کد خبر : 6622
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۴۰

ما از نسل انقلابیم

ما از نسل انقلابیم

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی؛روزهای درخشان ملت ایران در حال فرا رسیدن است؛ روزهایی که وقتی به آن زمان فکر می کنیم، سرمان را بالا می گیریم و می گوییم ما از نسل انقلابیم. ۴۲سال پر فراز و نشیب با خوبی و بدی گذشت؛ سالهایی که اکنون ایران را در بخش های مختلف

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی؛روزهای درخشان ملت ایران در حال فرا رسیدن است؛ روزهایی که وقتی به آن زمان فکر می کنیم، سرمان را بالا می گیریم و می گوییم ما از نسل انقلابیم.
۴۲سال پر فراز و نشیب با خوبی و بدی گذشت؛ سالهایی که اکنون ایران را در بخش های مختلف علمی، نظامی، امنیتی و … سرآمد می دانند.
ایرانی که یک روز رژیم شاهنشاهی و بعد رژیم عراق به دنبال نابودی آن بودند اما مردم غیور این سرزمین با اهدای خون جوانان خود اجازه ندادند به تصرف متجاوزان در آید.

حال، بوی دهه ی فجر، بوی جشن انقلاب به مشام می رسد و شهر چهره ای انقلابی به خود گرفته، ریسه ها، چراغ ها، اهتزاز پرچم ها و عکس شهدا و… پیر و جوان، محصل و غیرمحصل، همه و همه، دست در دست هم داده اند تا چهره ای انقلابی به شهر ببخشند.
اما یک از تفاوت های چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی با گذشته این است که بیشتر مدارس و دانشگاه ها به دلیل ویروس منحوس کرونا غیر حضوری است و دانش آموزان به یمن پیشرفت های فناوری، تحصیل را در فصایی الکترونیکی و مجازی و در کنار خانواده های انقلابی خود سپری می کنند.
تفاوت دیگر چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی این است که به فرمان مقام معظم رهبری، راهپیمایی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت رژه خودرویی و موتوری در کشور برپا شد، زیرا دشمن منتظر برگزار نشدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی است‌.

 

*در هر شرایطی پای انقلاب خود ایستاده ایم*

پیرمرد۶۰ساله ای در حال خرید بود؛ در خصوص احساس خود نسبت به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم گفت: با حضور در این مراسم باشکوه حس خوبی داشتم، زیرا خوشحالی پیروزی بعد از آن همه سختی، هر لحظه شادی آور است.

محمدعلی احمدیان ادامه می دهد: درست است که ایران را به اشکال مختلف تحریم کردند ، اما مردم همچنان پای خون هایی که برای پیروزی و سربلندی این مرز و بوم داده اند ایستاده اند.
این شهروند خوزستانی تاکید کرد : دشمنان بدانند که ما رهرو ولایت و انقلاب مان هستیم پس بیهوده تلاش کردن، جز خوار و خفیف شدنشان، نتیجه ای در پی ندارد.

*با کمی تحمل می توانیم سرفراز از این میدان بیرون آییم*

 

پسر نوجوانی در آن سوی بازار در حال فروش محصولات خود بود و در واکنش به شنیدن جمله ی “چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چه احساسی دارید” می گوید: من که فقط ۱۷ سال دارم اما آنچه در فیلم ها و تصاویر زمان انقلاب و قبل از آن دیده ام به این گنج با ارزش افتخار می کنم.

مسعود ادیبی بیان می کند: در گذشته، پدران و مادران ما سختی هایی را تحمل کردند؛ که نتیجه آن استقلال کشورمان است و حالا هم دشواری هایی به لحاظ اقتصادی و…وجود دارد اما باید همچون نسل های قبل طاقت بیاوریم تا بتوانیم مثل گذشته سرفراز از این میدان بیرون آییم.

مسعود در خصوص تعطیلی مدارس، و چگونگی تجربه جشن انقلاب در مدارس، عنوان می کند: در سطح شهر با نصب پرچم ها و عکس های انقلابی، شادی و نشاط آن زمان در وجود من و امثال من جوشش خورده است.

خانمی میانسال نیز در پاسخ همین سئوال به خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم می گوید: درست است خانم ها محدودیت هایی برای رزم و…داشتند اما حامی خوبی برای انقلابیون و کشور بودند و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی بیان می کند: زنان ایران اسلامی همان طور که در تصاویر انقلاب دیده شده، هم پای مردان بودند تا انقلاب خوش رنگ تر به چشم آید و اینکه مشت محکمی بر دهن استکبار زده باشند.

