کد خبر : 3484
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

ممنوعیت تردد مسافر از مرز چذابه در روند صادرات اخلال ایجاد نکرده است

ممنوعیت تردد مسافر از مرز چذابه در روند صادرات اخلال ایجاد نکرده است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خوزستان، علی فرهودی در خصوص تردد کامیونهای صادراتی در مرز چذابه، گفت: روند صادرات در مرز چذابه عادی است و مانع جدی برای تردد کامیونهای حامل کالاهای صادراتی وجود ندارد. وی یادآور شد: در روز پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۲۴۰ کامیون

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خوزستان، علی فرهودی در خصوص تردد کامیونهای صادراتی در مرز چذابه، گفت: روند صادرات در مرز چذابه عادی است و مانع جدی برای تردد کامیونهای حامل کالاهای صادراتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۲۴۰ کامیون و امروز شنبه نیز بیش از ۲۰۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی تولید شده به سمت کشور عراق صادر شد.

سرپرست گمرک چذابه یکی از موانع مهم صادراتی از مرز چذابه طی ماه های گذشته را محدودیت در میزان تناژ کامیون عنوان کرد و گفت: همزمان با بازگشایی مرز تجاری از بعد از اربعین، سختگیریهای کشور عراق در این زمینه تا حدود بسیار زیادی رفع شده است.

صادرات رب گوجه فرنگی در حجم های متفاوت تا اول دیماه

سرپرست گمرک چذابه همچنین در بخش دیگری از این گفتوگو به آزاد سازی صادرات رب گوجه در حجم های متفاوت اشاره کرد و گفت: تا پیش از٢٠ مهرماه امسال این محصول صادراتی تنها در بسته بندی های پنج کیلویی وکمترصادر میشد.

وی ادامه داد: صادر کنندگان تنها تا اول دیماه مهلت دارند که نسبت به صادرات رب گوجه فرنگی در ابعاد مختلف بستهبندی اقدام کنند و تمدید این مصوبه بعد از تاریخ اعلام شده، منوط به مجوزهای صادراتی است.

فرهودی یادآور شد: رفع محدودیت بسته بندی صادرات کوجه فرنگی به استناد مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مردادماه و با موافقت وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته است.

این مقام مسئول بابیان اینکه در نیمه نخست امسال حدود۴١٠میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه مرزی چذابه به عراق صادر شد. اظهار کرد: مصالح ساختمانی، تره بار، آبزیان پرورشی، میوه تازه، صیفی جات و برخی اقلام صنعتی وخانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق از مرز تجاری چذابه است.

لازم به ذکراست: استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره عراق تفاهم نامه تجاری، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی دارد.
همچنین مرزهای شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر پس از ساقط شدن رژیم بعثی عراق به تدریج از تیر ۱۳۸۲ بر روی کالاهای صادراتی ایران و در مهر همان سال بر روی زائران عتبات عالیات باز وفصل جدیدی از روابط ۲ کشور مسلمان و برادر گشوده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 6 =


دسته‌بندی نشده