کد خبر : 1174
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

قصه‌های بومی و محلی هویت ملی هر جامعه را تقویت می‌کند

قصه‌های بومی و محلی هویت ملی هر جامعه را تقویت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، مریم جمالی مربی فرهنگی و هنری کانون شهرستان فسا، منتخب جشنواره قصه‌گویی استان فارس که به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور راه‌یافته است، با بیان این مطلب گفت: قصه‌های بومی و محلی نماد آداب رسوم و

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، مریم جمالی مربی فرهنگی و هنری کانون شهرستان فسا، منتخب جشنواره قصه‌گویی استان فارس که به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور راه‌یافته است، با بیان این مطلب گفت: قصه‌های بومی و محلی نماد آداب رسوم و هویت ملی هر جامعه هستند و به‌عنوان یک ضرورت قصه‌گو باید در برنامه هفتگی خود به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی در ادامه، انتخاب قصه را یکی از وظایف مهم قصه‌گویان دانست و افزود: انتخاب قصه امری سلیقه‌ای به شکل صرف نیست و باید بر اساس نیازسنجی انجام شود.

جمالی اضافه کرد: قصه مناسب، بهترین وسیله ارتباط قصه‌گو و مخاطب است، بخصوص قصه‌هایی که قهرمان آن از جنس و گروه سنی مخاطب است همواره لذت‌بخش‌تر هستند؛ چون ایجاد همزادپنداری عمیقی در شنونده قصه ایجاد می‌کند.

وی که با قصه «آن کفش‌ها است» در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور حضور خواهد داشت در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از رسانه‌های نوین در قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: قصه‌گویی امروز با وجود رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی بسیار می‌تواند پررنگ‌تر و متفاوت‌تر باشد و حتی گاه تبادل فرهنگ‌های سرزمین‌های مختلف را تسهیل کند.

این قصه گوی کانونی در بخش دیگری از سخنان خود به خلاقیت در قصه‌گویی اشاره کرد و یادآور شد: اگر با نگاهی باز از بیرون به قصه نگاه کنیم روش‌هایی اجرایی زیادی را در قالب‌های مختلف می‌توان برای قصه‌گویی پیدا کنیم که از آن جمله می‌توان: به نمایش خلاق، نقاشی با قصه، فیلم، پویانمایی و …‌ که می‌تواند یک امر خلاق در قصه‌گویی باشد.

گفتنی است: مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۶ استان کشور ۳۰ آبان و یک آذر ۱۳۹۷ به میزبانی اهواز در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − یک =


دسته‌بندی نشده