کد خبر : 10327
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد: تامین ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خوزستان تا پایان امسال

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد: تامین ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خوزستان تا پایان امسال
مدیرکل بهزیستی خوزستان از تامین یک هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خوزستان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از عطرکارون؛ مهران کریمیان در آیین نمادین واگذاری ۱۱۹ واحد مسکن معلولان که امروز (۲۹ تیرماه) به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در شهرستان شادگان با واگذاری ۴۶ واحد و به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: همراه با فرماندار و مسئولین محترم شهرستان شادگان، در منزل یکی از خانوارهای عزیز دو معلولی تحت پوشش سازمان، آیین واگذاری همزمان مسکن جامعه هدف به صورت ویدئو کنفرانس انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در استان خوزستان ۱۱۹ واحد مسکونی در شهرهای شادگان (۴۶ واحد)، آبادان (۱۳ واحد)، باغملک (۵ واحد)، باوی (۳ واحد)، دزفول (۱۵ واحد)، دشت آزادگان (۱۱ واحد)، شوش (۷ واحد)، شوشتر (۵ واحد)، حمیدیه (۳ واحد)، گتوند (۶ واحد) و هفتگل (۳ واحد) به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

کریمیان گفت: کل مبلغ کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ساخت این واحدها از محل تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و مشارکت خانوارها تامین شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ مورد مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول ، ۱۲ مورد تعاونی‌های مسکن و مابقی واحدها خودمالکی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: به خانوارهای بالای دو معلول شهری طبق تفاهمنامه در سال ۱۴۰۰ با بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و به خانوارهای روستایی ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد. به سایر خانوارها (تک معلول و بی‌سرپرست) مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد و انشعابات آب برق و گاز و پروانه‌های ساختمانی این واحدها نیز به صورت رایگان تامین شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خوزستان از طریق برنامه نهضت ملی مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن و خیرین و گروه‌های جهادی، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی تهیه و تامین خواهدشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − دو =


دسته‌بندی نشده