کد خبر : 13568
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

معرفی رشته حسابداری برای علاقه مندان به ادامه تحصیل به این رشته

معرفی رشته حسابداری برای علاقه مندان به ادامه تحصیل به این رشته

پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  تجهیز نیوز – مصاحبه با آقای دکتر حمیدرضا خدادادی (دکتری تخصصی حسابداری، کارشناس و مدرس دانشگاه) در خصوص معرفی رشته حسابداری برای علاقه مندان به ادامه تحصیل به این رشته مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد مصاحبه شونده: دکتر حمیدرضا خدادادی حسینی: ۱- لطفا درباره رشته حسابداری توضیح بفرمایید. خدادادی: می توان

پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  تجهیز نیوز – مصاحبه با آقای دکتر حمیدرضا خدادادی (دکتری تخصصی حسابداری، کارشناس و مدرس دانشگاه) در خصوص معرفی رشته حسابداری برای علاقه مندان به ادامه تحصیل به این رشته

مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد

مصاحبه شونده: دکتر حمیدرضا خدادادی

حسینی: ۱- لطفا درباره رشته حسابداری توضیح بفرمایید.

خدادادی: می توان گفت که حسابداری به نوعی یک سیستم جمع آوری اطلاعات، ثبت، طبقه بندی، خلاصه کردن داده ها و ارائه ی گزارش های مالی است که در اشکال متفاوت انجام می شود. حسابداری در مشاغل مختلفی همچون سازمان های دولتی، موسسات و نهادها کاربرد دارد. همچنین، حسابداری حتی برای تجزیه و تحلیل و دسته بندی اطلاعات اقتصادی افراد کاربرد دارد و به افراد کمک شایانی می کند. حسابداری می تواند نقش مهمی در تقسیم بندی و توزیع منابع مالی داشته باشد، همچنین ماهیت اقتصادی حسابداری در عین خصلت های آماری روش های آن، سبب شده تا سر و کار حسابداری با پول باشد. علاوه بر این حسابداری بایستی با امانت داری و رازداری همراه باشد. رشته حسابداری هنرستانها یکی از شاخه های حرفه ای از زیر مجوعه خدمات است.
حسینی: ۲- بفرمایید توانایی فراگیران رشته حسابداری پس از طی دوره سه ساله متوسطه دوم در هنرستانها به چه صورت است؟

خدادادی: الف – امور مربوط به صورت حساب بانکی ب – تهیه و تنظیم فهرست کارکرد پرسنل ج – خرید و فروش کالا د – حقوق و دستمزد ز – تنظیم کاردکس کالا ر – بیمه و مالیات حقوق و….
حسینی: ۳ – شرایط ادامه تحصیل در این رشته (حسابداری) به چه شکلی است؟

خدادادی: برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری می توانند از طریق سه روش اقدام کرد. روش اول شرکت در آزمون کاردانی و ورود به دانشگاه های فنی و حرفه ای و اخذ مدرک بعداز ۲ سال می باشد. روش دوم شرکت در آزمون ورود به دانشگاه های رشته نظری ( رشته ریاضی، تجربی، انسانی، هنر، و زبان خارجه) و اخذ مدرک پس از ۴ سال می باشد. روش سوم تحصیل بدون کنکور در دانشگاه ها مانند دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی به دلخواه است. پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی می توان بر حسب علاقه به مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری هم ارتقا یافت.
حسینی: ۴ – لطفا زمینه های شغلی در این رشته را بیان بفرمایید.

خدادادی: الف – حسابداری بانکها ب – حسابداری موسسات و نهادها ج – حسابداری بیمه د – حسابداری صنعتی ز- حسابداری دولتی ر- حسابداری فروشگاه ها و …..
حسینی: ۵ – و سوال آخر جناب دکتر خدادادی، دلیل انتخاب رشته حسابداری چیست؟

خدادادی: رشته حسابداری هم چنان یکی از پر جمعیت ترین رشته های دانشگاهی است. با این حال در بازار کار فارغ التحصیلان این رشته کمترین بیکاری را دارند، چرا که اکثر شرکت ها، سازمان ها، موسسات، کارخانه ها، تجار و … حداقل به یک حسابدار نیاز دارند. یکی از شغل های با درآمد بالا در حال حاضر حسابداری است. همچنین یکی از دلایلی که رشته حسابداری را محبوب می کند ارتباط گسترده این رشته با سایر رشته ها است. در این رشته حتی می توان کسب و کار شخصی هم ایجاد و آن را مدیریت کرد.

در پایان از آقای دکتر خدادادی بسیار متشکرم از اینکه وقت خود را صرف پاسخ به سوالات اینجانب نمود. امید است این مصاحبه برای آن دسته از کسانی که جهت ادامه تحصیل رشته حسابداری را انتخاب می نمایند، مفید، موثر و کاربردی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 8 =


دسته‌بندی نشده