شاهد بالندگی روز افزون و ثمر بخشی آن خواهیم بود.

دبیر اولین دوره سراسری کتاب شعر آستاره گفت: هیئت داوران شعر آستاره در داوری آثار نهایت تلاش خویش را معمول داشته و بر این باور بوده ایم که هیچ حب و بغضی در داوری آثار نبوده و با غربالگری متعدد دست به گزینش و انتخاب آثار زده و امید آن داریم که با دقت در قضاوت، صداقت در گفتار، امانتداری در حفظ آثار را انجام داده باشیم که در مرحله اول مورد رضایت حق تعالی و بعد از آن شرکت کنندگان باشد؛ همچنین بر این باوریم که برخورد فنی، تخصصی و سخت‌گیرانه با چنین برنامه هایی سبب می‌شود که بیش از پیش شاهد بالندگی و جلب اعتماد شاعران باشیم.

بنا به این گزارش، اسامی برگزیدگان در دو بخش آزاد و کودکانه و آثار منتخب نیز به شرح زیر است:

بخش آزاد: اقبال طهماسبی گندمکاری از شهرکرد، علی پارسه از شوشتر، جلال محمدی از اهواز، عبدالله موسوی صالحی از ایذه، خسرو محمدی از بازفت

بخش کودکانه: پریسا کیانی از اهواز، وحید شه پری از ایذه، ایمان رضایی للری از دزفول

آثار منتخب: زیبا خدابخشی از گچساران، غلامعلی آسترکی از اصفهان، پریسا کیانی از اهواز، وحید شه پری از ایذه، بهنام ناصری از اندیکا، ایمان رضایی للری از دزفول، سیمین سعیدیان از ایذه، حسن نجفی بابادی از کوهرنگ، ستاره نصراله پور از اهواز، عباس کاظمی از شوشتر، مهدی محمدی (می وند) از دزفول، نورعلی شیخ از باغملک، حسن دره شوری از ایذه، سجاد نادری از شوشتر و فرزانه مختاری از دزفول.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − سه =


دسته‌بندی نشده