 

*نفس حضور مردم و بیعت و پیمان با آرمان‌های انقلاب اهمیت دارد*

 

استاندار خوزستان نیز در توصیف چهل و دومین بهار انقلاب، می گوید: نفس حضور مردم و بیعت و پیمان با آرمان‌های انقلاب اهمیت دارد و کیلومترها رژه خودرویی و حضور مردم وفادار نشان از این است که اهداف انقلاب برای مردم ارزشمند است و همه سختی‌ها، مشکلات، رنج‌ها و تحریم‌ها را پذیرفتند و نسبت به آرمان‌های انقلاب ثابت‌قدم هستند.
غلامرضا شریعتی می افزوید: این وفاداری و حضور همیشگی مردم مسئولیت ما را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند و ان شاء الله خادمان شایسته‌ای برای مردم ایران باشیم.

*۴۲ سال است که شاهد خطاهای محاسباتی دشمن در مقابل انقلاب*

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز اظهار می کند: یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مباحث تحلیلی در این چند دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد بحث و بررسی درباره خطاهای ادراکی و محاسباتی دشمن است. می‌توان خطاهای محاسباتی نظام سلطه را از سال ۴۲ تا ۹۹ تحلیل‌ کرد. در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری مکرراً به خطاهایی که در محاسبات و شناخت دشمن نسبت به انقلاب اسلامی شکل گرفته است‏، اشاره داشتند.
موسوی‌فرد یکی از دلایل خطاهای محاسباتی نظام سلطه را عاجز بودن آنها از درک مفاهیم عمیق دینی دانست و گفت : هنر امام این بود که توانستند زحمات علمای بزرگ شیعه در قرن‌های گذشته را به ثمر برسانند و ما شاهد این بودیم که فهم و بصیرت مردم عمق پیدا کند، به نحوی که هرگز در برابر توطئه دشمن فریب نخورند. ۴۲ سال است که شاهد خطاهای شناختی و محاسباتی دشمن در مقابل انقلاب در همه عرصه‌ها هستیم.

 

*یکی از مهم ترین دستاورد انقلاب استقلال سیاسی کشور است*

 

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان نیز ضمن فراوان دانستن دستاوردهای انقلاب عنوان می کند: یکی از دستاوردهای مهم، استقلال سیاسی کشورمان است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از حوزه‌های بسیار مهم استقلال سیاسی بود، به این معنا که مردم در حوزه سیاسی و در انتخاب نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری، شوراها و مجلس خبرگان نقش‌آفرینی می‌کنند.
سردار شاهوارپور ادامه می دهد: همچنین ما در تمام حوزه‌ها به معنای حقیقی کلمه توانستیم به استقلال برسیم و براستی در حال حاضر در مسئله عدم وابستگی به کشورهای دنیا رتبه نخست را داریم.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان می گوید: با شیوع کرونا، کشورهایی که تحریم نیستند و به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا در بحث مهار کرونا و پیشگیری از فراگیری آن عاجز شدند.
وی ادامه داد : در کشور ما علی ‌رغم تمام مشکلات با عزمی که مردم و مسئولین مرتبط با این حوزه دارند اتفاقات مهمی رخ داده است که توانستیم روی پای خود بایستیم.

سردار شاهوارپور در تشریح دستاوردهای حوزه دفاعی و امنیتی بیان کرد: در این حوزه نیز در استقلال کامل قرار داریم و علی‌رغم اینکه دشمن دائم در تلاش است که ما را در این حوزه ضعیف و ناتوان کند اما الحمدلله با تلاش و مجاهدت جوانان این مرز و بوم توانستیم در این حوزه به بازدارندگی قابل قبولی برسیم و تجهیزات، سلاح و امکانات مورد نیاز خود را تامین کنیم.

به گزارش هنر قلم، امروز این ایران سرافراز است که مردمانش پرافتخارتر از همیشه، مقابل تمام هجمه های دشمنان ایستاده اند و پیشرفت های عظیمی را برای کشور به ارمغان آورده اند؛ در طول تاریخ گفته ایم و همیشه می گوییم: پای انقلاب ایستاده ایم؛ استوار، محکم، مقتدر…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =


دسته‌بندی نشده