کد خبر : 13817
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: شهید سلیمانی در عین نواندیشی به تجدد مآبی آلوده نبود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: شهید سلیمانی در عین نواندیشی به تجدد مآبی آلوده نبود

 گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نقتخیز جنوب، علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با صدور پیامی به اجتماع بزرگ کارکنان صنعت نفت که به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن امام رضا علیه السلام شهرک نفت اهواز برگزار شد، گفت:

 گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نقتخیز جنوب، علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با صدور پیامی به اجتماع بزرگ کارکنان صنعت نفت که به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن امام رضا علیه السلام شهرک نفت اهواز برگزار شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی به عنوان فخر و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه ی تشیع با افتخارآفرینی در دوران دفاع مقدس و پس از آن حضور در فرماندهی نیروی قدس و نقش آفرینی در دفاع از حرم و مقابله با اقدامات تروریستی دولت های استعمارگر و خنثی کردن نقشه های آنها درمنطقه غرب آسیا به چهره ای بین المللی و نماد مقاومت تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از پیام خود به این اجتماع اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی مجموعه ای از اعتقادات محکم و منسجم، رفتارهای مرتبط و نمودهای برخاسته از اعتقادات، خلقیات و رفتار است به گونه ای که از فرد شخصیتی الگو و جامع ارائه می کند. شهید سلیمانی به عنوان شاگرد مکتب امام خمینی (ره) توانست جامع ارزشهای اخلاق فردی و اجتماعی باشد. سردار دلها شخصیتی متدین بود، اما به افکار تحجرآمیز آلوده نبود. ایشان شخصیتی نواندیش و مبتکر بود اما به تجدد مآبی آلوده نبود.

مدیریت در تراز انقلاب، که مترادف با مدیریت جهادی نیز تعریف شده است؛ با اینکه وجوه مشترکی با مدیریت غربی دارد در هدف و چگونگی رسیدن به آن تفاوتهایی دارد، در تعریف مدیریت جهادی ذکر شده است: کار جهادی یعنی کاری که هم در آن تلاش هست؛ خستگی ناپذیری هست؛هم اخلاص هست؛ انسان می فهمد که برای خودش، برای پرکردن کیسه خودش کار نمی کند؛ برای مردم کار می کند؛ برای خدا کار می کند؛ هم این و هم عالمانه؛ یعنی بنشینند و با موازین علمی با شیوه دقیق عالمانه، راه های صحیح را پیدا کنند. مقام معظم رهبری،١/١٠/١٣٩٨

تبیین شخصیت سردار شهید سلیمانی امروز باید به عنوان یک مکتب در سطح عالی مطرح شود.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انسان وارسته و زاهد پیشه ای بود که هیچ گاه به دنبال پست و مقام های دنیوی نبود وی ساده زیستی و نزدیک بودن به عامه مردم را برگزید. سردار سلیمانی، انسانی از دنیا بریده و آخرت گرا بود. حضور پیوسته و مداوم او در میدان جهاد و شهادت حاکی از آمادگی او در محضر پروردگار از طریق شهادت بود.

شهید سلیمانی، چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند.

حضور و خروش کم‌نظیر مردم خوزستان در مراسم تشییع سرداران جهان اسلام نشان از پیوند ناگسستنی آنان با سردار دل‌ها بود آمده بودند تا بگویند تا پای جان با آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم خوزستان بار دیگر فضایی کربلایی به خود گرفت.

کسی که به مقوله نظامی از منظر بشردوستی می نگرد پس حتما برای حوادثی همچون سیل و زلزله نیز نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و ناآرامی انسان‌ها و جان‌های خسته برای او نیز ناگوار است و این ویژگی هم در زلزله هولناک بم و هم در سیل مهیب خوزستان، بیش از پیش در حاج‌قاسم سلیمانی نمایان شد.

وارد نشدن خدشه به عنصر کرامت انسانی در سیل خوزستان، برای او دغدغه مهمی بود به طوری که در دیدار با گروه‌های جهادی می‌گفت: چه چیزی بالاتر از این است که کرامت یک انسان را حفظ کنید تا از خانه‌اش آواره نشود یا اینکه در اردوگاه‌ها کرامتش حفظ شود… اگر با حفظ کرامت مردم و بدون خسارت انسانی این کارها را انجام دادیم بدون شک نتیجه مهمی می‌توانیم بگیریم.

سردار قاسم سلیمانی که برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان به خوزستان سفر کرده است، گفت: جوانانی که اشتیاق زیادی برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم دارند، بهتر است به خوزستان بیایند. کمک رسانی به حادثه دیدگان در سیل خوزستان مانند دفاع از حرم است.

مکتب شهید قاسم سلیمانی به عنوان مکتبی جهان شمول و اخروی و الگوسازی آن برای الگو قرارگیری از سوی فرماندهان و مدیران از ضرورتهای اساسی جامعۀ امروزی ماست.

امروزه یکی از دغدغه های اصلی حکومت ها، داشتن مدیران و فرماندهان کارآمد و لایق است تاتوان توسعه و بالندگی خود را افزایش دهند به گونه ای که حضرت امام علی(علیهالسلام)سزاوارترین مردم به فرماندهی را تواناترین شخص بر اجرای کارها وداناترین آنها به فرمان خداوند در فهم مسائل میداند .

عنایت به این موارد و فرمایش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) دربارۀ شهید سلیمانی که میفرمایند: به شهید حاج قاسم به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

تشییع ایشان غافلگیری بزرگی یود که مرزها را نوردید و پیام ایشان را به جهانیان رسانید.

فرمانده ی عرصه های سخت و نرم از سبکی پیروی میکردند که با دیگر سبکها تفاوت ماهوی داردکه از جملۀ آن میتوان به موارد خدامحوری، تکلیفگرایی، هدایت انسانها، نگاه دوساحتی به انسان، توجه توأمان به اهداف مادی ومعنوی، تعقل ارزشی و ابزاری در تصمیمگیری ،پاداش دهی برپایۀ تلاش و عملکرد و تحلیل شناختی و فکری رفتارها اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =


دسته‌بندی نشده