کد خبر : 8357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر ‌مطرح شد؛

لزوم برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق تابستان ۱۴۰۱

لزوم برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق تابستان ۱۴۰۱
اولین نشست عبور از پیک زمستان جاری و تابستان آتی (۱۴۰۱) با حضور معاون هماهنگی توزیع برق شرکت مادر تخصصی توانیر در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، معاون هماهنگی توزیع توانیر  با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست مدیریت مصرف در زمستان جاری و تابستان ۱۴۰۱ گفت: ممکن است در زمستان، قابلیت تامین گاز برای نیروگاه‌ها در کشور مشکل باشد و ما به عنوان خدمات دهنده حوزه ی برق باید پیش‌بینی لازم در این خصوص را داشته باشیم تا دچار خاموشی نشویم.

 

غلامعلی رخشانی مهر به توسعه خدمات در حوزه صنعت برق اشاره کرد و گفت: اقداماتی در حوزه استفاده از تکنولوژی های رویت پذیر و کنترل پذیری کنتورها و کلیدها و سامانه های هوشمند سازی شبکه در حال انجام است که باعث می‌شود بار مصرفی مشترکین را رصد و مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با تاکید بر استفاده از روشهای روز کنترل و مدیریت مصرف گفت: با این روش میزان مصرف انرژی در سطح کشور مدیریت می شود، به طور نمونه؛ استفاده از نسل پیشرفته‌تری از کنتورها (کنتورهای ریلی) باعث کنترل و متعادل شدن مصرف می شود.

 

رخشانی مهر در پایان تاکید کرد: زمستان جاری و تابستان ۱۴۰۱ باید مدیریت مصرف برق را در برنامه به صورت ویژه داشته باشیم.

 

*استفاده از تجارب پیک بار ۱۴۰۰ برای تابستان ۱۴۰۱*

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز با اشاره به شرایط سخت تابستان ۱۴۰۰ در خصوص ناترازی تولید و افزایش مصرف برق، گفت: پیش بینی ها و برنامه ریزی ها باعث شد تا تابستان گذشته را با چالش کمتری پشت سر بگذاریم.

دکتر علی خدری گفت: برای مدیریت مصرف و کاهش پیک بار جلسات وگشتهای شبانه روزی انجام داده ایم تا خدمات رسانی در گرما و دمای ۶۰ درجه بدرستی انجام پذیرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =


دسته‌بندی نشده