کد خبر : 13076
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان: صنعت نیشکر افتخار ایران است/ شکرستان ابتکاری نو در گردشگری همگام با تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان: صنعت نیشکر افتخار ایران است/ شکرستان ابتکاری نو در گردشگری همگام با تولید است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتخار ایران اسلامی است و توانسته امنیتی پایدار در سایه تولید و اشتغال در منطقه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از دبیرخانه شکرستان، آقارضا فتوحی در اختتامیه دومین جشنواره ملی شکرستان که شامگاه چهارشنبه (۲۵ آبان ماه) در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد، بیان کرد: جشنواره ملی شکرستان ابتکاری نو از سوی مدیران نیشکر است که همگام با کار و تلاش و کوشش در سنگر تولید، به مقوله گردشگری کشاورزی نیز ورود کرده‌است و ما از این طرز تفکّر در توجه به سرفصل‌های اجتماعی سپاسگزاریم.

وی بر استفاده بهینه از منابع استان تأکید کرد و افزود: ما در استان در بخش اشتغال و اقتصاد از ظرفیت‌ها و منابعی همچون نفت، گاز، زمین، آب و دریا، ارتباط و روابط مرزی دریایی، زمینی و هوایی با کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار هستیم و می‌توانیم به معنای واقعی کلمه بگوییم خوزستان زرخیر تکیه‌گاه ایران و پایتخت اقتصادی کشور است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، خوزستان یکی از سه منطقه ثروتمند جهان است که باید با دانامحوری و تلاش از این ثروت عظیم و منابع خدادادی در جهت توسعه استان استفاده کرد.

فتوحی با اشاره به اینکه خوزستان قطب اقتصادی است و می‌تواند بیشتر رونق پیدا کند، عنوان کرد: ۸۲ درصد منابع نفت و گاز و ۳۳ درصد منابع آبی کشور در این استان قرار دارد، ضمن آنکه ۲۰ درصد تولیدات کشاورزی ایران به خوزستان تعلق دارد و این مسئله بیانگر جایگاه ویژه این استان در کشور است.

وی در ادامه به نقش خوزستان در تولید محصول استراتژیک شکر اشاره کرد که با تولید ۷۰۰ هزار تن شکر سفید، بخشی از نیاز مردم و صنایع وابسته به شکر را تأمین می‌کند.

این مقام اقتصادی خوزستان، نیشکر را صنعتی ارزشمند دانست که با توجه به شعار سال، به دانش‌بنیان کردن تولید ورود کرده و می‌تواند در صنایع جانبی و بخش‌های مختلف به الگویی مناسب در خاورمیانه تبدیل شود.

فتوحی در پایان افزود: نیشکر نعمتی در خوزستان است و باید قدردان آن باشیم و دست در دست هم رونق بیشتری به این صنعت بدهیم تا بتوانیم روز به روز نوآوری‌های بیشتری در صنعت نیشکر داشته باشیم و با یاری خدا و تلاش همه دست‌اندرکاران این صنعت آینده بسیار روشن خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =


دسته‌بندی نشده